Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan bil er dette ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hvordan bil er dette ?

Hei

Jeg fant en bil i garasjen, noe jeg fikk hos en kar som var skyldig meg penger for minst 5-6 år siden.

Servoene fungerer men det er et tannhjul som er helt kaputt på denne.
    Kan dere hjelpe meg å finne ut hvordan bil dette er ?

Er det mulig å finne deler til denne ?
    Evt bygge om til elektro ?
    Traxxas E-Revo VXL, Traxxas Summit, Hobao Hyper ST

Hei. Helt nøyaktig hvilken bil dette er syntes jeg var vanskelig å fastslå.
    Den har teleskop-akslinger i plast bak, og dette pleide å være vanlig på Schumacher-biler, men samtidig ser ikke støtdemperne ut som noe Schumacher laget.

Uansett så ser det hoved-drevet ut som et helt standard 32-pitch hoveddrev for biler med slipperclutch. Dersom du teller antall tenner på det, så bør det være ganske lett å bare skaffe seg et 32-pitch tannhjul.

Tower Hobbies carries an expansive collection of RC cars, RC airplanes, RC boats, model trains, sot cars, and supplies for all hobbyists.

Tower Hobbies carries an expansive collection of RC cars, RC airplanes, RC boats, model trains, sot cars, and supplies for all hobbyists.

Dersom du søker på "32P Spur" så finner du mange forskjellige hos Tower.

I tillegg synes jeg det ser ut som det mangler noe småtteri på den delen med fjæra som skal trykke i mot, ser ut som det mangler en liten skive og en sånn thrust-bearing, men dette kan du bruke nær sagt hvilken som helst fabrikkant sine deler til altså.

Skal jeg dømme ut fra servoene, som er Sanwa av eldre type, er dette en bil som så sine beste dager ca 1994-1996. (NB! Disse eldre Sanwa radioene pleier å ha pluss og minus på motsatt sted på servokablene, så dersom du skal benytte disse eller mottakeren sammen med nyere servoer så må du snu pluss og minus på de nye servoene.)
    Sjekk om motoren går rundt. Dersom motoren ikke har stivna og satt seg helt, så er det vel mulig å få liv i denne enda. Mulig den nåla og det vil trenge en liten rens, for det kan stivne litt fuel oppi der og sånn når ting står i årevis, men det lar seg fikse enkelt.

Comment

Synes dette ser ut som en Traxxas bil med OS 12cv-r motor og uorginalt chassis.
      Gammel mann med m-chassis

Comment

Det kan vel være denne?

Såfall er den jo ikke så kjempegammel, bare radioutstyret som er hundgammelt!
        Går sikkert å få deler til den enda, tror det var Norwegian Modellers som solgte disse. Ellers har man jo alltids utlandet
        Det er nok noen år siden disse var i salg da, minst 5-6.. så du får bare prøve å se.
        Last edited by Ideal; 22 June 2009, 18:49.

Comment

Nappa i snora og motor går forsåvidt fint rundt.

Skal ta den en tur i garasjen og vaske litt.
          Se om det er noe annet som er kaputt.

Skal se om det er mulig å få start på den.

Må få bestilt opp litt deler, hvis ikke det går så hadde det vært morro å gjøre noe annet rart med denne :9

Comment

Originally posted by Ideal View Post
            Det kan vel være denne?

Såfall er den jo ikke så kjempegammel, bare radioutstyret som er hundgammelt!
            Går sikkert å få deler til den enda, tror det var Norwegian Modellers som solgte disse. Ellers har man jo alltids utlandet
            Det er nok noen år siden disse var i salg da, minst 5-6.. så du får bare prøve å se.
            Når jeg ser på sprengskissene så ser det ut som at det er en Traxxas Nitro Street.

Comment

https://www.hobbyoutlets.com/store/h...-gear-54t.html

Fant faktisk deler med orginalt delenummer.. nå ble jeg positivt overasket.

Var 100% sikker på at det var umulig å finne noe som helst av deler til denne.

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
              Welcome to our newest member, Mortenporten.
              Working...
              X