Announcement

Collapse
No announcement yet.

Serpent 710?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Serpent 710?

    La ut en annonse på ønskes kjøpt, er ute etter 1:10 track bil. Var ikke mye respons på den anonsen så jeg bestiller meg nytt. Lurte på å bestille serpent 710, og en novarossi 2,1cc motor. Er dette en grei kombo ?
    Vil også bestille inn ett komplett delelager til bilen, men blir vel billigere å bare kjøpe 1stk ekstra bil og bruke den som delebil? Har veldig lyst å kjøre konkuranser

  • #2
    heisann jeg har en brukt 710 om du vill kjøpe den. ring meg 90573465
    Brede Isaksen 76mod GMBK
    Xray T 3- B44
    KoPropo

    Comment


    • #3
      Hvorfor Serpent 710... Denne er jo mange år gammel.. Både serpent 720, Serpent 733 er nyere modeller av den bilen.. Jeg ville heller bestilt en Serpent 733 så lenge du går for nytt utstyr.

      Vet at en del fra Kristiansand kjører en av Kyosho RRR bilene eller Xray NT1 (Xray kan du kjøpe hos Elefun)... Greit å kjøpe noe som de andre i området har ettersom det da er enkelt å kjøpe deler av hverandre påå banen.

      Novarossi er bra motorer. Finnes mange modeller av disse motorene, men 353 og flash er vel falggskipet til Novarossi. RB, og f.eks Max Power motorene er trimmede versjoner av Novarossi 353.

      Like greit å kjøpe to kit som du sier... Du trenger nok litt mer deler en dette, som f. eks reimer, bærearmer, hubber, pinion og spur drev er noe du bør ha liggede en del av i eskene dine.
      Asgeir Kinn 1979
      RRR - RB - 4PK

      Comment


      • #4
        Er det noen som kjører on road i kristiansand? Har ikke lykkes å spore opp noen, men hadde jo vært artig.
        x ray er noe jeg har tenkt på, men trodde bare automatisk i hodet mitt at 710 var en bedre bil

        Comment


        • #5
          Det er onroad i Kr.sand. Sjekk ut www.kmbk.net
          VI hadde bane, men ny er på vei. På Vamoen motorsportsenter så skal NAF bygge en asfaltbane. Skulle begynne å grave der til uka.
          Vi har også sørcup hvor vi kjører onroad. KMBK skal arrangere løp i September.
          NT1 eller RRR er lurt å satse på, da omtrent alle i klubben har en av de bilene. Kjører NT1 selv, og det er ikke nødvendig med 2 kit så lenge du er helt i startgropa. Bruk heller penger på elektronikk, dekk og fuel.
          Det holder med reimer og pulleys, samt litt bærearmer den første tiden.
          Er en på forumet som selger ett chassis til 1500,- Løp å kjøp sier jeg.
          TEAM ELEFUN

          Comment


          • #6
            Støtter med til Egil her... Kjøper du brukt får du også en del slite deler med på kjøpet.. Lykke til.. Denne hobbyen er utrolig gøy, og du kommer til å bli kjent med mange fine mennesker. Håper vi ses på Sørcup'en..

            Se: http://www.xn--sr-cup-bya.no/

            Her ligger terminliste og regler for 2010, også påmelding gjøres på denne siden.
            Asgeir Kinn 1979
            RRR - RB - 4PK

            Comment


            • #7
              Hei! Dette høres bra ut! Trodde ikke det var interesse for on road her i kristiansand. Nå har ikke jeg 1:1 bil så det blir nok vanskelig å komme meg rundt forbi på de forskjellige stevnene, men skal nok komme på noe.
              Jeg skal høre med han som selger xray her på forumet Sånn i snitt ca, hvor mye bruker man av dekk og slitedeler under ett vanlig løp?

              Comment


              • #8
                Ingen krasj og du bruker omtrent ikke deler. Vedlikehold av reimer og pulleys forlenger levetiden. Fordelen med å kjøpe noe alle andre har er jo at du kan få tak i deler på løpene fra andre. Alltid mange som er behjelpelige med deler. Ihvertfall i vår klubb. Trenden er slik overalt.
                Dekk i sørcup så holder det med to runder.

                Da er det jo bare å melde seg inn i klubben også
                TEAM ELEFUN

                Comment


                • #9
                  Jepp da skal jeg melde meg inn Blir gøy dette, har drevet aktivt på med fly og helikopter siden 2003, men syns miljøet i flyklubbene er helt forkastelig. Trenger jeg det vasseste av motor i begynnelsen ?

                  Comment


                  • #10
                    Om du ikke har kjørt slik bil før, så kan du med fordel kjøpe en billigere motor første gang...

                    Beste kjøpet på motor om du ikke skal ha det aller aller vasseste så er det denne... Her får du garantert masse power for pengene.



                    Kjøper du denne motoren så må du også ha Novarossi 2630 potte + bend. Dette er en bra potte for den motoren, og passer også godt til mange Novarossi, RB og Max motorer. Rett og slett en god "all round" potte.

                    Når han sier 2 runder med dekk, så mener han to runder med dekk pr. Løp.. Kjører du Sørcup på Farsund går det noe mer ettersom den banen spiser utrolig mye dekk.

                    Av dekk så er det kombinasjonen 30 mm 40 Shore bak, og 26 mm 37 Shore fremme som er mest vanlig.

                    KJøper du bilen til Roger, så får du en god bil..
                    Asgeir Kinn 1979
                    RRR - RB - 4PK

                    Comment


                    • #11
                      Ok, takker masse for hjelpen Det setter jeg virkelig stor pris på!
                      Er det noen av dere som vet om det er mulig å trene litt på sørlandssenteret etter stengetid? Må jo være en fin plass å trene litt på?

                      Comment


                      • #12
                        KMBK hadde en oppmerket bane bak sørlandshallen for endel år siden. Vet ikke hvordan der er nå, men det er en genial plass å trene om der fortsatt er mulig å se oppmerkingen.
                        Team Elefun - Serpent | SkyRC | Futaba | GensACE | Protoform | Sorex | Contact
                        “When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win”

                        Comment


                        • #13
                          Da ble det en hobao gpx4 pro. Hvor kjøper dere dekk? Elefun og alle de andre ser ut til og være utsolgt hehe.

                          Comment

                          (RS) Radiostyrt.no Statistics

                          Collapse

                          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                          Welcome to our newest member, Erik-M.
                          Working...
                          X