Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp til oppsett av Xray T3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hvilken Sorex bør en bruke på T3 om en kjører touring? 28 eller 32?
    Ass. B4.1 Worlds Car - Ass. B44.1 - Xray T3 2012 - LRP - Savox - Spektrum

    BOMBK

    Comment


    • #17
      Kommer litt an på temperaturen i luft og asfalt, men begge e vell ganske sikkerstikk.
      Æ kan ikke kjør 32 eller 36 her i Bodø da det e førr kaldt i luft og asfalt..
      Anbefales og bruk dekksmøring og dekkvarmere, se svar fra Stusdal lengre opp i tråden.
      Espen Jensen
      -----------------------------------------------------
      Bodø RC-Bil Klubb-3PK-S411 2.0 eryx x2-S120LT-FF03pro-GenX10pro-Slash 4x4-SCX10-Mazda 787B-XR311-M03

      Comment


      • #18
        Click image for larger version

Name:	Xray T3, nr 2.jpg
Views:	1
Size:	34.7 KB
ID:	777858Byggingen går som det griner etter, men selvsagt mangler det en liten sag på 4 mm med nummer 302652 Har sendt mail til Xray, men vet jo ikke om dette er noe de prioriterer/gjør noe med?!? Er det noen som har tips til hvor jeg får tak i en slik del eller som har en liggende å slenge uten noen plass å bruke den?

        Comment


        • #19
          Er det denne??? http://www.modellbil.no/shop/product...r6lpmansju1qh7
          Har en som ligner fælt liggende...
          Espen Jensen
          -----------------------------------------------------
          Bodø RC-Bil Klubb-3PK-S411 2.0 eryx x2-S120LT-FF03pro-GenX10pro-Slash 4x4-SCX10-Mazda 787B-XR311-M03

          Comment


          • #20
            Du får sifra senest tidlig i morgen om jeg skal putte den i en konvolutt og sende deg, bare send pm med navn og adresse.
            Skal få den gratis inkl frakt.. Men drar på hytta tidlig lørdag så sifra kjapt.
            Espen Jensen
            -----------------------------------------------------
            Bodø RC-Bil Klubb-3PK-S411 2.0 eryx x2-S120LT-FF03pro-GenX10pro-Slash 4x4-SCX10-Mazda 787B-XR311-M03

            Comment


            • #21
              Noen som kan anbefale gode innlegg til Sorex dekkene? Kan jeg bruke Sorex 28 innendørs på teppe? (Type gymsal)...
              Ass. B4.1 Worlds Car - Ass. B44.1 - Xray T3 2012 - LRP - Savox - Spektrum

              BOMBK

              Comment


              • #22
                Originally posted by Evo View Post
                Noen som kan anbefale gode innlegg til Sorex dekkene? Kan jeg bruke Sorex 28 innendørs på teppe? (Type gymsal)...
                JB-Blue (ti-tegn)
                Team Elefun - Serpent | SkyRC | Futaba | GensACE | Protoform | Sorex | Contact
                “When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win”

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Stusdal View Post
                  JB-Blue (ti-tegn)
                  Du har ikke en link også?
                  Ass. B4.1 Worlds Car - Ass. B44.1 - Xray T3 2012 - LRP - Savox - Spektrum

                  BOMBK

                  Comment


                  • #24
                    Ferdilimte: http://www.racing-cars.com/pp/Manufa...x/XG-28JB.html

                    Gjennbruker innlegg fra disse selv når jeg har lyst å kjøre andre felger f.eks.
                    Team Elefun - Serpent | SkyRC | Futaba | GensACE | Protoform | Sorex | Contact
                    “When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win”

                    Comment


                    • #25
                      Og: Ved teppekjøring brukes ikke dekkvarmere og det tryggeste er å smøre med CS-High Grip eller LRP/Nosram





                      Smører stort sett 30 min bak og 10 forran (hvor mye og hvor lenge forran avhengig av hvor mye styring du vil ha)
                      Team Elefun - Serpent | SkyRC | Futaba | GensACE | Protoform | Sorex | Contact
                      “When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win”

                      Comment


                      • #26
                        Da er bilen endelig ferdig bygget, og karrosseriet er lakkert og skåret ut
                        Har satt satt opp ESC'en etter siste Stock programmet, uten helt å vite hvilke innstillinger jeg skal bruke, så det ble anbefalingene fra Hobbywing over hele fjøla...

                        Neste utfordring er hvordan vektbalansen skal være på bilen og hvor/hvor mye bly som må legges til
                        Har festet både regulator og mottaker på samme side som motoren (slik det ble vist i bruksanvisningen), men vil vekten av batteriet være nok til å balansere godt nok? Etter mitt hode bør jeg nok ha noe vekt fremme på batterisiden, men trenger jeg da også noe på motorsiden? Evt hvor mye på hver plass? Hva med bak?

                        Comment


                        • #27
                          Godt

                          Bilen har to små hull, ett i forkant og ett i bakkant som står helt i senter av bilen. Man får egne balanserings tapper å sette bilen på for å orden balansen - mange bruker også høyttalerpigger til formålet. Overraskende nok endte jeg opp med ca 15g på motor siden for å få min i balanse, hadde jeg hatt en full size servo hadde den nok vært der ut av esken.
                          Team Elefun - Serpent | SkyRC | Futaba | GensACE | Protoform | Sorex | Contact
                          “When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win”

                          Comment


                          • #28
                            Genialt tips for å balansere, og måtte som du, sette vekt på motorsiden. 11gram var nok..
                            Fikk prøvd bilen i dag også på Helganes, og etter mitt skjønn gikk den veldig bra. Var alene så jeg hadde ingen å sammenligne med, så regner ikke med det gikk veldig fort...

                            Eneste jeg reagerte på var at det kom olje fra differensialen bak. Det sprutet noe olje opp i karrosseriet.. Kan dette være at jeg har fyllt på for mye olje under montering? Tror jeg iallefall hadde nok olje på Håper jo det kan være dette og ikke at den allerede er røket!! Kommer ihvertfall ingen ulyder etc fra bilen, verken i benken eller på banen.

                            Comment


                            • #29
                              Da er det bare å melde seg på løpet 21.juli

                              Det kan komme litt olje ut av diffen enten fordi du har hatt litt for mye olje i eller fordi den lekker litt. Den store o-ringen kan f.eks ha glidd ut litt ved montering - xray diffen blir normalt helt bortimot helt tett.
                              Selv er jeg blitt lei av å få den o-ringen på plass (må inn med en ny neste hvergang diffen bygges på nytt) og har begynt å kutte den ut. Legger da green slime på pakkningen og diffen blir tett hver gang

                              Team Elefun - Serpent | SkyRC | Futaba | GensACE | Protoform | Sorex | Contact
                              “When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win”

                              Comment


                              • #30
                                Flott med mange gode tips fra folk som har gjort samme "feil" før meg...

                                Skal prøve green slime og se om det virker
                                Blir ikke løp på meg 21, pga ferie, men jeg kommer sterkt (håper jeg) tilbake senere

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X