Announcement

Collapse
No announcement yet.

HPI SAVAGE

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HPI SAVAGE

    HEi! Har noen spørsmål og håper noen kan svare. Finnes det ett annet merke enn Integy oppgraderinger i metall? Har hørt att Integy holder lav kvalitet, stemmer det?

    Diffene foran og bak skal ha olje eller grease fylt opp inne i diff huset, men hva med girkassa? Den er jo knusk tørr, hva gjør dere?

  • #2
    Slik blir en savage seende ut etter alu "oppgradering"
    Er det bedre enn å bytte ei bru?...

    Attached Files
    B4.2; RC8.2e; DNX408Te; SCX10 Hilux; SCX10 G6; Tamiya Nitrage; Tamiya TL-01 WRC Escort; Tamiya Porsche 959
    Smash shark m/3674
    HPI 4life

    Comment


    • #3
      Ha ha ha ha, hva inn i svarte er det du gjorde for å klare det? 90 km/h rett inn i fjellveggen med full svingradius?

      Comment


      • #4
        Aner ikke. Men hvertfall ikke 90km/t med en savage
        En kollega lurte på om jeg kunne fikse to rc biler han hadde siden jeg var sånn "rc-mann".
        Jeg var jo dum og sa ja, men da jeg så hva slags hpi-søppel han kom med så gadd jeg ikke
        Har bestilt delene, men bilene har liggi her i 2år. Smell til 1200kr dette.
        Min anbefaling til han var, kast dem og kjøp noe bedre
        B4.2; RC8.2e; DNX408Te; SCX10 Hilux; SCX10 G6; Tamiya Nitrage; Tamiya TL-01 WRC Escort; Tamiya Porsche 959
        Smash shark m/3674
        HPI 4life

        Comment


        • #5
          Vel, kan vel ikke klandre bilen, men heller sjåføren Men deg om det. Ha en god dag!

          Comment


          • #6
            Ikke bry deg med fjelling. Han tror han har sett lyset og vet ikke bedre lol.

            En fordel med Savage er nettopp det store tilbudet av aftermarket deler. Således nytteløst å ramse opp alt, men forklar heller hva du leter etter. Integy er litt som HPI egentlig; de har enkelte geniale produkter, men dessverre også noen helt katastrofale. Kjennskap til produktet er således helt avgjørende. En annen ting er at ikke alt på en bil bør være av metall heller.

            Spider drevene i diffene krever smøring ja. Girkassene derimot er dimensjonert for å kjøres uten (annen type drev og dimensjonering). Smører du dem med fett så vil du miste effekt pga økt motstand, og olje smøring blir unødvendig tungvindt. Selv har jeg kasta ut hele reduksjonskassa da den ikke er nødvendig for elektro.

            Om man forøvrig sammenligner størrelsen på girkassa i Savage med girkassa i en 1:1 (full scale) monster truck (som Grave Digger/Bigfoot) i forhold til respektive bil, så fremgår det ganske tydelig hvorfor smøring ikke er nødvendig
            Last edited by xirton; 11 June 2015, 11:45.
            Monster Truck Craze!

            Comment


            • #7
              Jeg så lyset ut av HPI-tunellen, det lyste opp for meg "Associated"
              B4.2; RC8.2e; DNX408Te; SCX10 Hilux; SCX10 G6; Tamiya Nitrage; Tamiya TL-01 WRC Escort; Tamiya Porsche 959
              Smash shark m/3674
              HPI 4life

              Comment


              • #8
                Haha. Ja de som er hellig overbevist responderer sjelden til fornuft

                HPI Savage har vist seg mer solid enn Associated Rival MT, som sliter med svak design og konstruksjon. Hva gjelder 1/8 buggy så har vel resultater vist at HPI Hot Bodies er noen lengder foran Asso der også (Asso har vært skammelig utdatert de siste årene). Og Tamiya er vel det nærmest man kommer toy-grade innen rc hobby lol.

