Announcement

Collapse
No announcement yet.

HPI E10 drift

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HPI E10 drift

    Hei! Jeg er ny innen RC Drifting og har planer om å kjøpe bil snart og jeg har tenkt på å kjøpe HPI E10, så spørsmålet mitt var om HPI E10 har antenne.

    Svar motas med takk!

  • #2
    Om du mener antenne som stikker ut av bilen via hull i karosseriet, så er det noe du eventuelt bestemmer selv. De fleste antenneledninger er skjult inne i ett tynt plastrør som er fleksibelt nok til å skjules under karosseriet.

    Ett kjapt søk på Google http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=10712 viser bilder av bilen med og uten karosseri, og det vises ikke antenner, men det er som tidligere sagt, opp til deg om du vil ha den ut av bilen eller skjule den. Vil tro det er antenne på bilen i og med at bildene viser en mottager med krystall, som betyr at dette går på en låst frekvens og da kreves en god antenne for å unngå forstyrrelser.

    Mvh
    Finn
    No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
    XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
    www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

    Comment


    • #3
      Anbefaler deg å gå for en bil med 2.4GHz system, da kan du fint slippe unna med å gjemme antenna i radioboksen med fremdeles solid signal. Radio vil ha kort antenne i stedet for lang metallantenne som må strekkes ut, og et signal som ikke forstyrres like lett av elektromagnetisk støy eller krasjer med andre som muligens kjører på samme frekvens. Krystaller fungerer men er ikke noe å sikte for hvis du skal kjøpe nytt i dag.

      Hvis det er den grønne mustangen (Falken) du vurderer så har nok den skjult antenne.
      Originally posted by HPI
      The new Monster Energy Falken Tire Ford Mustang GT is equipped with a high quality HPI 2.4GHz radio system. 2.4GHz technology provides you with the best possible vehicle operation and control, without the need of crystals, just turn on your radio and drive. Drifting in large groups is possible without running into any frequency conflicts.

      Comment


      • #4
        Takk til dere begge, setter pris på å få hjelp av folk som kan dette

        Comment


        • #5
          Har et annet spørsmål også, ingen vits å legge ut ny tråd får det så jeg poster det hær.. Funker motoren som sitter i bilen?

          Comment


          • #6
            Funker? Som i at den får bilen til å gå fremover etc?
            Lite vits å selge bil med motor som ikke virker, så jeg vil tro at den funker ja.
            Du trenger et greit batteri, en lader som håndterer LiPo om det er batteriet du går for (nimh er ute ) og så er det bare å "plug and play"...
            Om du mener funker som at "er det fyr nok i brakka med denne motoren" så finner du fort ut det når du tester den.... Sjelden noe sjakktrekk å bytte til friskere motor som det første man gjør, lær deg heller å kjøre med det du har - så kan du senere oppgradere.
            No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
            XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
            www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

            Comment


            • #7
              Funker vil si at den går frammover, det er en selvfølge. Det følger med alt i pakken (ready to run) men spørsmålet var om bateriet er greit for nybegynnereg. Jeg kommer til å oppgradere til Lipo senere, men det har noe med penger å gjøre.. Skal ha en stisykkel til 17k også. Men takk for svaret

              Comment


              • #8
                Motoren i en E10 Drift Falken Mustang er en 27t børstemotor som det sikkert ikke er noe å ringe hjem om. ESC (SC-15WP ESC) støtter 2S LiPo og har low voltage cutoff. Tror ikke jeg ville lagt for mye penger i en e10, men det er nok en grei bil å sjekke ut om du liker hobbyen. LiPo er helt okay å handle, det kan du jo bruke videre. Samme med evt. børsteløst oppsett du vil teste ut på sikt.

