Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nitro 1:8 eller bensin 1:4 - 1:6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nitro 1:8 eller bensin 1:4 - 1:6

    Hei!

    Har noen monster Trucks som er målt med GPS til rett under 70 km/t og har nå lyst på mer fart på bane, godt over 100 km/t.

    Lurer på om noen har erfaring med Serpent 1:8 eller Velox 1:8 kontra bensin banebil? Fart, stabilitet, tilgang til deler, pris o.s.v.

    Takker og bukker

    Med vennlig hilsen
    Sverre
    Savage Truckzilla Big Twin, Savage X LCG TVP
    Scarab 38 Zenoah, V-bunn Picco 45, Futaba 3PK
    Sverre ('73)

  • #2
    Originally posted by SverreN View Post
    Hei!

    Har noen monster Trucks som er målt med GPS til rett under 70 km/t og har nå lyst på mer fart på bane, godt over 100 km/t.

    Lurer på om noen har erfaring med Serpent 1:8 eller Velox 1:8 kontra bensin banebil? Fart, stabilitet, tilgang til deler, pris o.s.v.

    Takker og bukker

    Med vennlig hilsen
    Sverre

    Jeg har en 1:5 bensinbil til 25000kr og en til mellom 40000 og 50000kr med markedets aller råeste av de råeste konkurransemotorene man får kjøpt. En motor som får bilen opp i 100km.t koster 7500kr pluss at man MÅ ha nye bremser. Og da kan du slenge på en del tusen til. For å få en bil som har en sånn toppfart og som har sikre bremser så trenger du først minimum 23000kr hvis du får en bra pris. Og enda har du en drittbil unntatt hvis du velger det merket som heter MCD. Men kjører du MCD får du ALDRI kjøre løp siden alle bilene av det merket har standard 4WD, noe som er ulovlig i løp. MCD er en god bil som bare kan kjøres på hobby. 23000kr er helt minstebeløp hvis man snakker 100km.t. Den dyreste bilen min har hydrauliske bremser på alle hjul og det koster 5000kr. Jeg anbefaler å kjøpe en FG Truck. Da har du en drittreig bil men du betaler bare 7-8000kr komplett og kan delta i løp for lastebiler, såfremt du ikke setter på optiondeler. Skal man delta i løp er fargen på lastebilen det eneste vu kan velge selv av forandringer på bilen. Det er beinharde regler i Truckmesterskap, men da stiller alle likt teknisk sett og man har råd til å kjøpe en bil. Hvis du er vant til litt under 70km.t og snakker godt over 100km.t så vet ikke du hvor fort 100km.t egentlig er. Hvis du snakker om en slik bensinbil så kommer du aldri til å ta den over 80km.t alikevel det første året hvis du viser ansvar og de er mye verre å kjøre enn 1:8 biler da man nesten aldri kan kutte svinger grunnet bilenes størrelse.
    Last edited by FG NSU Prince; 16 August 2009, 23:51.

    Comment


    • #3
      Originally posted by Råkjører´n View Post
      Jeg har en 1:5 bensinbil til 25000kr og en til mellom 40000 og 50000kr med markedets aller råeste av de råeste konkurransemotorene man får kjøpt. En motor som får bilen opp i 100km.t koster 7500kr pluss at man MÅ ha nye bremser. Og da kan du slenge på en del tusen til. For å få en bil som har en sånn toppfart og som har sikre bremser så trenger du først minimum 23000kr hvis du får en bra pris. Og enda har du en drittbil unntatt hvis du velger det merket som heter MCD. Men kjører du MCD får du ALDRI kjøre løp siden alle bilene av det merket har standard 4WD, noe som er ulovlig i løp. MCD er en god bil som bare kan kjøres på hobby. 23000kr er helt minstebeløp hvis man snakker 100km.t. Den dyreste bilen min har hydrauliske bremser på alle hjul og det koster 5000kr. Jeg anbefaler å kjøpe en FG Truck. Da har du en drittreig bil men du betaler bare 7-8000kr komplett og kan delta i løp for lastebiler, såfremt du ikke setter på optiondeler. Skal man delta i løp er fargen på lastebilen det eneste vu kan velge selv av forandringer på bilen. Det er beinharde regler i Truckmesterskap, men da stiller alle likt teknisk sett og man har råd til å kjøpe en bil. Hvis du er vant til litt under 70km.t og snakker godt over 100km.t så vet ikke du hvor fort 100km.t egentlig er. Hvis du snakker om en slik bensinbil så kommer du aldri til å ta den over 80km.t alikevel det første året hvis du viser ansvar og de er mye verre å kjøre enn 1:8 biler da man nesten aldri kan kutte svinger grunnet bilenes størrelse.
      Kjøp deg en pent brukt FG Evo eller Harm/RS-5. Kjøper du av en av oss som har kjørt aktivt får du en bil som er passet på, og som du vet fungerer!

      Du får en up to date 1-2 år gammel bil til +/- 10000 (som har kostet ca 30000 ny).

