Announcement

Collapse
No announcement yet.

min Kjøpt HPI Sprint Flux 2.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • min Kjøpt HPI Sprint Flux 2.

    Hei,kjøpte min første onroad bil idag,kjøpte den brukt av en som kjøpte den i slutten av mai,fikk med mye xtra deler,tipper deler for 1000/1500 kr.

    1-Første spm mitt er ang den orginale sendren som følger med bilen,der batteriene er under så er det slags skrutrekker som man skal stille inn 4 knapper på senderen,hva er disse innstilingen?

    2-noen sa til med att man kunne bruke 3c lipo,noen enig i det?
    Last edited by oz_racing; 19 September 2012, 23:49.

  • #2
    Du har litt info her http://www.hpiracing.com/kitinfo/100422/

    Comment


    • #3
      Originally posted by arnfinnk View Post
      Engelsk er ikke min beste side :P

      Comment


      • #4
        hva slags fjernkontroll er det? De justeringene på fjernkontrollen kan være throttle- og styretrim. De forandrer hvor mye gass bilen gir uten at du gir noen gass fra fjernkontrollen. Samme med styring, styretrimmen blir brukt for å justere styreservoen slik at hjulene peker rett og så bilen går rett frem ved gasspådrag... det er sikkert også Dual rate der også, som justerer styreradius...

        Sitter det i stock 5700 eller 5900kv motor så er det kun 2s.. sitter det derimot i 4800kv eller lavere motor i den så kan den fint kjøres på 3s LiPo
        Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
        Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

        Comment


        • #5
          Den lille skrujernduppeditten er til styre- og fartjustering oppe til høyre på standard 2,4ghz radioen til HPI. Jeg har selv mye brukt den helt til høyre for å begrense topphastighet for 2-åringen min når han kjører mini recon som har samme radio, og opp igjen når jeg kjører den

          Både motor og ESC tåler 3S, men ikke sammen. Så enten må bedre ESC til, eller så må høyere turn motor til. m.a.o. Det SAVAGEry skriver. Ville kanskje gått litt under 4800Kv også, pass uansett på varmen på ESC, du skal kunne ta på ribbene uten å måtte ta vekk hånda av ubehag.

          Men ikke bruk det som utgangspunkt for å teste 3s på eksisterende oppsett, for ting skjer FORT hvis det er helt utenfor akseptable nivåer. For å sitere en kar på et annet forum:

          Half way up my drive way I heard a sizzle sound.... And I glanced thru the window of my car and THERE WAS FIRE AND SMOKE AND OMG IT WAS AWEFUL!!!
          hehehe
          Last edited by Corvinus; 20 September 2012, 14:21.

          Comment


          • #6
            hehe helt riktig

            lurt å passe på temperaturene uansett... en kamerat som prøvde 3s på stock oppsett i firestorm (samme elektronikk som i sprint 2) ... gikk noe sinnsykt i 10min, og etterpå var hele området røykbelagt :P

            ser starten på det i videoen her på rundt 4:30 fikk dessverre ikke med mer, spurta med en gang bort til bilen for å dra ut kabler så ikke hele bilen skulle brenne opp...
            Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
            Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

            Comment


            • #7
              Har ett anna spm,den største reima,når jeg vrir hjula rundt så strammer det hardere og hardere så tilbake til normalt,ser ut som om det er noe galt på diff kassa foran eller noe,er det noen som har hatt samme proobleme? vis dere skjønner hva jeg mener da ellers er bilen en drøm og kjøre med 2c lipo

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X