Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kyosho GP Landmax

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kyosho GP Landmax

    Hei!

    er helt ny på dette med Radiostyrt nitrobil så jeg er helt grønn på d
    Noen som vet hvilken Fuel denne bruker?
    Når jeg etterhvert får start på bilen, så står den bare å jager på gassen, litt skummelt, for den vill bare avgårde, hva kan jeg gjøre med dette?

    hvor får jeg tak i enveislager? noen som vet hvilken dimension det er på det?

    MVH Truls

  • #2
    Oi...

    Bilen bruker alt fra 16 % og opp over. 25% er sikkert ikke så dumt på den bilen. Model Technics 25 % Big Bang får du kjøpt på alle Kyosho butikker i norge. All fuel er ganske bra bare du holder deg langt borte fra Jero er min mening.

    Når det gjelder det at bilen går frem over så er det et par ting du må skjekke.

    1. Ta av luftfilteret, og se ned i forgasseren. Når du gir gass skal åpningen bli større og større. Når du ikke gir gass (som tomgang) skal åpningen være veldig liten. La oss si 1mm. Denne stilles på fjernkontroll, eller på tomgangsskruen. som ligger mellom kjøle toppen og forgasser huset. Dette er en liten skrue, og har ofte en fjær over.

    2. Skru LSN (Low Speed Needle) mot klokka en til to omdreininger (Husk hvor mye du skrur denne ut). LSN ligger vannrett igjennom forgasseren. Den ligger ofte like under, og på samme side som der du kobler til servoen linken på forgasseren. Ofte er det en litt større skrue på mottsatt side av denne. Ikke gjør noe med denne.

    3. Skru HSN (High Speed Needle) mot klokka en til to omdreininger (Husk hvor mye du skrur denne ut). HSN ligger loddrett i forgasseren. Denne ligger der hvor fuel slangen går inn i forgasser.

    Her er et bilde av en forgasser, med LSN, HSN osv:



    Lykke til.. Sikkert ikke dumt å få tak på grunn innstillingene til motoren, og heller gå fra der... Går ut fra at du har kjøpt denne brukt.
    Asgeir Kinn 1979
    RRR - RB - 4PK

    Comment

    (RS) Radiostyrt.no Statistics

    Collapse

    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
    Welcome to our newest member, Erik-M.
    Working...
    X