Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kyosho Fazer problem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kyosho Fazer problem

    Heisann
    Har en Kyosho Fazer som fan ikke vil gå på full gass....
    Den starter fint og idle er bra. Den akselrerer som bare pokker men ikke svarten om den vil gå på full maskin. I øyeblikket står nålen akkurat slik motoren tillater opp til ca 3/4 gass deretter vil den bare kveles. His jeg leaner mer blir det verre og jeg kommer ikke til 3/4 før den dabber av. Samme hvis jeg gir den mer bensin.

    Jeg mistenker at det er en lekasje en plass på motoren som gjør utslaget når motoren kommer opp i tempratur og under belastning.

    Der er olje rett under kjølern og litt på forgassern ved nåla.
    Lekasje på toppen?
    Andre ideer?

  • #2
    Hvis det er det jeg tror det er så høres det ut som om bilen lekker kompresjon altså benisn/luft. dette kan komme av at toppakningen er gåen eller om du har kjørt bilen hard over lengre tid så kan godt hende at kjøleribben/toppen har vridd seg pga at bilen har vært for varm.
    tror det er det hvis ikke så gi bilen litt mere luft det jeg gjorde på min fw05t nylig for jeg syntes an gikk litt dårlig. men ga den litt mere luft og da gikk an over 100 og hel#"€" hadde jeg på følelsen av og har stilt bensin tilførselen slik at bilen etterhvert drukner på tomgang slik at bilen får nok til full throttle.
    men sjekk først ut toppen og pakningen
    Hvor nøye seg med ''sensur'' når du får samma nytelse av en scania v8 med åpen eksos?
    kjører: Kyosho FW05T Plus, Scania R620 Topline

    Comment

    (RS) Radiostyrt.no Statistics

    Collapse

    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 3
    Welcome to our newest member, Erik-M.
    Working...
    X