Vist dette kunne vist seg å fungere bra over lengre tid, ikke koste en formue og være enkelt å bruke - Vil jeg vurdere å kjøre fuel bil igjen.
Team Elefun - Serpent | SkyRC | Futaba | GensACE | Protoform | Sorex | Contact When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win
Det ble tatt opp på MSK, og vil derfor bli videresent EFRA.
Men siden jeg nå er i forbundet så har jeg allerede sendt det til Sander de Graaf som er chairman for 1:8 TR i EFRA. Han skulle videreformidle det til sine kontakter hos fabrikken, så får vi se...
Det er dessverre ikke mulig å få tak i pr. i dag...
Det ble fjernet for salg fordi det var noen patenter som produsenten ikke hadde rettigheter til. Eieren av patentene ville vel ha betalt for det tenker jeg.......
Tanken er god, men da forsvinner noe av utfordringen også da........
Så surt, hadde vært utrolig hendig og hatt en slik, tenk å vite at motoren alltid fikk korrekt blanding!! *ååh* hehe.
men, vi får se hva tiden bringer da...
Det ble fjernet for salg fordi det var noen patenter som produsenten ikke hadde rettigheter til. Eieren av patentene ville vel ha betalt for det tenker jeg.......
Tanken er god, men da forsvinner noe av utfordringen også da........
Ja, etter det jeg kunne finne ut så la de ned pga. kostnader med lisensiering. Men jeg er ganske sikker på at dette kan overkommes. Spesielt dersom dette blir tillatt innenfor racing. Og med større produksjon går også kostnadene ned.
For de som liker mer utfordring kan man jo fortsatt bare bruke forgasseren
Mht. patenter så er det vel slik at de "går ut" etter 20 år, og da slipper man også lisensieringskostnader. Så det burde vel være rett rundt hjørnet nå?
Jeg har en del å lære ang. regler og lurer da på om det er forbudt å bruke noen slags elektronisk dings for å forbedre motoren på noen måte?
Det jeg tenker på er f.eks en carb-smart, det dumme med den er at det er faste step på hvilken temp motoren skal ha. Dette går jo an å justere med plassering av tempsensor.
Ikke meningen å kuppe tråden.... dette blir langt fra innsprøytnings systemer da.
For de som liker mer utfordring kan man jo fortsatt bare bruke forgasseren
hehe, ja for de som føler de har godt taker på det ja
Ikke missforstå, bilene mine går, og relativt greit, men er jo titt og ofte man drar ut for å "bashe" litt og hører motor enten drukne seg litt, eller drar opp turtallet når man slipper gassen (for lav LSN) og må av med karosseriet, stille litt og vips så er tanken tom hehe.
Jeg har brukt den i heli før og har en liggende her nå, hadde vært fint om det funka like bra til bil.
Men er det lov å bruke det?
Takk for tips! Interessant!
Det jeg har skrevet om er heller ikke noe "årntli" elektronisk innsprøytning. Det er en forenklet utgave der en bensinpumpe styres vha. input fra eksostemperatur, som dermed gir "mer riktig" blanding
Den du linker til krever en ekstra servo, ser ikke for meg at det blir like interessant (krever plass og ekstra vekt).
Comment