Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips til On-Road bil

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tips til On-Road bil

Trenger tips til okay on-road bil(blir hovedsaklig kjørt på hvervenbukta)
    Har lyst på noe som går noe lunde fort, men som også har kurante kjøreegenskaper.

Og det er ikke snakk om noen grisedyr elite bil. Dere kan se i signaturen hva jeg har nå, og det er på det nivået.

har surfet og googlet til fanden tar meg, så nå kaller jeg på deres utømmelige kunnskap her på forumet :P

Har også vurdert å "turn to the dark side" med å prøve meg på en nitro bil.
    Men blir nok fort lei av "nedetiden" en nitro har sammenlignet med elektro.

Om noen av dere har noen tips til en kurant bil så hadde det vært supert
    Tamya DB01 Durga m/5,5t speed passion,
    Traxxas Rustler (bygget om fra xl5 til vxl)
    Futaba 3pm 2,4GHz

Kjøpe min XXX-S? Med regulator, kraftig Hitec digitalservo, 15T motor, Orion 4500 7-cellers pakke, nesten nytt Dodge Stratus kaross, et sett skumdekk på felg, et sett gummidekk på felg, noe reservedeler, osv... Evt. også en kraftig dobbel hurtiglader og et Orion 4500 6cellers batteri. Kan få med AM radioutstyr også om du trenger det. Kom med bud om du er intr.!

Mvh
    halli

EDIT: Det er Graphite versjonen!
    Halvard "Bellduck" Soma '94

Comment

har du bilder?
      Har batterier (lipo, 7,4 5300mah), lader og radioutstyr selv.

Bil, servo & evt motor m/esc som er interessant. Men vil helst se bilder.
      Futaba 3pm 2,4GHz

Comment

Jeg har selv (idag) gått for en Kyosho TF-5 RTR som lå på 1700 hos Kyosho. Ser ut som ett godt valg, og kan komme tilbake og gi en review når jeg har fått testa den på bukta

Comment

Ut i fra hva du er på jakt etter så vil jeg si meg enig med Sune. Denne Kyoshoen er tight og godt balansert og leverer meget gode prestasjoner til lav pris. Setter du inn Speed Passion utsyret fra Durgaen din, så vil det virkelig flytte seg!

Så kan du evt senere skaffe Xray, Serpent, Tamiya TRF eller annen værstingbil.

Comment

takker for tilbakemeldinger, men må legge prosjektet på is, var for mye som gikk i stykker på de andre bilene... så må spytte i litt der først :P
            Futaba 3pm 2,4GHz

Comment

Kaprer tråden litt, håper det går greit
              Kyosho TF-5 er det en god bil sett i forhold til en TT-01(med 5.5T BL motor) som jeg har fra før? Eller det andre modeller jeg heller bør se på når jeg nå har lyst til å hoppe over på en bedere bil.
              Vil vel si at jeg enda er ny, og kommer ikke til å kjøre noe løp. Men jeg har lyst på en bil som takler litt fart osv. Eller er det andre modeller dere syns er bedere. (Joda vet jo at det finnes mange mye bedere biler, men til som bare har kjørt 5ganger på bane).
              Kim A. Foss-Pedersen, 1983, Oslo
              What Would MacGyver Do?

Comment

[quote=chrissg;324266]Trenger tips til okay on-road bil(blir hovedsaklig kjørt på hvervenbukta)
                Har lyst på noe som går noe lunde fort, men som også har kurante kjøreegenskaper.

Selv har jeg en Tamia TT01E og er meget fornøyn med den. Det finnes TT01 TT01D men TT01E er konkurranseversjonen og MYE bedre. Og det finnes et utall av optiondeler til denne bilen; særlig hvis man går på e-bay og handler deler. Da kan man få mange av delene i aluminiun i stedet for plast og man kan oppgradere som man ønsker. Noe som kan være verdt å nevne er at det er standard med elektriske lys i lyktene på denne bilen. Jeg syntes dette er et godt valg, særlig hvis man setter i en børsteløs motor.

Comment

ja tf 5 er en god bil har den selv

Comment

Jeg har også TF-5 men syns den går seriøst alt for sakte.
                    Vil putte en børsteløs i den, men er usikker på giringen.
                    Noen som vet?

Comment

Sune;

Det kommer an på hvor mange turn du har på motoren. Generelt så må du gire lettere med lavere turn.

Si meg hvilken motor du planlegger, så kan jeg si hvilken pinion du bør bruke.

For øvrig får du ikke mye fart ut av standardbatteriet til TF-5. Kan hjelpe godt å kjøre med et kvalitetsbatteri fra Intellect eller orion, evt bruke Lipo.
                      Last edited by Timsi; 2 July 2009, 01:10. Reason: ..

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                      Welcome to our newest member, Mortenporten.
                      Working...
                      X