Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger litt TT-01 informasjoen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by djegga View Post
    Org Tamiya ESC (TEU-101BK) takler faktisk ned til 15Turn on-road, og ca 20 i buggy. Dette er testet av noen av on-road, samt driftekarene.

    Tamiya sier selv at du ikke burdte bruke mer enn 27T på ESC.
    En tålig bra ESC er ok og spytte i uansett, muligens bruke et laken på et billig børsteløst ?
    Det der stemmer ikke over hodet. Regulatoren skal tåle sportsmotoren til tamiya på 23Turn.
    Jeg brukte en 21Turns motor Og regulatoren ble overopphetet og ødelakt.
    Jeg kjørte ikke fort med den, den fikk også bra med lufting.

    Comment


    • #17
      Vell, min holdt ivertfall med 15T på tamiya esc. Giringen, grep, batteriytelse. dette er en av flere ting som kan virke inn her.

      dessuten så er det jo litt logisk at man slutter og kjøre når man merker at ting blir varme!
      Erik `94- TB EVO3,TRF501X,F103R,M03X2,8x8 crawler,SP12G,PRO2
      Hyper ST PRO MMM, Slash 2wd VXL, 2stk Slash 4x4 VXL, Jammin SCRT10/MMM
      TRF415, Pajero, TLT, E-Maxx, Micro-T, Mad Truck, E10+++

      Comment


      • #18
        Originally posted by djegga View Post
        Vell, min holdt ivertfall med 15T på tamiya esc. Giringen, grep, batteriytelse. dette er en av flere ting som kan virke inn her.

        dessuten så er det jo litt logisk at man slutter og kjøre når man merker at ting blir varme!
        Jeg ga full f... i den Drittregulatoren. Det er den dårligste jeg noen gang har vært borti. Hvis det var høy luftfoktighet eller utørr asfalt, så kobla den seg ut. Den måtte ofte stå i et føgn inne i varmen for å avklimatisere seg.

        Comment


        • #19
          Originally posted by Martinsen View Post
          Jeg ga full f... i den Drittregulatoren. Det er den dårligste jeg noen gang har vært borti. Hvis det var høy luftfoktighet eller utørr asfalt, så kobla den seg ut. Den måtte ofte stå i et føgn inne i varmen for å avklimatisere seg.

          Jeg kjørte 19t orion drift motor på min originale esc uten noen form for problemer. Men da kjørte jeg drift. Med en gang jeg monterte no dekk med mere feste (motstand) ble den fortere varm ja.. Nå sitter det 9T 4300 KV brushless fra eZRun som funker som pokker! Men somregel er det jo meget stock og med høyt turn limit på regulatorer som følger med i byggesett og eller på RTR biler da.. hehe.

          Out
          Team Assiciated B44 / Tamiya M-05 Pro / TT-01 på hylla
          Spectrum - LRP - Ko Propo - Intellect
          sigpic

          Comment


          • #20
            Har også en TT-01 D med masse alu og 3,5 Novak børsteløst sett. Det er det som gjelder.

            Comment


            • #21
              Hmm.. Rart at den røyk såpass fort. Jeg kjører også den regulatoren med en 15T motor i den nye bilen min. Den blir litt varm etter mye kjøring frem og tilbake uten stopp, men ikke sånn at jeg "brenner" meg... Kjører 23/90 giring i en XXX-S med gummidekk med mønster. Går som bare f***. Men har planer om å få meg et sånt EzRun 9T sett el.l.
              Halvard "Bellduck" Soma '94

              Comment


              • #22
                Originally posted by tesdal View Post
                Nøyaktig toppfart vil være avhengig av giring, men jeg tror de fleste vil oppleve 10t i TT01 som fort nok.
                Hvilke giring anbefales da, for å kjøre fort og ikke drift?
                Har novak gtb4.5
                Spectrum DX3S
                MCD RR evo3 comp 08

                Comment


                • #23
                  Kan anbefale 25t på motoren og 55 på spurdrevet, men det er hard dreving og utsetter både motor og drivverk for stor beastning.

                  Men morro er det.
                  *
                  Originally posted by GTS View Post
                  Hvilke giring anbefales da, for å kjøre fort og ikke drift?
                  Har novak gtb4.5

                  Comment


                  • #24
                    om det er hard dreving ja?! det er den tyngste som er! 25/55 er 5.72 i giring og det er alt for tungt for motoren, regulatoren og batteriet med 4.5 turn. ville valgt den letterste som er å få til tt01 (som ikke har "skikkelig" justerbart motorfeste) som er 19/61. da har du en dreving på 8.35, som også er tungt for 4.5.
                    Kjøretøy: RS5F1, Inferno VE, Xray T3, Futaba 4pk ++
                    O.sæland hobby

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by martinsen

                      regner med den gjør 170 eller noe rundt der.

                      hahahahahaha!!!xd
                      || The Black Pearl ||MuchMore Power ||

                      Comment


                      • #26
                        Jeg har masse deler til tt01 hvis noen trenger

                        Comment


                        • #27
                          ALU eller bare plastdeler?
                          Kim A. Foss-Pedersen, 1983, Oslo
                          What Would MacGyver Do?

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by putas View Post
                            alu eller bare plastdeler?
                            plast deler

                            Comment


                            • #29
                              Mr. Martinsen,

                              stemmer det gutta skriver om Tamiyas standardregulator. Tåler lavere turn enn oppgitt. 15 t er litt drøyt uansett giring, men 21 t bør gå lett.

                              Har du tenkt å kjøre 3,5 turn Novak i TT-01? Blir litt som å putte porchemotor i en Lada vettu. Kjøp deg Xray, Tamiya TRF, Serpent, Losi, Assosiated el lign når du har så fet motor.

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Timsi View Post
                                Mr. Martinsen,

                                stemmer det gutta skriver om Tamiyas standardregulator. Tåler lavere turn enn oppgitt. 15 t er litt drøyt uansett giring, men 21 t bør gå lett.

                                Har du tenkt å kjøre 3,5 turn Novak i TT-01? Blir litt som å putte porchemotor i en Lada vettu. Kjøp deg Xray, Tamiya TRF, Serpent, Losi, Assosiated el lign når du har så fet motor.
                                Nå er desværre TT-01'en min bytta bort med motoren.
                                Men jeg har skaffet meg 2 Stk. Schomacher Mission S1.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X