Announcement

Collapse
No announcement yet.

rattkontroll og mottaker til M MTX4?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • rattkontroll og mottaker til M MTX4?

    Hei

    Nettopp blitt eier av en MTX4 og ser fram til å kjøre på en bane snart, men mangler en skikkelig kontroll og mottaker. Gjerne en kontroll som jeg kan ha en stund.. noe å anbefale?
    Har 4 biler og 2 kontroller..
    Har 2 hitec agressor kontroller de har funka greit, og er sikkert brukenes en stund til, men bruker jeg denne må jeg ha en mottaker.. og etter jeg kan se må jeg ha en rimelig liten og nett en. Skulle egentlig hatt mottakere til alle bilene sånn at de er "Klare" til bruk..

    Ble mye ting på en gang om kontroller og slikt.. hehe..

    Og en siste ting startboks som passer til denne bilen? MTX4 Har ikke brukt startboks tideligere.. så har ikke peiling..


    Takker for svar
    Christian
    Last edited by christian.no; 2 December 2009, 11:31.
    HPI Savage SS 4,6 - Swift 1:8 Buggy - Team VTX buggy - Mugen MTX4
    Christian Eksund (1979)

  • #2
    Kontroll og startbox.

    Når det gjelder kontroll så er det vel Futaba 4PK og Spektrum DX3R som gjelder.

    Når det gjelder startboks så passer nok alle startboksen som selges til 1/10 og 1/8 disse bilene... Det du skal se etter er at hjulet som du setter ned på svinghjulet går langs med starteren, og ikke på tverrs. På enkelte startbokser så kan man bygge disse om etter ønsket, og etter hvilken modell man kjører.

    Denne er vel grei, og bygges etter ønsket:


    Lykke til.

    Asgeir

    Originally posted by christian.no View Post
    Hei

    Nettopp blitt eier av en MTX4 og ser fram til å kjøre på en bane snart, men mangler en skikkelig kontroll og mottaker. Gjerne en kontroll som jeg kan ha en stund.. noe å anbefale?
    Har 4 biler og 2 kontroller..
    Har 2 hitec agressor kontroller de har funka greit, og er sikkert brukenes en stund til, men bruker jeg denne må jeg ha en mottaker.. og etter jeg kan se må jeg ha en rimelig liten og nett en. Skulle egentlig hatt mottakere til alle bilene sånn at de er "Klare" til bruk..

    Ble mye ting på en gang om kontroller og slikt.. hehe..

    Og en siste ting startboks som passer til denne bilen? MTX4 Har ikke brukt startboks tideligere.. så har ikke peiling..


    Takker for svar
    Christian
    Asgeir Kinn 1979
    RRR - RB - 4PK

    Comment


    • #3
      Kult

      Kult å se at du har kjøpt deg en skikkelig bil... Blir kjøring på deg også da på klepp neste år...

      PS: Det finnes billigere kontroller en de jeg nevnte... Spektrum DX3S kommer med 2 mottakere og telemetri.. Dette er også en god kontroll... Skal ikke se bort fra at jeg selv går for en slik neste gang.

      Asgeir



      Originally posted by christian.no View Post
      Hei

      Nettopp blitt eier av en MTX4 og ser fram til å kjøre på en bane snart, men mangler en skikkelig kontroll og mottaker. Gjerne en kontroll som jeg kan ha en stund.. noe å anbefale?
      Har 4 biler og 2 kontroller..
      Har 2 hitec agressor kontroller de har funka greit, og er sikkert brukenes en stund til, men bruker jeg denne må jeg ha en mottaker.. og etter jeg kan se må jeg ha en rimelig liten og nett en. Skulle egentlig hatt mottakere til alle bilene sånn at de er "Klare" til bruk..

      Ble mye ting på en gang om kontroller og slikt.. hehe..

      Og en siste ting startboks som passer til denne bilen? MTX4 Har ikke brukt startboks tideligere.. så har ikke peiling..


      Takker for svar
      Christian
      Asgeir Kinn 1979
      RRR - RB - 4PK

      Comment


      • #4
        takker for kjapt svar.. dette skal sjekkes ut nærmere..
        HPI Savage SS 4,6 - Swift 1:8 Buggy - Team VTX buggy - Mugen MTX4
        Christian Eksund (1979)

        Comment


        • #5


          Dette er billigste plassen jeg fant dx3s radioen på.. var ikke så mye mere og hente i utlandet heller.. ca 1600 var billigste der.. så kommer jo frakt.. ventetid.. og moms..
          HPI Savage SS 4,6 - Swift 1:8 Buggy - Team VTX buggy - Mugen MTX4
          Christian Eksund (1979)

          Comment


          • #6
            Ang den kontrolleren...

            Selv har jeg 4PK og er ubeskrivelig fornøyd med den... -Men jeg tror ikke jeg vil anbefale den sånn uten videre da den er litt stivt priset.

            Se heller på 3PK, mener det er et par her som skal selge til en grei pris.
            Denne har så og si samme software som 4PK, har 'bare' 3 kanaler, og ligger noe tyngre i hånden enn den superlette 4PK.
            Fordelen med 3PK er at man kan bytte ut moduler på den, slik at man kan kjøre ulike systemer fra samme kontroll. Dette kan man ikke med 4PK, da den er designet for 2,4Ghz fra grunnen av.

            3PK kan håndtere AM, FM, 2,4Ghz FASST (Futaba's 2,4Ghz), Spektrum DSM/DSM2, i tillegg til Kyosho/KoPropo's 2,4Ghz ASF-modul (med adapter) til Mini-Z! -Så lenge en har modulen, selvsagt!

            Jeg dro til en forhandler og fikk prøvd 4PK i hånden, og bare det var nok for å overbevise meg. -Den passet perfekt for pølsene mine! ^^
            Følger med adapter for å flytte styrehjulet lenger ned og fra/mot deg, om det skulle være ønskelig, i tillegg til festeøye til nakkestropp. Man kan også justere avtrekkers motstand og vinkel.

            Har holdt i KoPropo i samme prisklasse også, men syntes de hadde litt billig plastikk-feeling.

            Her er en link til en tidligere diskusjon om et lignende valg;
            http://forum.radiostyrt.no/vb/showth...-vs-futaba-4pk.


            Håper dette er av relevant info! ^^
            Last edited by skogpekka; 27 April 2010, 13:50.
            "Jeg har vektøy som gjør den jobben der enklere...ett eller annet sted...!"

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 3
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X