Announcement

Collapse
No announcement yet.

Har store problemer med min Hbx elektro bil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Har store problemer med min Hbx elektro bil

    Kjøpte meg en Hbx winner for rundt en uke siden.
    Har hatt store problemer med at jeg klarer og knekke drivakslingen helt innerst som vist på bilde
    Har kjørt bilen tre ganger siden jeg kjøpte den og knekt drivakslingen tre ganger...?
    Har oppdatert til gummidekk og ny motor, kan det ha noe og si?
    Finnes det forsterkete?
    Click image for larger version

Name:	2012-04-30 19.32.55.jpg
Views:	1
Size:	24.5 KB
ID:	789534

    Kjøpte meg et LiPo batteri på 5000 mah.
    Istedenfor å lodde på ny overgang kjøpte jeg ferdig overgang på teknikmagasinet.no


    Etter 2-4min kjøring begynte det og brenne inni bilen, dvs at ledningen på linken over smeltet og tok fyr, hva kan det problemet være? For tynn, dårlig kvalitet?

  • #2
    Når det gjelder overgangen, så er det rart de i det hele tatt selger den. Ledningene er extremt tynne, så det er nok de som gjør at det tok fyr!
    Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

    Comment


    • #3
      Originally posted by andjoh View Post
      Når det gjelder overgangen, så er det rart de i det hele tatt selger den. Ledningene er extremt tynne, så det er nok de som gjør at det tok fyr!
      Hehe, ja det er nok sant :P Er det mulig å få overgang som er passe tjukk ledning? ebay eller noe?

      Comment


      • #4
        Originally posted by chrisnov View Post
        Hehe, ja det er nok sant :P Er det mulig å få overgang som er passe tjukk ledning? ebay eller noe?
        Ja, klart det er mulig Men eg eg vill anbefale deg å lodde til lik kontakt på regulator og batteri, for å ungå spenningstap... Her foreksempel: http://www.ebay.com/itm/F01890-Deans...#ht_2632wt_968

        Det enkleste er nok å bare lodde like kontakter på alt, og deans er gode plugger. Styr unna TAMIYA plugger
        Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

        Comment


        • #5
          Deans er forferdelige plugger å lodde. Bestill heller EC3 eller EC5 frå hobbyking.com. Ti ganger lettere å lodde.

          Når det gjelder akslingen på bilen din, så er nok problemet at det er ein HBX bil. Det er ein billig kopi av et eller anna, med nokså dårlig kvalitet.

          Comment


          • #6
            Kunne tenke meg at HBX var billig kopi.

            Har du noen ide til hva som kan være bra overgang?
            Hva med dette chassiet?

            Comment


            • #7
              Har dessverre ikkje peiling på onroad

              Comment


              • #8
                Kjøp en tamiya tt-01 eller hpi sprint kansje?

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X