hei! jeg har en serpent vector 1999 spec modell (?) som jeg har en Mega sx 21 motor i. Motoren har sjært seg 2 ganger og nå føler jeg for en ny motor. Har dere noen gode råd? Trenger svar kjapt.
Mvh Andreas
Last edited by andriksen; 6 September 2009, 19:58.
Reason: Feil navn
ok la oss si at jeg kjøper den siste motoren, den du har, hvor mye koster frakta? hva trenger jeg ekstra? jeg har tann hjul, clutch, motor fester og alt det andre!
Det finner du ut når du har bestilt. Før du godkjenner får du opp frekt prisen. Og et totalt beløp som blir belastet visa kort/master card.
Handler du i Euro må du selvsagt finne kursen på Euro. Denne finner du f.eks på www.hegnar.no
Du må så multiplisere denne summen med 1,25 + førstegangs registrerings avgift i toll vesenet (Noen betaler dette. og noen ikke). Det koster rundt 300 NOK om jeg ikke husker feil.
Mitt estimat er at motoren kommer på 3000 NOK hjem til deg (Euro = 9).
Du får mer igjen av å kjøpe den, i forhold til en ny motor. Pluss at du får kjøre løp med oss neste år, mye billigere i lengden, kanskje det følger med litt reservedeler i pakken også, som hubber og bærearmer osv.
ja, men nå er jo den bilen solgt da.
Men delene er jo så små at jeg ser ikke for meg helt at det holder godt.
Har hatt mange problemer med nitro i mange år. så sellom de er raske å sånt er vel fg eller noe sånt bedre siden motoren sviver jo alltid!?.
Eller er det bare jeg som har fått intrykk av det?
Om noen vil ha den, så skal de få kjøpe den. Den går for 3000,- med motor, noen deler og masse dekk.
Angående deler til de små bilene så er det slik at om di krasjer så ryker kanskje en bærearm osv. Men det tar 5 min å skifte dem, og de koster kun rundt 80 kroner for 2 i Norge.
Ellers så er det dekk, og motorer som koster penger. FG er sikkert ikke så dumt om du ikke har sp mye penger. Men veigrep og raske runder kan du samtidig bare glemme.
Ja, det er vel ikke akuratt penga det står på. men hvor mye jeg skal bruke på ny motor vær sesong ( sånn ca ) når man har fg så har jeg fått intrykk av at motoren varer lenger å sånt.
men det var interesant med den 960. Den skal jeg tenke på !
Behandler du motoren pent og ikke tyner de seste 5% ut av den så burde nytt setup og kanksje en ny råde holde å bytte, kanskje ha et sett lager i tilfelle men de burde holde vertfall ett par sesonger vill jeg tro.
Alt kommer vell ann på hvor mye du tyner motoren men så lenge den har nok smuring varer en motor lenge
Motoren var passelig tuned, og den hadde godt en gang før.
Men tingen er at jeg ikke får tak i deler til motoren min.l
ja den varte 1 eller 2 sesonger, men som sagt vurderer 960 eller fg.
Comment