      Ta en kikk på bilder fra helgens løp et par linker over så ser du nærbilder av de ulike bilene. Bl.a. min FG Evo 08.

      Siste løp er lørdag om 2 uker i Spydeberg. Ta en tur og se på, mange biler som er til salgs etter det løpet (inkludert min).
      Dette er en utrolig artig klasse, bilene går ikke like fort som 1:8 fueltouring men gir en veldig realististisk kjøreopplevelse..

      bare spør om du lurer på noen mer!

      Men, ikke kjøp truck nå, mulig det blir en nybegynnerklasse i touring neste år med enklere og billiegere (7500) biler.

      Petter
      Petter Lassen
      www.rc-land.no

      Comment


      • #4
        Originally posted by Råkjører´n View Post
        Jeg har en 1:5 bensinbil til 25000kr og en til mellom 40000 og 50000kr med markedets aller råeste av de råeste konkurransemotorene man får kjøpt. En motor som får bilen opp i 100km.t koster 7500kr pluss at man MÅ ha nye bremser. Og da kan du slenge på en del tusen til. For å få en bil som har en sånn toppfart og som har sikre bremser så trenger du først minimum 23000kr hvis du får en bra pris. Og enda har du en drittbil unntatt hvis du velger det merket som heter MCD. Men kjører du MCD får du ALDRI kjøre løp siden alle bilene av det merket har standard 4WD, noe som er ulovlig i løp. MCD er en god bil som bare kan kjøres på hobby. 23000kr er helt minstebeløp hvis man snakker 100km.t. Den dyreste bilen min har hydrauliske bremser på alle hjul og det koster 5000kr. Jeg anbefaler å kjøpe en FG Truck. Da har du en drittreig bil men du betaler bare 7-8000kr komplett og kan delta i løp for lastebiler, såfremt du ikke setter på optiondeler. Skal man delta i løp er fargen på lastebilen det eneste vu kan velge selv av forandringer på bilen. Det er beinharde regler i Truckmesterskap, men da stiller alle likt teknisk sett og man har råd til å kjøpe en bil. Hvis du er vant til litt under 70km.t og snakker godt over 100km.t så vet ikke du hvor fort 100km.t egentlig er. Hvis du snakker om en slik bensinbil så kommer du aldri til å ta den over 80km.t alikevel det første året hvis du viser ansvar og de er mye verre å kjøre enn 1:8 biler da man nesten aldri kan kutte svinger grunnet bilenes størrelse.


        du har virkerlig funnet opp kruttet du gitt.
        A REAL TWIN IS A V-TWIN.
        alt under 1200 cc er en startmotor.
        R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Crazy beetle View Post
          du har virkerlig funnet opp kruttet du gitt.
          hehe ååååååånei ikke en til hihi
          Have no Fear FAT man is here
          (57modell)

          Comment


          • #6
            Så e det på an igjen,

            Comment


            • #7
              Originally posted by Råkjører´n View Post
              Jeg har en 1:5 bensinbil til 25000kr og en til mellom 40000 og 50000kr med markedets aller råeste av de råeste konkurransemotorene man får kjøpt. En motor som får bilen opp i 100km.t koster 7500kr pluss at man MÅ ha nye bremser. Og da kan du slenge på en del tusen til. For å få en bil som har en sånn toppfart og som har sikre bremser så trenger du først minimum 23000kr hvis du får en bra pris. Og enda har du en drittbil unntatt hvis du velger det merket som heter MCD. Men kjører du MCD får du ALDRI kjøre løp siden alle bilene av det merket har standard 4WD, noe som er ulovlig i løp. MCD er en god bil som bare kan kjøres på hobby. 23000kr er helt minstebeløp hvis man snakker 100km.t. Den dyreste bilen min har hydrauliske bremser på alle hjul og det koster 5000kr. Jeg anbefaler å kjøpe en FG Truck. Da har du en drittreig bil men du betaler bare 7-8000kr komplett og kan delta i løp for lastebiler, såfremt du ikke setter på optiondeler. Skal man delta i løp er fargen på lastebilen det eneste vu kan velge selv av forandringer på bilen. Det er beinharde regler i Truckmesterskap, men da stiller alle likt teknisk sett og man har råd til å kjøpe en bil. Hvis du er vant til litt under 70km.t og snakker godt over 100km.t så vet ikke du hvor fort 100km.t egentlig er. Hvis du snakker om en slik bensinbil så kommer du aldri til å ta den over 80km.t alikevel det første året hvis du viser ansvar og de er mye verre å kjøre enn 1:8 biler da man nesten aldri kan kutte svinger grunnet bilenes størrelse.
              Et spmål...Gjør fortsatt bilen din 0 til 100 på ett sekund?Med 16 G...Bor ikke så lamgt unna ,kunne vært moro å treffas og kjørt sammen.Alltid moro med likesinnede RC folk..
              Baja 5T med 30,5 raceporta zen,pro pipe bakmont. futaba 3pm.....

              Comment


              • #8
                hehe, likte den fartsmålinga gitt!
                OTteknikk.com

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X