Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elektrisk problem TT01

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Elektrisk problem TT01

    Hei!
    Har en TT01 med dette oppsettet:
    Regulator: Ezrun Brushless Sensorless 60A
    Motor: Ezrun Brushless 9t 4300kv

    Bruker 2celle Lipo-batterier på 4000mah

    De siste gangene jeg har kjørt har den oppført seg ganske rart. Når jeg gir full gass begynner den å kjøre passe fort bortover før det går saktere og saktere inntil den stopper. Fortsetter jeg og holde full gass så gjør den det samme om igjen.


    Har prøvd med to forskjellige batterier men den er like merkelig hver gang. Noen som vet hva som kan være problemet?

  • #2
    Høres ut som at det er noe krøll med ESC. Har du forsøkt å sette opp systemet på nytt?

    -Thelle-
    Tamiya entusiast!
    TT01 Subaru Impreza wrx sti,TA-02SW Porsche Taisan (58172), Lunch Box, FF01 Civic Mugen, FF01 PIAA ACCORD, F 104 PRO, M-05 Golf MK 1, HPI E-Firestorm FLUX WP, Align T-REX 450, Align T-REX 150

    Comment


    • #3
      Elektrisk problem TT01

      Jeg har samme problem på min Ezrun 60a regulator, kjører en 14t orion motor! (Sakura)
      Men problemet dukker ikke opp før lipopakkene er nede på ca 3,9 Vcelle, har forsøkt å endre timing og lipocut uten forskjell, når cellespenningen er nede på 3,8v er det ikke vits å kjøre lenger, min esc er nesten ny!

      Comment


      • #4
        Og batteriene er fulladet med balansering så begge cellene er ladet opp likt? Hva er cut off volt på ESC? Noe som blir unormalt varmt under kjøring?
        No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
        XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
        www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

        Comment


        • #5
          Ja,de høres ut som du har kjøpt billig Hobbywing utstyr,de kan være grunnen
          ellers så kan du prøve og kalibrere esc en på nytt .de er alså
          3point need to bee sett.the natural point ,the maximum forward point and the maximum back word point
          off the trootle stick .Les i brosjyrerne du har til bilen eller til escen om kalibrering.
          også husk at Auto brake system(abs) på transmitteren skall være på off
          og End point adjuster på transmitteren være på 100%
          Inne på programeringen til esc en skall (Drag brake) være på 0
          lipo cutt off være på 3,4v pr celle og du må ladde med lipo balanse.
          Last edited by gob; 31 October 2012, 15:14.

          Comment


          • #6
            Takk for gode svar! Prøvde lipo-batteriene på en annen bil og det samme skjedde der. Prøvde balanselading i 2 timer uten nytte. Ser ut som batteriene er blitt ødelagte av cutoff-en til ezrun regulatoren. Koblet en programmeringssak til esc-en og fant ut at cutoff-en, som egentlig burde stå på 3.6V, stod på 3.0V.

            Comment


            • #7
              Nei cut off en har ikkje ødelagt batteriet,men visss ikkje du har laddet batteriet
              tidligere med lipo balanse.så er vell de grunennen. Du skall altid ladde med lipo balanse(lipo bal)

              Comment


              • #8
                Originally posted by gob View Post
                Nei cut off en har ikkje ødelagt batteriet,men visss ikkje du har laddet batteriet
                tidligere med lipo balanse.så er vell de grunennen. Du skall altid ladde med lipo balanse(lipo bal)
                Nei, du skal ikke alltid lade med lipo-balansering. Det er ikke nødvendig....

                Det at han ikke har kjørt med riktig cut-off, og da ikke avsluttet kjøringen tidlig nok er årsaken til at batteriene hans har blitt ødelagt.

                Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 3
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X