Announcement

Collapse
No announcement yet.

MCD dekk på en FG EVO 08?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MCD dekk på en FG EVO 08?

    MCD dekk på en FG EVO 08? Er det mulig? Ikke for å skryte men belyse et poeng. Jeg har en MCD Onroadbil med knallgode dekk i tillegg til en ny FG EVO 08 og de dekkene fra MCD holder MYE lenger enn de man får til FG og HARM. På RC-racing sin side så er det en kategori som heter MCD/FG hjul. Og jeg har fått vite at MCD hjul kan brukes på FG, men ikke omvendt. MCD sine dekk har en helt annen og mye mer holdbar gummiblanding og innstøpt cord i dekkene for at de skal holde. Med sin standard 4WD så har jo ike de lov å kjøpre løp, men siden FG har lov så tjener fabrikken mye mer på å lage dekk som må byttes ofte enn å lage holdbare dekk. Så siden jeg bare driver med dette Just for fun så kunne jeg tenke meg MCD sine onroadhjul på bilen min. Da slipper jeg å bruke halve månedslønna på dekk til EVO 08en min. MCDen min trenger jeg aldri å bytte dekk på. (unntatt hvis det er vått på banen, da) Lar dette seg gjøre? jeg har kort versjon av EVO 08 med Porche karosseri.

  • #2
    om dekka passer på FG felgen så er det vel bare og legge om gummien

    om du har begge bilene hvorfor ikke bare prøve og se om felgene passer overens osv?
    Sverre Finnerud '83 modell
    FF4 Shafty Crawler med masse snadder
    frekvens 2.4ghz

    Comment


    • #3
      MCD dekk

      Originally posted by Råkjører´n View Post
      MCD dekk på en FG EVO 08? Er det mulig? Ikke for å skryte men belyse et poeng. Jeg har en MCD Onroadbil med knallgode dekk i tillegg til en ny FG EVO 08 og de dekkene fra MCD holder MYE lenger enn de man får til FG og HARM. På RC-racing sin side så er det en kategori som heter MCD/FG hjul. Og jeg har fått vite at MCD hjul kan brukes på FG, men ikke omvendt. MCD sine dekk har en helt annen og mye mer holdbar gummiblanding og innstøpt cord i dekkene for at de skal holde. Med sin standard 4WD så har jo ike de lov å kjøpre løp, men siden FG har lov så tjener fabrikken mye mer på å lage dekk som må byttes ofte enn å lage holdbare dekk. Så siden jeg bare driver med dette Just for fun så kunne jeg tenke meg MCD sine onroadhjul på bilen min. Da slipper jeg å bruke halve månedslønna på dekk til EVO 08en min. MCDen min trenger jeg aldri å bytte dekk på. (unntatt hvis det er vått på banen, da) Lar dette seg gjøre? jeg har kort versjon av EVO 08 med Porche karosseri.
      Jeg skjønner at en som ikke kjører løp/konkurrerer er interressert i å ha dekk som varer lenge. Men, i løpssammenheng er jo målet å komme først i mål etter å ha kjørt i 30 minutter. Altså må dekkene vare minst et løp. Det hadde vært supert om noen fant et dekk som var mykt, ikke hadde slitasje og varte i en hel sesong, men for å være realistisk, så er vell det ikke mulig.

      Så der har du kriteriene for et godt løpsdekk.
      Trond K

      RS5 Formel 1, -04 FG Sportsline

      Comment


      • #4
        Originally posted by Trond M K View Post
        Jeg skjønner at en som ikke kjører løp/konkurrerer er interressert i å ha dekk som varer lenge. Men, i løpssammenheng er jo målet å komme først i mål etter å ha kjørt i 30 minutter. Altså må dekkene vare minst et løp. Det hadde vært supert om noen fant et dekk som var mykt, ikke hadde slitasje og varte i en hel sesong, men for å være realistisk, så er vell det ikke mulig.

        Så der har du kriteriene for et godt løpsdekk.
        Da har nok ikke du kjørt med MCD sine sliks. De inneholder alle de kriteriene og holder likevel. Med MCD sliks ligger bilen min som en klegg på veien i 100km.t og dekken får likevel minimal slitasje. De holder en drøy sesong med heftig kjøring.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Råkjører´n View Post
          Da har nok ikke du kjørt med MCD sine sliks. De inneholder alle de kriteriene og holder likevel. Med MCD sliks ligger bilen min som en klegg på veien i 100km.t og dekken får likevel minimal slitasje. De holder en drøy sesong med heftig kjøring.