                Hvis du allerede ser på oppgradering av motor ville jeg nesten rådet deg til en HPI Sprint 2 Flux i stedet som begynnerbil, da får du okay børsteløst oppsett med på kjøpet og det er nesten bare å slenge på et sett driftedekk og låse bakdiff. Samt hvis du liker hobbyen senere kan du ta med deg det elektriske til neste bil.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Drifter_Thomas_Jansen View Post
                  Funker vil si at den går frammover, det er en selvfølge. Det følger med alt i pakken (ready to run) men spørsmålet var om bateriet er greit for nybegynnereg. Jeg kommer til å oppgradere til Lipo senere, men det har noe med penger å gjøre.. Skal ha en stisykkel til 17k også. Men takk for svaret
                  R/C er ikke stedet å satse om man skal "spare" penger, lett å la seg rive med og det er nok stash/bling å legge mye penger i.. mer moto, bedre ESC, bedre batterier etc etc... så kommer all eloksert alu og hop ups som også er kjekt å ha, og ser snasent ut...
                  røyk nettopp på en bestilling av 3 nye batterier, gikk alene på 2500,-... I tillegg bygger jeg på en Stisykkel, Specialized FSR med high end FOX dempere, XTR, Ritchey WSR, Mavic håndbygde hjul etc etc etc.. tør ikke tenke på hvor mye kroner det ryker med der...
                  No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                  XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                  www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

                  Comment


                  • #10
                    Kan ikke akkurat si at jeg skal spare penger. Er bare det at jeg ikke har så mye penger å bruke på RC siden jeg som sagt skal kjøpe stisykkel, men kommer til å oppgradere bilen når litt mer penger er på plass. Corvinus: Er motoren sterk nok til å drifte på tepper med evt. copitshine etc. på dekkene? Er det noen som vet hvor lenge man kan kjøre med stock batteriet i bilen på ett underlag som feks. asfallt?

                    Comment


                    • #11
                      En i klubben her skal selge en 1:10 touring, som i grunnen er det samme som HPI bilen du ser på, forskjellen er at den han selger er en reinspikka konkurransebil med tonnevis av muligheter for oppgardering. At den i tillegg også er så og si skuddsikker angående større motor og drivverk gjør den egentlig mer egnet uansett. Rart ikke fler driftere kjøper opp "utgåtte" konkurransebiler fra Mod/Stock og konverterer disse til drifting.. 4hjulstrekk, stive akslinger, reimdrift, etc etc... de går jo rimelig billig etter sesongslutt også..
                      No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                      XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                      www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Drifter_Thomas_Jansen View Post
                        Er motoren sterk nok til å drifte på tepper med evt. copitshine etc. på dekkene? Er det noen som vet hvor lenge man kan kjøre med stock batteriet i bilen på ett underlag som feks. asfallt?
                        Beklager sent svar. Aner ikke siden jeg ikke har prøvd selv. Har du driftehjul tror jeg den lett skal takle både asfalt og teppe med riktige hjul. Tipper kjøretid er rundt 15-20 minutter. En god ESC og radio er forøvrig like viktige som motor på finkontroll av bil. ESC bestemmer responstid og kvalitet på kraftoverføring og og PWM frekvens. Jo mer den hyler og skriker når du kjører i lav hastighet, jo "grovere" frekvens kjører den på da det er mer hørbart. Ikke tenk for mye på det til å begynne med hvis du er helt ny. Hvis du vil spare penger anbefaler jeg fortsatt enten en sprint bil eller noe god bruktbil Redback er inne på.

                        Mitt inntrykk er at hovedmangelen til touringbiler for drifting er at de er begrenset på 25 graders styring for å kunne ha god hastighet gjennom svinger, hvor en god driftebil gjerne skal ha 45 grader når du havner godt sidelengs (gjerne korriger meg hvis jeg tar feil). Men alt firehjulstrukket kan driftes og modifiseres.

                        Comment


                        • #13
                          Hva er prisen på bilen da? og hvilken bil er det? regner med at det blir en del ekstra kostnader pga. at man må konvertere til drifting. Takk for svar Corvinius!

                          Comment


                          • #14
                            Er vell mulig å iallefall kanskje bytte batteri og motor på HPIen? Vist driverket ikke tåler motoren og batteriet så vet jeg ikke hvor mye det koster å bytte driverk, vet dere?

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Drifter_Thomas_Jansen View Post
                              Hva er prisen på bilen da? og hvilken bil er det? regner med at det blir en del ekstra kostnader pga. at man må konvertere til drifting. Takk for svar Corvinius!
                              Du snakket om E10 så da tenkte jeg på denne: http://www.rcland.no/index.php?dispa...oduct_id=48713

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X