Announcement

Collapse
No announcement yet.

trenger hjelp til motor valg!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • trenger hjelp til motor valg!

    hei! jeg har en serpent vector 1999 spec modell (?) som jeg har en Mega sx 21 motor i. Motoren har sjært seg 2 ganger og nå føler jeg for en ny motor. Har dere noen gode råd? Trenger svar kjapt.

    Mvh Andreas
    Last edited by andriksen; 6 September 2009, 19:58. Reason: Feil navn

  • #2
    er det ingen som kan noe om dette?

    Comment


    • #3
      Denne er nok bra...



      Denne er sikkert bra også

      We sell RC Rock Crawlers, Drift, Touring, Truck, Car kits, Parts, ESC, Motors, Servos, Tires, Bearings, Bodies, Damper & RC Accessories. We ship worldwide!
      Asgeir Kinn 1979
      RRR - RB - 4PK

      Comment


      • #4
        ok takk! men vil clutchen og tann hjula passe på de motorene? så også på en annen motor, er denne bra? http://www.rc-mushroom.com/product_i...ducts_id=14457 eller denne siden det er jo billig og har ett bra turtall http://www.rcmart.com/catalog/rc-eng...t-p-14656.html Men kvaliteten??

        eller http://www.rc-mushroom.com/product_i...ducts_id=15234


        og den siste linken http://www.amainhobbies.com/product_...ine-Turbo-Plug men der må jeg betale mye mer for å få den til Norge eller?
        Takker for svar
        Last edited by andriksen; 7 September 2009, 10:35. Reason: Mere linker, billigere, bra turtall

        Comment


        • #5
          Linker

          - Den første er jo ikke en 1/8 track motor. Den har rotor start, og har netsen 1 hk for lite.

          - Den andre.... 34000 RPM.... Alt for lite.

          - Den tredje... Sikkert ganske ok motor til den prisen.

          Denne har jeg... Sikkert ikke noe i forhold til de råeste, men helt greit for meg, når jeg leker bare.

          Asgeir Kinn 1979
          RRR - RB - 4PK

          Comment


          • #6
            ok la oss si at jeg kjøper den siste motoren, den du har, hvor mye koster frakta? hva trenger jeg ekstra? jeg har tann hjul, clutch, motor fester og alt det andre!

            Takker for svar

            Comment


            • #7
              Frakt

              Det finner du ut når du har bestilt. Før du godkjenner får du opp frekt prisen. Og et totalt beløp som blir belastet visa kort/master card.

              Handler du i Euro må du selvsagt finne kursen på Euro. Denne finner du f.eks på www.hegnar.no

              Du må så multiplisere denne summen med 1,25 + førstegangs registrerings avgift i toll vesenet (Noen betaler dette. og noen ikke). Det koster rundt 300 NOK om jeg ikke husker feil.

              Mitt estimat er at motoren kommer på 3000 NOK hjem til deg (Euro = 9).
              Asgeir Kinn 1979
              RRR - RB - 4PK

              Comment


              • #8
                Ok da for jeg vurdere hele opplegget, blir jo nesten like dyrt som på sæland i sandnes.

                Takk for hjelpa uansett

                Comment


                • #9
                  Ja, det er dyrt ja.

                  Vurderer du den brukt pakken på den 1/10 bilen.

                  Du får mer igjen av å kjøpe den, i forhold til en ny motor. Pluss at du får kjøre løp med oss neste år, mye billigere i lengden, kanskje det følger med litt reservedeler i pakken også, som hubber og bærearmer osv.
                  Asgeir Kinn 1979
                  RRR - RB - 4PK

                  Comment


                  • #10
                    ja, men nå er jo den bilen solgt da.
                    Men delene er jo så små at jeg ser ikke for meg helt at det holder godt.
                    Har hatt mange problemer med nitro i mange år. så sellom de er raske å sånt er vel fg eller noe sånt bedre siden motoren sviver jo alltid!?.
                    Eller er det bare jeg som har fått intrykk av det?

                    Skal ikke du selge 960 eller?

                    Mvh Andreas

                    Comment


                    • #11
                      960

                      Om noen vil ha den, så skal de få kjøpe den. Den går for 3000,- med motor, noen deler og masse dekk.

                      Angående deler til de små bilene så er det slik at om di krasjer så ryker kanskje en bærearm osv. Men det tar 5 min å skifte dem, og de koster kun rundt 80 kroner for 2 i Norge.

                      Ellers så er det dekk, og motorer som koster penger. FG er sikkert ikke så dumt om du ikke har sp mye penger. Men veigrep og raske runder kan du samtidig bare glemme.
                      Asgeir Kinn 1979
                      RRR - RB - 4PK

                      Comment


                      • #12
                        Ja, det er vel ikke akuratt penga det står på. men hvor mye jeg skal bruke på ny motor vær sesong ( sånn ca ) når man har fg så har jeg fått intrykk av at motoren varer lenger å sånt.

                        men det var interesant med den 960. Den skal jeg tenke på !

                        Comment


                        • #13
                          Behandler du motoren pent og ikke tyner de seste 5% ut av den så burde nytt setup og kanksje en ny råde holde å bytte, kanskje ha et sett lager i tilfelle men de burde holde vertfall ett par sesonger vill jeg tro.
                          Alt kommer vell ann på hvor mye du tyner motoren men så lenge den har nok smuring varer en motor lenge

                          Comment


                          • #14
                            Motoren var passelig tuned, og den hadde godt en gang før.
                            Men tingen er at jeg ikke får tak i deler til motoren min.l
                            ja den varte 1 eller 2 sesonger, men som sagt vurderer 960 eller fg.

                            Andreas

                            Comment


                            • #15
                              Go FG!
                              Men du må ha en del penger. Det går mye dekk.
                              Kjøretøy: RS5F1, Inferno VE, Xray T3, Futaba 4pk ++
                              O.sæland hobby

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 3
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X