          Høres bra ut. Skal du kjøre i Spydeberg den 29 aug.? Ta de med der.. Funker de et helt løp, er jeg overbevist, jeg
          Trond K

          RS5 Formel 1, -04 FG Sportsline

          Comment


          • #6
            Jeg vet at RC-Racing ihvertfall har hatt noen skikkelige KILLERSLICKS, tror ikke det var MCD dekk men er ikke sikker. Ta en tlf til Jan Erik hos RC-Racing å hør med han, vet han ikke da vet ingen andre det heller. Kanskje de kan brukes?

            Comment


            • #7
              haha.. holder evig.. sitter rått.. og går i 100... hehe... morsomt og lese..
              Morten Randen 1984 modell.
              www.lanekassen.no

              Comment


              • #8
                Originally posted by mrtn View Post
                haha.. holder evig.. sitter rått.. og går i 100... hehe... morsomt og lese..
                Bare gjør narr du. Jeg har erfart dette og vet hva jeg snakker om. Og jeg skrev ikke varer EVIG. Men de sitter rått i 100. Jeg har da kjørt min egen bil. En ting. Misunnelse er det beste tegn på at det man har er litt for bra for visse andre. At de ikke tåler det. Vil du latterliggjøre mer grunnet misunnelse så her er sjangsen. Jeg har flere biler i skala 1:5 og den billigste koster 25000 kr og den dyreste ca 45000kr. Slår du den. Kanskje du vil gi meg flere komplementer i form av drittslenging. Jeg takker og bukker gjerne.
                Last edited by FG NSU Prince; 19 August 2009, 21:42.

                Comment


                • #9
                  dagens gode forslag... FG Evo 08 med MCD-hjul på neste løp i spydeberg?
                  Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                  - NiceShot.no

                  Comment


                  • #10
                    sorry.. men du skjønner det når noen påstår at en ls bil med tuna 23cc motor kjør plutselig 100.. gjør jo min massey fergusson 35, 70km/t på første gir og.. og jeg har kjørt et par år med racing til og vite at et slikt super hjul som du beskriver ikke finnes enda.. og IHVERTFALL ikke fra mcd... og om bila dine hadde kosta 7 mill hadde det vært grusomt likegjyldig for meg..
                    Morten Randen 1984 modell.
                    www.lanekassen.no

                    Comment


                    • #11
                      MCD har mye bra ingen tvil om det men slicksa MCD har kan på ingen måte måle seg med slicksa som blir brukt til 1:5 on road.

                      Mcd dekka funker nok når du ligger i 100 km/t rett frem hvis du klarer å få opp så høy fart uten å kjøre ned trollveggen. men så fort det begynner å svinge på en krevende bane er det natta og takk for i aften.
                      A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                      alt under 1200 cc er en startmotor.
                      R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Råkjører´n View Post
                        Bare gjør narr du. Jeg har erfart dette og vet hva jeg snakker om. Og jeg skrev ikke varer EVIG. Men de sitter rått i 100. Jeg har da kjørt min egen bil. En ting. Misunnelse er det beste tegn på at det man har er litt for bra for visse andre. At de ikke tåler det. Vil du latterliggjøre mer grunnet misunnelse så her er sjangsen. Jeg har flere biler i skala 1:5 og den billigste koster 25000 kr og den dyreste ca 45000kr. Slår du den. Kanskje du vil gi meg flere komplementer i form av drittslenging. Jeg takker og bukker gjerne.
                        er det om å bruke mest penger på biler som er gøy med denne hobbyen eller? jeg kjøpte HARM'en min brukt å den kosta dessverre ikke så mye, men jeg skal vedde på att jeg har det like gøy som deg,men for all del har du pengene til det så er det jo bare til og handle, men du klarer ikke å gjøre meg misunnelig ihvertfall.
                        www.trck.no

                        Comment


                        • #13
                          det tror jeg ingen blir=)
                          Morten Randen 1984 modell.
                          www.lanekassen.no

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Råkjører´n View Post
                            Bare gjør narr du. Jeg har erfart dette og vet hva jeg snakker om. Og jeg skrev ikke varer EVIG. Men de sitter rått i 100. Jeg har da kjørt min egen bil. En ting. Misunnelse er det beste tegn på at det man har er litt for bra for visse andre. At de ikke tåler det. Vil du latterliggjøre mer grunnet misunnelse så her er sjangsen. Jeg har flere biler i skala 1:5 og den billigste koster 25000 kr og den dyreste ca 45000kr. Slår du den. Kanskje du vil gi meg flere komplementer i form av drittslenging. Jeg takker og bukker gjerne.
                            her er et råd Det finnes leger for sånne som deg ring en umidelbart du trenger det men veit det bare ikke
                            Have no Fear FAT man is here
                            (57modell)

                            Comment

                            (RS) Radiostyrt.no Statistics

                            Collapse

                            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                            Welcome to our newest member, Erik-M.
                            Working...
                            X