Announcement
Collapse
No announcement yet.
Schumacher Racing - Tips og Triks. Still Spørsmål!
Collapse
X
-
Schumacher Racing - Tips og Triks. Still Spørsmål!
Last edited by NikolaiHåheim; 3 December 2014, 11:36."If you no longer go for a gap that exists, your no longer a racing driver"
Tags: None
-
Hvordan er Schumacher i forhold til T A, Serpent og X-Ray? Har en TRF417X med MM Fleta 13,5T nå som jeg har kjørt noen turer med. Men lyst på en til eller ny og selge TRF`en. Vurderer da Schumacher veldig sterkt. M5I EVO det er snakk om.Tamiya TRF417X, Yokomo DiB, Tamiya M05, Tamiya M06, Axial Dingo
-
Hei Bjørn Raymond!
Schumacher kontra andre merker, tja. Jeg vil si en veldig bra bil både farts og kvalitets messig.
Dele tilgangen er jo definitivt større med Xray, men jeg anbefaler Mi5Evo. Bilen er som sagt veldig bra. Også ser den jo bra ut og
Nikolai Håheim"If you no longer go for a gap that exists, your no longer a racing driver"
Comment
-
Har et generelt setup-spørsmål, hvis du gidder...
Har riktig nok en tamiya
Når jeg går inn i svingen så stuper den veldig, og hekken slipper. Hvor bør jeg begynne å skru? Demper, fjær, droop etc.
Dette er på teppe med relativt greit grep, såvidt jeg har skjønt...
Må sies at jeg nok har en ganske aggressiv kjørestil etter mange år med miniZmini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb
"This car is getting increasingly faster than my thoughts"
-Röhrl
Comment
-
Hei Mats!
Med den nye styringen vil man få en mer nøyaktig og presis følelse, samt mindre vedlikehold. En annen oppside med styringa er at man får mer Steering Lock/Aggressiv Ackerman.
Alu chassis er et must have innendørs på de fleste baner, særskilt de baner med high bite/høyt grep. Baksiden med den er at den vil kunne bøye seg, der et karbon chassis bare flexer, eller knekker"If you no longer go for a gap that exists, your no longer a racing driver"
Comment
-
Takk for raskt svar. Nikolai
eg skal ha den styringen har jeg bestemt. Syntes bilen var vinglete første gangen jeg kjørte den. Justert toe out og ikke prøvd med det enda.
Men hvorfor lager de ikke bare tykkere karbon chassie? sånn som de gjorde før. 3mm bunnplate ol.
Hva slags endringer i handling/oppførsel kan jeg forvente med alu chassiet?ᕦ(ò_óˇ)ᕤ
Comment
-
hehe, du tenker nok en slags kompensasjon der ja. Ville nok ikke vært gunstig og heve alt som er på bilen ytterligere. Snarere kunne man nok hellersenket den.
Det med alu chassiset tror jeg personlig er en slags trend, bare at den funker veldigbra da på teppe. Kan legge ut et veldig fint setup her om få strakser.
I forhold til handling, så vil jeg si at bilen blir betydelig lettere og kjøre, men samt vil dekk slitasjen være høyere (basert på erfaring) men alt i alt en bil som er lettere og kjøre men også mer mekanisk grep"If you no longer go for a gap that exists, your no longer a racing driver"
Comment
Today's Birthdays
Collapse
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Posts: 440,447
Members: 18,929
Active Members: 0
Welcome to our newest member, Erik-M.
Comment