Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kjøpt HPI Sprint Flux 2. Div spørsmål...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kjøpt HPI Sprint Flux 2. Div spørsmål...

    Ja da har bilen kommet... Og allerde har problemene startet :P


    -1: Hard case 2S 5000 mah batteri går EGENTLIG ikke inn uten å skru i filler halve bilen... (det gikk til slutt) Er andre typer LiPo batterier lavere?

    -2: Går det an å få tak i bredere bakstilling? Tydeligvis er bakstillinga en cm smalere enn forstillinga. Detta ser jo helt Bjarne ut med normale ET-3 hjul...

    -3: Drivremma bak røk... Hvor får jeg tak i slikt, og hvordan bytter jeg den. Vurderer å sperre diffen bak, er det bare å fylle hele diffen med araldit ellerno??

    -4: Går greit, men mere tungkjørt og "raklete" enn Ansmann ARE-2...

  • #2
    Les hær på forumet under linken (Låse Diffen)du skall ikkje låse bak diffen
    eller hær http://forum.radiostyrt.no/vb/showth...71-Låse-diffen

    .Elefun har nesten alle deller til bilen søk på elefun under kategorien Reservedeler
    eller søk med delenummeret du har i ditt insturkson hefte
    Eller har du tid og vente 10dagers levering får du billegge deler hær http://www.amainhobbies.com/index.ph...s-Trucks-Parts også har www.Globy.no også deler

    1. http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/index.rc har masse billegge lipo baterier
    viss du skall kjøpe 2stk nye så lønner de seg og kjøpe dær.men husk og ta mål av bilen
    hva som passe i din model.ikkje kjøp hardcase da de sikker ikkje passer så godt
    Hold deg til 2s lipo batterier.Måla på lipo bateria står på nettsiden.

    De har også deler på www.rcpro.no og på www.rcland.no
    Last edited by gob; 30 August 2012, 22:17.

    Comment


    • #3
      Driftebil er vel ikke så lurt med sperre kun foran... Greia er jo å holde sladd, noe en bil med åpen bakdiff har litt trøbbel med... Kjørt MANGE mil bredt med bil med 4x4 og der hjelper det stort med LSD eller sveisa diff bak

      Comment


      • #4
        Så langt jeg har forstått så er det definitivt en hovedting å låse diffen bak av grunnene du nevner, samt få inn enveis diff foran hvis mulig for håndbrekk følelsen, og kjøre opp litt counter steer (raskere bakdrev) for lettere drifting enn 50/50 standard 4x4 fordeling.

        Men du posta jo ikke i drifteforumet og på vanlig onroad er åpen diff gunstig

        Hva som helst går vel for å låse diffen, greit å bruke noe kanskje som kan fjernes igjen også. Selv hadde jeg kanskje prøvd litt tec7. Sterkt og lett å fjerne.

        Comment


        • #6
          Nå begynner det å hjelpe på Nytt belte og litt justeringer gjorde susen

          Går jo no helt forjævelig detta her da.

          Comment

          (RS) Radiostyrt.no Statistics

          Collapse

          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
          Welcome to our newest member, Erik-M.
          Working...
          X