                Associated 4life
                Last edited by xirton; 11 June 2015, 14:00.
                Monster Truck Craze!

                Comment


                • #9
                  Nå må du ikke blande hb og hpi da. De er like like som ass og TT og da er det vel ingen tvil om hvem som er den beste basheren var 1/10 som var løsningen for meg og der er ass regjerende på alle modellene. Fordi om di ikke har nye modeller hvert år som f.eks losi så betyr ikke det at modellen er utdatert. Truggyen blir beholdt blandt annet ettersom den er helt på høyde enda. Markedet ønsket en ny 1/8, og den kom hvorfor nevner du tamiya? For meg handler tamiya om nostalgi og ikke no annet. Liker man rc uten å ha et forhold til tamiya så mangler man noe vesentlig i barndommen
                  B4.2; RC8.2e; DNX408Te; SCX10 Hilux; SCX10 G6; Tamiya Nitrage; Tamiya TL-01 WRC Escort; Tamiya Porsche 959
                  Smash shark m/3674
                  HPI 4life

                  Comment


                  • #10
                    -Joda jeg blander HB og HPI fordi det er samme bil og konsern (akkurat som Losi og TLR). HPI Vorza er bygget på HB. Vorza står ikke noe tilbake for Associated som basher, heller tvert imot

                    -Når de ikke oppdateres så betyr jo det nettopp at de blir hengende etter ift konkurrentene. Resultater viser jo også akkurat det lol.

                    -Nevner Tamiya fordi det er håpløst dårlige biler, noe de ikke hadde trengt å være. Flotte modeller, men dessverre ikke noe mer.
                    Monster Truck Craze!

                    Comment


                    • #11
                      Losi og tlr? Nå står tlr for team losi racing da;p
                      Kan du si meg hvor mange delenr vorza og d8 hara har?
                      Tenkte på thunder tiger og ass jeg da. Som er samme som hpi og hb.
                      Du kan vel ikke si at du liker savage bedre en mta4?
                      B4.2; RC8.2e; DNX408Te; SCX10 Hilux; SCX10 G6; Tamiya Nitrage; Tamiya TL-01 WRC Escort; Tamiya Porsche 959
                      Smash shark m/3674
                      HPI 4life

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by fjelling View Post
                        Losi og tlr? Nå står tlr for team losi racing da;p
                        Ja, hva er det du ikke skjønner?
                        -TLR er racing avdelinga til Losi
                        -HB er racing avdelinga til HPI

                        Kan du si meg hvor mange delenr vorza og d8 hara har?
                        Vorza er bygget på samme basis (design) som HB D8 (ikke felles delenummer), og begge benytter 7075 grade aluminium i chassis plate og tårn.
                        På hvilket grunnlag hevder du Associated er en bedre basher?

                        Du kan vel ikke si at du liker savage bedre en mta4?
                        Haha, jo såvisst om jeg gjør. MTA4 har ikke mye kvalitet å fare med. Mye likt Asso Rival MT.
                        Kan nevne svake dempere, svake dempertårn, svakt chassis, svake armer...
                        Faktum er det få modeller som kan matche en Savage som basher.
                        Monster Truck Craze!

                        Comment


                        • #13
                          Ja det er mye jeg ikke skjønner, og jo mer jeg lære meg, jo mer ser jeg at jeg ikke skjønker

                          Men det er to ting jeg aldri kommer til å forstå og det er folk som kjøper hpi 2 ganger og de som kjøper vag 2 ganger. Men jeg pleier hvertfall å lære av mine feil

                          Poenget mitt med vorza var det blir sagt at det stammer fra en verdensmester, dette mener jeg er totalt feil. Den har likhetstrekk med ď8, som igjen ikke har mange likheter med d8 hara edition som faktisk er bilen som har vinni noe. Og Hara er ikke i hb mer.

