Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hater clutch

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hater clutch

    Har en Ny RRR EVO II. En ny innkjørt Picco Red dot motor som skal være okay.

    Når jeg kjører bilen er den liksom tung og ingen akselerasjon er til stede.

    Har prøvd med den 2D clutch'en som fulgte med bilen. Denne fikk jeg i alle fall ikke til. Den slurte noe sykt (hvorfor gjør den det). Hvordan fjerner jeg dette?. Har prøvd med ny fjær, men det hjalp ikke. Belegg ser helt okay ut, men det er nok noe slitt.

    Har prøvd den gamle 3D clutchen min fra RRR Evo. Denne får jeg plutselig heller ikke til (har funket fint før). På samme måte som med 2D clutchen føles bilen utrolig tung og treig. Holder jeg bilen over bakken og pumper gassen høres alt helt fint ut.

    Men setter jeg bilen på bakken, holder den nede og gir full gass er det ingen problem å holde den i gjen. Hvor mye skal egentlig til for at man skal klare å holde en slik bil stille når alle dekka er i bakken, og man gir full gass.

    Jeg fatter ikke dette her. Er det slik at en clutch kan ta for godt?. Da tenker jeg på at presset fra skoen blir for stort mot klokka.

    Føler ikke jeg får noe turtall på motoren heller. Selv nå motoren kjøres på rundt 115 %.

    Har holdt på med dette i flere uker nå. Trenger virkelig hjelp her.

    PS: Har prøvd med to motorer. Den ene er gammel og lei, men de oppfører seg ganske likt. Dårlig asså.

    Takker for hjelp.
    Asgeir Kinn 1979
    RRR - RB - 4PK

  • #2
    Er det godvær på tirsdag kan jeg se på den etter jobb på banen.. Jeg bygget en ny i dag og den ble perfekt.
    If everything seems under control, you're just not going fast enough. - Mario Andretti

    Comment


    • #3
      Høres ut som om shimmingen av klokka di suger bigtime.
      TEAM ELEFUN

      Comment


      • #4
        Endplay

        Er det det Endplay du mener da Extra?.

        Etter det jeg har forstått skal endplay være så likt null som mulig,men stort nok til at klokka kan snurre fritt om man presser denne mot motoren.
        Asgeir Kinn 1979
        RRR - RB - 4PK

        Comment


        • #5
          I manualen til X-Ray så står det hvor mye det skal være. Har aldri sett i manualen til RRR, men det står vel sikkert der også.
          TEAM ELEFUN

          Comment


          • #6
            Bruker selv 2D clutch og ja den er litt kilen i forhold til mange av de andre.
            Men prøv dette som et utgangspunkt:

            1. 0.4mm gap altså avstand fra belegg til klokka (i boka står det 0.3mm)
            2. shim opp til nix slark bak fjærmutter og så fjerner du 0.1mm shim
            3. fjærmutter sette slik at den er flush med gjengene.

            Test den slik, og juster fjæra innover litt av gangen til clutchen begynner å slippe.
            og så ut igjen ca 1/4-1/2 turn.

            Før du begynner med den siste finjusteringen må motor være riktig justert.
            Sommer: Mugen MTX-5 Vinter: SpeedMerchant Rev 7 og BMI Copperhead 12 FE

            Comment


            • #7
              Takker

              Var og trente på Väst 8 i dag. Fikk noen tips der, mye av det samme som Rolf og Egil sier.

              Fikk det bedre til i dag ja. Takk Egil og spesielt til Rolf.. Din forklaring ga meg den kunnskapen jeg manglet for å forstå dette her.

              Fikk også tips på väst 8 om å bruke skiver i tillegg til shims, og heller legge shims mellom skivene for små justeringer, var vist en ide' å bruke en skive som har samme diameter som lageret ytterst mot lageret i klokka, slik at ikke shim bare gir press på inner ringen på lageret, men at hele lageret går mot en skive. Ser vel ikke helt dette ettersom jeg ikke ser at det vil bli noe særlig press der, er vel bare nå klokka slår tilbake etter at den har vært koplet.

              Takker så mye igjen. Genialt dette forumet, gjør hobby'en mye gøyere å holde på med.
              Asgeir Kinn 1979
              RRR - RB - 4PK

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X