Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skal kjøpe meg Nitro bil, hjelp!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skal kjøpe meg Nitro bil, hjelp!

    Hei folkens. Har tenkt til å kjøpe meg en nitro bil. Under skal jeg vise noen av de jeg har lyst på- Setter også pris om dere har tips til en nitro onroad bil som er mellom klassen 2-4 tusen.







    http://www.hobbytron.com/KyoshoVOneR...caleRCCar.html'

    Hvilken burde jeg gå for? evt. har du noen andre tips til modeller?

    Takker på forhånd

  • #2
    Alle Hotels in Paris. Beste Auswahl an Hotels in Paris mit Kundenbewertungen und Landkarten. Buchen Sie im Voraus und sparen Sie dabei.


    Har denne selv, ålreit nybegynner bil. ligger vel på rundt 3600kr
    Hb-hpi

    Comment


    • #3
      Husk at dei RRR ene du har sett på skal ha motor radioutstyr i tilleg
      HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
      Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

      Comment


      • #4
        Ok. Tusen takk! Setter pris på flere tips!

        Comment


        • #5
          Ny nitro bil

          Ta en titt under auksjon. Billigere bil finner du neppe!
          Xray NT1, Ass 12R5 Lipo, Team Durango DEX410, TLR-22.
          OMK 1/10 Buggy gruppa på facebook
          Oslo Modellbilklubb, Ansv. 1/10 Buggy

          Comment


          • #6
            Mitt tips er en brukt, komplett 1:8 Track bil. Mer lettkjørt og morsomt og solid enn noe annet!
            Life's too short to go slow! www.ymr.no

            Besøk mitt showroom

            Comment


            • #7
              1:8 Track

              En slik bli koster å kjøre med. Har en selv. Men kjører 1:10 Track mest, og ønsker å satse videre på det.

              1:10 koster nok rundt 10.000 + pr år om man kjører middels mye. Kjører man mye er det ikke noe tak på kostnadene.

              Å kjøpe en 1:8 track bil brukt som mest sannsynlig trenger en ny motor etter få liter er feil mener jeg når han ønsker seg en bil til en pris som ligger langt under prisen på en god motor,pipe og clutch.

              Sikker ikke dumt om trådstarter beskriver hva han skal bruke bilen til. Er det bane kjøring, løp, gate/parkeringsplassen?
              Asgeir Kinn 1979
              RRR - RB - 4PK

              Comment


              • #8
                "Ryktet om min død er sterkt overdrevet"

                Å kjøre 1:8 Track trenger slett ikke å koste så mye! Du kan ha glede av en motor i mange(!) år! Som med alle fuel motorer så gjelder det å ikke kjøre de for magert. Mine beste motorer er fra 2001...

                Justér alltid toppnåla "20 minutter" ut før du begynner å kjøre. Slik at du alltid "starter fra den rike siden"... og nål inn til den går rent. Verre er det ikke.

                Slike biler er helt klart kun egnet for kjøring på bane, bare så det er sagt. Er det det du har tenkt til - så kan jeg i alle fall love deg møye moro!
                Life's too short to go slow! www.ymr.no

                Besøk mitt showroom

                Comment


                • #9
                  joda, men det koster

                  Om din motor fra 2001 er god enda, ja da har du skiftet stempel og foring en del ganger, eller så har du hatt en del andre motorer i mellom tiden.

                  De fleste motorer går ikke lenger bra når de har gått 20-50 liter, selv om man kjører dem rich.

                  Et lite estimat av min situasjon:

                  Kit (et kit hver annet år) -2000,-
                  Motor (en pr sesong) -3000,-
                  Dekk -3000,-
                  Reserve deler (reimer etc -2000,-
                  Fuel -1000,-
                  Servoer -1000,-
                  Oljer, filter etc -1000,-
                  Ladere, batterier -1500,-
                  Karross -1000,-
                  Plugger -1000,-

                  Ja, tror ikke dette er så laangt fra sannheten... PS: Dette er 1:10 track.
                  Asgeir Kinn 1979
                  RRR - RB - 4PK

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by snappy79 View Post
                    De fleste motorer går ikke lenger bra når de har gått 20-50 liter, selv om man kjører dem rich.
                    Enig i det - men det er jo MYE kjøring da! Hvor mange liter kjører du på en sesong egentlig???

                    Når jeg var på det meste aktive og kjørte 10-12 løp på en sommersesong så gikk det vel sjelden mer enn 20-30 liter...
                    Life's too short to go slow! www.ymr.no

                    Besøk mitt showroom

                    Comment


                    • #11
                      Tja...

                      Jeg har bare kjørt i rundt 2 år nå, så det blir mye trening, og lite løp.

                      Har startet å kjøre litt løp nå i år. Sørcup... tenkte jeg skulle starte å kjøre NC neste år. Blir vel liste fyll, men det blir sikkert bra.

                      I år har jeg vel kjørt rundt 20-30 liter tenker jeg.

                      Den føste motoren min, en Orion Wasp har jeg kjørt rundt 35 liter gjennom. trodde før at det var 24 liter, men gikk gjennom dette i garasjen i går. Er ganske stolt over det. Er faktisk litt komp i igjen i den motoren. Så den kan brukes på tekniske baner, som ikke krever så mye power.

                      Enig med deg at det ikke blir så dyrt om man bare kjører løp osv. Da blir det med det liksom. Men som alt annet er denne sporten dyr i starten, så jevner det seg ut når man har nådt det nivået man koser seg på.

                      Håper å nå et passe nivå neste år.
                      Asgeir Kinn 1979
                      RRR - RB - 4PK

                      Comment


                      • #12
                        Ja, det er jo løp som er gøy!

                        Og du lærer utrolig mye av det!

                        Lykke til!
                        Life's too short to go slow! www.ymr.no

                        Besøk mitt showroom

                        Comment

                        (RS) Radiostyrt.no Statistics

                        Collapse

                        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                        Welcome to our newest member, Erik-M.
                        Working...
                        X