Announcement

Collapse
No announcement yet.

lipo batteri

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• lipo batteri

har ett lipo batteri med en liten bulk på enden etter krasj,kan jeg bruke batteriet
    videre eller ikkje ? (har lest tidligere at bateriet må innspiseres etter krasj)

hvis jeg skall kaste lipo batteriet hva er celle spenningen jeg skall ladde de ut til ?

og er de noen som vet kor jeg skall levere de inn hen,, er de trygt og levere de på
    daglivare butikken sine- batteri motak bokser

ps!!! har ikkje planer om å stikke hul på batteriet i salt vann

Hadde vert ein fordel med ett bilde av d
    Traxxas Rustler - Team Associated B4.1 - Graupner båt - Speedbåt - 3stk 3RACING F109 - Tamiya M03 og M05- Tamiya CC01- Factory Team B4.2 Blue Edition - Team Associated B44.1 + div helikopter og fly Sponsor: GShobby.com

Comment

Du får svar på det meste i denne artikkelen:
      Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
      - NiceShot.no

Comment

Har noen bulka batterier jeg og, de virker som bare det.
        Tor Arne Nicolaisen GMBK

Lei av å knuse motstandere!

Comment

Aldri lade eller bruke et batteri som er fysisk skadet,,står de på lipo guide
          og , for alle elektrobutikker og avfallsmottak tar imot brukte batterier.

de står ikkje hvor mange volt lipo cellene skall laddes ut til
          synest og huske fra tidligere at de var 3volt pr celle stemmer de ?
          Last edited by gob; 28 December 2012, 20:35.

Comment

De lærde strides om det skal være 3,7 eller 3,8V pr. celle ved lagring.
            - NiceShot.no

Comment

ja ved lagring ,men hva skall celle speningen på ett batteri som skall leveres inn være på ?

Comment

Spiller ingen rolle hvis du skal levere det til miljøstasjon. Bare lever det på lagringsspenning, enklere og tryggere enn å prøve å lade det for mye ut og blåse opp et skadet batteri.
                Last edited by Corvinus; 29 December 2012, 12:11.

Comment

har ingen mulihet til og kome meg bort til miljøstasjonen.
                  har send mailen til elefun og venter på svar.

om jeg kan levere de på daglivare
                  sine (bateri motak),de sto på batteri motaket på daglivare at dei
                  tar i mot vare tilsvaren de dei selger
                  Last edited by gob; 29 December 2012, 13:59.

Comment

e jo snart nyttår...- hehe...
                    Cato Risholm, fullt hobbyrom...

Comment

hvorfor leser du ikke artikkelen da? Det står jo i klartekst

Man kan ofte lese om omstendige destrueringsprosesser i diverse utenlandske fora. Her i Norge er det unødvendig med eksotiske ritualer rundt det, for alle elektrobutikker og avfallsmottak tar imot brukte batterier.

Hvis man likevel vil destruere dem på egenhånd, gjør man følgende på et brannsikkert sted og med vernebriller:

1. Lad ut batteriet med en lyspære e.l. Det kan ta flere dager før batteriet er helt utladet.
                      2. Legg batteriet i et kar med saltvann
                      3. Stikk hull på batteriet fra sikker avstand og la det ligge i noen dager
                      4. Kast i søpla. Destruerte LiPo-batterier er ikke spesialavfall.

Det anbefales uansett å lese litt teori rundt destruering av LiPo-batterier før man prøver å gjøre det på egenhånd. Se lista over lenker lengre ned i artikkelen.
                      - NiceShot.no

Comment

Jeg har lest linken du la ut,Men du har ikkje lest hva jeg har skrevet
                        Jeg har ikkje planer om og destruere bateriet selv

skall prøve og få levert bateriet til chlas olson sinn butikk,de er vell en Elektrobutikk
                        og som dokke sei så er de sikkert lurt og lever de med 3,7v til 3,8volt lagrings spenninga,har
                        lest at lipo batteri ikkje må komme under 3volt pr celle, har sent mailen til elefun.
                        de holder seg mye bedre på lagringspenninga når de er innlevert en og ladde de ut
                        da kansje de bloser deg opp og eksploderer
                        Last edited by gob; 29 December 2012, 22:29.

Comment

Er jo bare å lade de fulle å levere de til en bemannet miljøstasjon?
                          Er jo ikke verre en det
                          5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                          Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

Comment

fekk svar fra elefun , dei sa at før innlevering til elektrobutikk
                            skall batteriet destruieres,jeg har iverfall ikkje planer om og
                            destruiere lipo pakken,leverer de heller halv ladet

Comment

Hvorfor ikke?

Er det ikke greit å være litt grei både mot natur og evt. renholdsarbeidere??
                              - NiceShot.no

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Mortenporten.
                              Working...
                              X