Announcement

Collapse
No announcement yet.

HPI rs4 EVO+ ( litt hjelp )

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HPI rs4 EVO+ ( litt hjelp )

    Har gått til innkjøp av denne for to uker siden.



    Var på RC banen i bodø og prøvde den litt, da skjedde dette, så bilen er pr. dags dato ut av drift.

    Knekt hjul oppheng og bøyd aksling



    Men så til spørsmålet mitt:

    Jeg syns den er litt lav og den setter seg jo nesten fast på stein av ( strø sand typen ) har fylt harder olje på demperen, og det ser ut som den er blitt litt høye har ikke fått testet den enda, men er det noen andre måter å den litt høyer på..


    Ellers er jeg meget for nøyd med bilen..
    Eirik Nilsen (1976) Bodø

  • #2
    Fant fant feilen på hvorfor den er så lav.. demper var bare halv av olje... ny stiver olje gjode den høyere.

    gikk fra ca. 2mm i fronte til 7mm og hjula forsvinner ikke lenger under hjul buene
    Eirik Nilsen (1976) Bodø

    Comment


    • #3
      ta med bilen på en tirsdag på bana så får du garantert hjelp med det aller meste
      ...Kenneth Sivertsen 77 modell...
      www.bmsk.no
      --Dual G4 PegasosPPC--

      Comment


      • #4
        Originally posted by VolvoMan View Post
        Fant fant feilen på hvorfor den er så lav.. demper var bare halv av olje... ny stiver olje gjode den høyere.

        gikk fra ca. 2mm i fronte til 7mm og hjula forsvinner ikke lenger under hjul buene
        Du får shims til og legge imellom demper toppen og fjæra til og justere høyden, tykkere olje gir bare tregere demping, eller kanskje ingen i det hele tatt, hvis bilen din blir holdt oppe av olja...
        RC4WD Trailfinder 4Link
        Axial SCX10

        Comment


        • #5
          Originally posted by roydick View Post
          ta med bilen på en tirsdag på bana så får du garantert hjelp med det aller meste
          hmm... vist jeg har fått deler til da kommer jeg kanskje innom, men gåt ikke akuratt fort til Truls, men de kommer vel..

          Men delen er nå på tur fra Hobby Shop i Trondheim. Så håper de kommer før helga.
          Eirik Nilsen (1976) Bodø

          Comment


          • #6
            Originally posted by tdi View Post
            Du får shims til og legge imellom demper toppen og fjæra til og justere høyden, tykkere olje gir bare tregere demping, eller kanskje ingen i det hele tatt, hvis bilen din blir holdt oppe av olja...
            Vet det fant noen slik sammen med noen deler som fulgte med bilen..

            Men blir nye demper snart, de originale er ikke tette i nedkant, så det kommer luft inn i oljen og det er ikke bra.
            Eirik Nilsen (1976) Bodø

            Comment


            • #7
              Når er det liv på banen neste gang skulle ha hatt noen hjelp til å juster giret på bilen..

              Den har aldri gått i andregir og jeg har prøvd å juster den etter det som står i manualen, men den girer ikke så hadde vært fint om noen kunne hjelpe meg.
              Eirik Nilsen (1976) Bodø

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X