Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tekin 10.5Tcombo med hotwier I en E-firestorm 10T flux

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tekin 10.5Tcombo med hotwier I en E-firestorm 10T flux

    prøvde og legge dette inn på Off road uten hell. Denne comboen blir mest brukt på drifting biler kansje...

    Hei jeg har kjøpt en tekin combo til min bil og lurer på om det er noen andre som har det i bilen sin?

    Også lurer jeg på om det er noen som kan hjelpe med med innstilingene, for bilen fuker som jeg vill ha den med det innstilingene med etter en stund kjøring så virker ikke boosten eller turbo og virke.
    kan det være tempraturen på motoren som gjør det?

    innstilingene nå er boost 50 beggyner på 815 RPM og turbo på 10 og slår inn etter 0,05 og ramp 1,00.

    dette funker slik at turbo slår inn på nesten fullgass som jeg vil ha den...
    (trenger inngen 3s lipo batteri, bakk hjul kjøring nåt turbo slår inn.)
    Mvh
    Flaglien
    sigpic

  • #2
    Hei!

    jeg har ikke brukt denne esc på annet en touring, men prinsippet er likt.

    jeg ville satt start rpm til 5000 og end rpm på ca 20000, ønsker du mer aks fra bunn så øker du start rpm, ønsker du mer drag i mellomregisteret senker du end rpm.
    boost 35 til å begynne med å øk ettersom du tester, 50 er ganske mye på 10,5...
    turbo bruker du kun for å få topphastighet, jeg legger til det etterhvert.
    sett motortiming (endbell) til 0 eller ganske lavt.
    utveksling er viktig her så følg med på tempratur på motor og esc.
    størrelse på banen er også avgjørende.

    her finner du endel oppsett som kan være et greit utgangspunkt.
    Anders Fleischer
    Elverum
    Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

    Comment


    • #3
      Originally posted by autod View Post
      Hei!

      jeg har ikke brukt denne esc på annet en touring, men prinsippet er likt.

      jeg ville satt start rpm til 5000 og end rpm på ca 20000, ønsker du mer aks fra bunn så øker du start rpm, ønsker du mer drag i mellomregisteret senker du end rpm.
      boost 35 til å begynne med å øk ettersom du tester, 50 er ganske mye på 10,5...
      turbo bruker du kun for å få topphastighet, jeg legger til det etterhvert.
      sett motortiming (endbell) til 0 eller ganske lavt.
      utveksling er viktig her så følg med på tempratur på motor og esc.
      størrelse på banen er også avgjørende.

      her finner du endel oppsett som kan være et greit utgangspunkt.
      http://teamtekin.com/hotwire/ESCsetups/index.html

      hei

      jeg ønsker høyt momet på slutten av gassen for og utføre backflip og lingene. jeg har prøvd boosten på lavere før jeg ente opp på 50. bilen er perfekt son jeg har fott den nå men den stoper og funke med boost og turbo går kun på standar...
      Mvh
      Flaglien
      sigpic

      Comment


      • #4
        du sier ikke noe om hvor end rpm er satt, det er helt avgjørende hvor start og stop rpm er for det er det området som timing boost legges inn, kortere område vil gi deg mer brutal aks i det området kort forklart.

        se for deg en bil med turbo som får ladetrykk med 5000 og har turtallsperre på 6000. kort og arktig der og da men lite kjørbart.


        jeg forstår ikke helt hva du mener med at den stopper og virke? om du har for voldsom timing på for lite turtallsområde vil den gå over i dualmode, antagelig er det det du opplever, senk boost turbo og endbelltiming og prøv det jeg skriver.

        du vil ende opp med en bil som går like bra om ikke bedre det tar litt tid å få til dette om du ikke er kjent med hvordan ting fungerer, men resultatet blir bra når du er i mål
        Anders Fleischer
        Elverum
        Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

        Comment


        • #5
          jeg har satt boosten til og starte på ca 815 og stopp på 20100
          jeg skal prøve det du sier og se om bilen blir son jeg vil ha den...
          Last edited by Flaglien; 5 November 2012, 12:04.
          Mvh
          Flaglien
          sigpic

          Comment


          • #6
            ok, end rpm er ok, men om du øker start til 5000 og senker boost til 35 å starter der så vil du antagelig sitte igjen med et vel så bra resultat uten at den går over i dual mode.

            men siden er er backflip etc som er målet her så kan det godt hende du må justere dette helt annerledes...akkurat den type kjøring har jeg null erfaring med.. men siden du ønsker mer kraft litt opp i turtallregisteret så virker det logisk å flytte turtallsområdet opp, mulig du må ennå høyere også men det må du teste, det henger også sammen med utveksling.
            men jeg prøver å ikke ha noe smalere turtallsregister en 10.000rpm altså for eks 10k til 20k minimum.


            ikke glem å sett endbell timing lavt for det kommer i tillegg til timing i regulator. det er en grense for mye timing boost en motor klarer
            Anders Fleischer
            Elverum
            Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

            Comment


            • #7
              takk jeg skal prøve det du skriver .
              Mvh
              Flaglien
              sigpic

              Comment


              • #8
                hei
                jeg har prøvd og sette opp son som du sa... men det er ikke noe som heter endbell timingen men timing advance og timing profile
                Mvh
                Flaglien
                sigpic

                Comment


                • #9
                  endbell er bak på motoren, ikke i esc
                  Anders Fleischer
                  Elverum
                  Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 3
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X