Announcement

Collapse
No announcement yet.

Schumacher Racing - Tips og Triks. Still Spørsmål!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Schumacher Racing - Tips og Triks. Still Spørsmål!

    Click image for larger version

Name:	Schumacher_Flag_Logo_400.jpg
Views:	2
Size:	51.0 KB
ID:	790851
    Dette er en tråd som er opprettet for og hjelpe de som kjører Schumacher og alle andre som trenger hjelp. Lurer du på noe angående Setup av bil til Setup av elektronikk. Hyl ut og spør. Jeg deler min erfaring til dere, så ikke nøl!
    Last edited by NikolaiHåheim; 3 December 2014, 11:36.
    "If you no longer go for a gap that exists, your no longer a racing driver"

  • #2
    Hvordan er Schumacher i forhold til T A, Serpent og X-Ray? Har en TRF417X med MM Fleta 13,5T nå som jeg har kjørt noen turer med. Men lyst på en til eller ny og selge TRF`en. Vurderer da Schumacher veldig sterkt. M5I EVO det er snakk om.
    Tamiya TRF417X, Yokomo DiB, Tamiya M05, Tamiya M06, Axial Dingo

    Comment


    • #3
      Hei Bjørn Raymond!
      Schumacher kontra andre merker, tja. Jeg vil si en veldig bra bil både farts og kvalitets messig.
      Dele tilgangen er jo definitivt større med Xray, men jeg anbefaler Mi5Evo. Bilen er som sagt veldig bra. Også ser den jo bra ut og

      Nikolai Håheim
      "If you no longer go for a gap that exists, your no longer a racing driver"

      Comment


      • #4
        Hei Nikolai Håheim

        Da får jeg hive meg på en slik bestilling
        Tamiya TRF417X, Yokomo DiB, Tamiya M05, Tamiya M06, Axial Dingo

        Comment


        • #5
          Har et generelt setup-spørsmål, hvis du gidder...
          Har riktig nok en tamiya
          Når jeg går inn i svingen så stuper den veldig, og hekken slipper. Hvor bør jeg begynne å skru? Demper, fjær, droop etc.
          Dette er på teppe med relativt greit grep, såvidt jeg har skjønt...

          Må sies at jeg nok har en ganske aggressiv kjørestil etter mange år med miniZ
          mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

          "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
          -
          Röhrl

          Comment


          • #6
            Stivere fjærer foran. Mindre droop "begrense uptravel" vil også hjelpe på
            Etc. legge på en oring på demperstaget for og begrense vandringen men prøv stivere fjører foran.
            "If you no longer go for a gap that exists, your no longer a racing driver"

            Comment


            • #7
              Merker/merket du noe forskjell på styringen med den nye løsningen?


              Og har du prøvd aluminiums chassie plate?
              ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

              Comment


              • #8
                Hei Mats!
                Med den nye styringen vil man få en mer nøyaktig og presis følelse, samt mindre vedlikehold. En annen oppside med styringa er at man får mer Steering Lock/Aggressiv Ackerman.

                Alu chassis er et must have innendørs på de fleste baner, særskilt de baner med high bite/høyt grep. Baksiden med den er at den vil kunne bøye seg, der et karbon chassis bare flexer, eller knekker
                "If you no longer go for a gap that exists, your no longer a racing driver"

                Comment


                • #9
                  Takk for raskt svar. Nikolai

                  eg skal ha den styringen har jeg bestemt. Syntes bilen var vinglete første gangen jeg kjørte den. Justert toe out og ikke prøvd med det enda.

                  Men hvorfor lager de ikke bare tykkere karbon chassie? sånn som de gjorde før. 3mm bunnplate ol.

                  Hva slags endringer i handling/oppførsel kan jeg forvente med alu chassiet?
                  ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                  Comment


                  • #10
                    hehe, du tenker nok en slags kompensasjon der ja. Ville nok ikke vært gunstig og heve alt som er på bilen ytterligere. Snarere kunne man nok hellersenket den.
                    Det med alu chassiset tror jeg personlig er en slags trend, bare at den funker veldigbra da på teppe. Kan legge ut et veldig fint setup her om få strakser.

                    I forhold til handling, så vil jeg si at bilen blir betydelig lettere og kjøre, men samt vil dekk slitasjen være høyere (basert på erfaring) men alt i alt en bil som er lettere og kjøre men også mer mekanisk grep
                    "If you no longer go for a gap that exists, your no longer a racing driver"

                    Comment


                    • #11
                      Vet du om schumacher har oppgitt hullmønsteret til karosseri holderne? I forhold til senter på hjulene f.eks. syns det er ett helvete å få det karosseriet helt sentrert. Nesten så jeg lager en stor jigg for å få det 100%
                      ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                      Comment


                      • #12
                        Var å prøvde doningen på den nye banen i Drammen. Var veldig understyrt. Har en ganske stiv stab stag foran. 4 merker. Er det der jeg begynner for å få litt mere styring?
                        ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                        Comment

                        (RS) Radiostyrt.no Statistics

                        Collapse

                        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                        Welcome to our newest member, Erik-M.
                        Working...
                        X