                          Jeg har aldri ment at ass er en bra basher. Jeg har ment at TT har gode bashere som er eid av ass eller motsatt.
                          B4.2; RC8.2e; DNX408Te; SCX10 Hilux; SCX10 G6; Tamiya Nitrage; Tamiya TL-01 WRC Escort; Tamiya Porsche 959
                          Smash shark m/3674
                          HPI 4life

                          Comment


                          • #14
                            Det du bommer totalt på er at du ikke nyanserer kritikken din, men isteden dømmer et helt merke som HPI (alle modellene felles) utfra noen få modeller eller dårlige erfaringer. Jeg er helt enig i at HPI har mange dårlige modeller, og bør med rette advares om. Men det eksisterer sannelig hos Associated også – dog ikke like ille eller like mange - rett skal være rett Men det er stort sprang i kvalitet mellom lavprismodeller og kvalitetsmodeller hos HPI. På sitt beste så er de også fullt på høyde, og noen ganger bedre (eksempelvis Savage-serien), enn tilsvarende modeller fra Associated og andre. Så å avskrive alle HPI-modeller basert på de dårligste budsjett modellene gir ingen rasjonell mening. Men at folk ikke lærer av sine feil er jo en annen sak

                            Ingen i VM som benytter standard modeller. Alle har flere små eller større modifikasjoner utført på en basis modell fra merket de kjører for. I Hara’s tilfelle var nok utgangspunktet en HB D8 (ergo verdensmester henvisningen på Vorza), men modifisert selvsagt. Med VM tittelen i boks så lanserte HPI senere (produksjons lag) vinnerbilen som HB D8 Hara edition. Nå har vel Associated uansett null VM titler i 1/8 buggy (så vidt jeg vet) mens HB er oppe i to. Poenget hvert fall er at Vorza er en utrolig solid plattform (både hva gjelder kvalitet og design). Jeg kan ikke se at Thunder Tiger har en tilsvarende buggy av samme kaliber. Deres aluminium er oftest av elendig kvalitet, uansett modell.
                            Monster Truck Craze!

                            Comment


                            • #15
                              Alle i konkurranse bruker jo standardmodeller! Var bare å kjøpe en d8 hara. Akkurat som det er å kjøpe en rc8.2 factory team. Ingen ombygginger der. Kun setup som ligger online. Enda en grunn til å ikke kjøpe vorza. Hvorfor skal man kjøpe den som "er basert" på en grom bil når det bare er å kjøpe den gromme bilen.
                              Ass har nå hvertfall 27 ifmar titler.

                              Men jeg lurer på om vi snakker om to forskjellige verdner her. Alle modellene du har nevt er rtr modeller og for min del finnes det ikke en bra rtr modeller ettersom mye av gleden med en bil for min del er å bygge den. Og kit versjoner kommer med det meste av option som er fornuftig til modellen.

                              Men når det gjelder savage så mener jeg den er dårlig først og fremst pga elendige kjøreegenskaper. Gamle tnx'n min var jo tilogmed bedre å kjøre. Mulig noen av de siste modellene holder bedre en di første, men det gjør de ikke bedre å kjøre eller skru på når de ryker

                              Jeg liker personlig ikke slik type bil i det hele tatt, men det har ingenting med hva jeg syns om savage. Det er der erfaring som ligger bak. Jeg syns at truggy er en mye bedre egnet bil til herjing og man får faktisk kjøreegenskaper i tillegg. Nå kommer jeg til å teste durango sin truggy til dette så får vi se hva slags erfaringer jeg får med den
                              Og ja, det er selvfølgelig kit

                              Tundertiger hadde vel sin storhetstid på 90 tallet sammen med kyosho
                              B4.2; RC8.2e; DNX408Te; SCX10 Hilux; SCX10 G6; Tamiya Nitrage; Tamiya TL-01 WRC Escort; Tamiya Porsche 959
                              Smash shark m/3674
                              HPI 4life

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X