Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oppsett av understell på geiteryggen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Oppsett av understell på geiteryggen

Jeg trenger litt hjelp til å sette opp bilen min til å kjøre på geiteryggen.
    Den er litt løs i rumpa føler jeg. prøvde å sette på bløtere fjærer bak, men da virket det som om det ble værre.
    Trenger hjelp...
    Bilen er en Team associated Ntc3

bruk den øverste der jeg bruker den funker braaaaa kan så og sibrukes på alle biler
    Inferno tr15 st
    Mini-z awd
    tf-5

Comment

Manualen til serpent 720?
      tenkte du på standard oppsettet på den bilen?

Comment

nei setup book som viser va du kan jøre på bilen din funker til så og si alle on roader jeg bruker den til en fw-05rr
        Last edited by tobbi56; 28 June 2009, 13:22.
        Inferno tr15 st
        Mini-z awd
        tf-5

Comment

Virkersom du har for mye styring (for mye vekt blir flyttet til fordekka) Prøv med noe hardere dekk forran (prøv 40front og 37 bak eller 42 front og 40 bak) det kan løse noe av problemet.
          Eller omvedt av hva du gjorde, hardere fjerer forran.
          Du kan også øke kjørehøyden forran kansje 0,5-1mm eller minke kjørehøyden bak.
          Mulig du har noe Tweak i bilen eller kansje den ikke er balansert 50/50 foran bak og til sidene... vinkler på dempere/demper oljer....mange muligheter her.

Men nå er dekket på geteryggen ikke veldig bra det har blitt vanskligere og vanskligere å kjøre fort der oppe.....................
          Jørn Einar Lund
          1970 mod.

Comment

Droop

Om du jurster er droop'en fremme så får du mer eller mindre vekt overføring til bak dekka, prøv å få litt mer kraft over til bak dekka. Dvs. Du skrur de to skruene mot klokka.

Om du holder og presser fremdekka ned i bordet, og samtidig drar opp over i demper tårnet fremme får du en indikasjone på hvor mye vekt som overføres til bakre del av bilen. Er det ingen ting løft i chassi, ja da bør du gi den litt mot klokka fremme. Jo mer chassiet løfter seg mens begge dekka er i bordet, jo mer vekt overføres til bak dekka under gass pådrag.

Jo mer bilens bakre parti løftes når du hølder bak dekka nedi bordet, og løfter i demper tårn bak, jo mer vekt overføres til frem dekka inn i svingen. Dvs, bedre styring, mindre grep bak. (Bilen kan slenge med rumpa, og snurre)

Mye av oppsettet ligger i dette.

Dekk sies å ha 90% av oppsettet. Litt usikker på det når man kjører skum, men med gummi stemmer det helt klart.
            Asgeir Kinn 1979
            RRR - RB - 4PK

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
            Welcome to our newest member, Mortenporten.
            Working...
            X