Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips til deg som bare har råd til sportline. Hør her...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tips til deg som bare har råd til sportline. Hør her...

    Jeg har ikke råd til en EVO 08. Hva tror du heg har nå? Hvordan tror du jeg fikk råd? Hemmeligheten er å kjøpe brukt forhenværende konkuransebil, men ikke for gammel (min er EVO 0 Jeg har en bil som er 100% anluminium, unntatt der det er carbon og hydrauliske bremser. Jeg har det råeste av alt. Jeg har tre digitale servoer til en verdi av 4000kr.Sammenlignet med motoren i en sportline så er det selvfølgelig som natt og dag. Her har man "motor". Motoren i min er blodtrimmet og starter på første drag og har noe av det beste innen lutfilter, og kjøper man løpsbil så får men sikkert med noen brukte hjul som fortsatt kan brukes litt til. Jeg er storfornøyd med min og den er strøken. Man kan jo få en som har greie på det se over bilen og se om det er et godt kjøp. Jeg byttet en del påkostet HPI Baja likt med EVOen min og fikk med en 1:8 monstertruck i tillegg. Det var ikke noe øknomisk mellomlegg for meg. Radio kan man ikke regne med å få med, men ser man på hva slags radio som følger med en sportline så er ikke det store utgiften. En brukt konkurransebil ligger på 10 - 15000 kr. Bare et tips.
    Last edited by FG NSU Prince; 22 January 2010, 08:26.

  • #2
    Originally posted by Rottenikken View Post
    Jeg har ikke råd til en EVO 08. Hva tror du heg har nå? Hvordan tror du jeg fikk råd? Hemmeligheten er å kjøpe brukt forhenværende konkuransebil, men ikke for gammel (min er EVO 0 Jeg har en bil som er 100% anluminium, unntatt der det er carbon og hydrauliske bremser. Jeg har det råeste av alt. Jeg har tre digitale servoer til en verdi av 4000kr.Sammenlignet med motoren i en sportline så er det selvfølgelig som natt og dag. Her har man "motor". Motoren i min er blodtrimmet og starter på første drag og har noe av det beste innen lutfilter, og kjøper man løpsbil så får men sikkert med noen brukte hjul som fortsatt kan brukes litt til. Jeg er storfornøyd med min og den er strøken. Man kan jo få en som har greie på det se over bilen og se om det er et godt kjøp. Jeg byttet en del påkostet HPI Baja likt med EVOen min og fikk med en 1:8 monstertruck i tillegg. Det var ikke noe øknomisk mellomlegg for meg. Radio kan man ikke regne med å få med, men ser man på hva slags radio som følger med en sportline så er ikke det store utgiften. En brukt konkurransebil ligger på 10 - 15000 kr. Bare et tips.
    Hei,

    Hyggelig at du er fornøyd med "brukbil kjøpet".... og jeg vil bare støtte deg i det at å kjøpe en brukt konkurransebil i mange tilfeller kan være gunstig....Men man må jo kjøpe utstyr ihht hvordan en har tenkt å bruke det. Å ha et utstyr som er "top of the line" for så å spinne rundt på en parkeringsplass, er etter min mening, bortkastet penger. Da er sportslinen en helt grei bil til det formålet.. For 10000 kr får du en ny bil istedenfor en konkurransebil hvor allt er slitt.

    Uten å bli for kritisk...men, hva har du gjort for å få en "blodtrimmet" motor? Og hvordan vet du at det du har gjort faktisk virker? Har du hatt motoren i en dyno? Hva heter det beste luftfilteret da?

    Venter i spenning på svar
    Trond K

    RS5 Formel 1, -04 FG Sportsline

    Comment


    • #3
      Originally posted by Trond M K View Post
      Hei,

      Hyggelig at du er fornøyd med "brukbil kjøpet".... og jeg vil bare støtte deg i det at å kjøpe en brukt konkurransebil i mange tilfeller kan være gunstig....Men man må jo kjøpe utstyr ihht hvordan en har tenkt å bruke det. Å ha et utstyr som er "top of the line" for så å spinne rundt på en parkeringsplass, er etter min mening, bortkastet penger. Da er sportslinen en helt grei bil til det formålet.. For 10000 kr får du en ny bil istedenfor en konkurransebil hvor allt er slitt.

      Uten å bli for kritisk...men, hva har du gjort for å få en "blodtrimmet" motor? Og hvordan vet du at det du har gjort faktisk virker? Har du hatt motoren i en dyno? Hva heter det beste luftfilteret da?

      Venter i spenning på svar

      Ja, svar skal du få. Svar på hvordan motoren er blodtrimmet er "aner ikke" Den bare går noe inn i hampen i turtall da jeg dro på. Da jeg kjøpte bilen satt det en trimmet motor i Alt jeg vet er at den er trimmet i Sverige av en som jobber på Saab. Det med luftfilteret er noe jeg har hørt.

      Jeg vil forresten støtte deg i det du sa angående å kjøpe bil ihht bruken. Jeg kjører bare på bane. Og det var den bruken jeg tenkte på da jeg skrev innlegget.
      Last edited by FG NSU Prince; 22 January 2010, 13:07.

      Comment


      • #4
        Her er det ikke bare radio-antenna som er brekt!
        Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
        - NiceShot.no

        Comment


        • #5
          Med tanke på hva som skjer hos SaaB fortiden er vel ikke det noen garanti for at motoren er "blodtrimmet"???
          Trond K

          RS5 Formel 1, -04 FG Sportsline

          Comment


          • #6
            Ble bare litt nyskjerrig
            HPI Baja 5B SS. PRO MOD POWER/PRO PIPE. futaba 4pk... MCD RR 4bolt 30.5 PRO MOD

            Comment


            • #7
              må vel heller si" konk" trimmet da haha
              mcd racerunner evo 3 competition, obr 30,5 pro-mod, victory pro pipe

              Comment


              • #8
                Originally posted by beemerworld View Post
                må vel heller si" konk" trimmet da haha

                "konk" trimmet eller hva du vil kalle det - et fett. Den er i alle fall noe helt svinrask.
                Last edited by FG NSU Prince; 22 January 2010, 21:06.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by xilian View Post
                  Her er det ikke bare radio-antenna som er brekt!
                  Den skønte jeg ikke

                  Comment


                  • #10
                    Oj. Den der var nok feilposta!
                    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                    - NiceShot.no

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by xilian View Post
                      Oj. Den der var nok feilposta!
                      hehe feil kobling ja
                      Have no Fear FAT man is here
                      (57modell)

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by xilian View Post
                        Her er det ikke bare radio-antenna som er brekt!
                        er nok bare en løs ledning på antenna
                        Morten Randen 1984 modell.
                        www.lanekassen.no

                        Comment

                        (RS) Radiostyrt.no Statistics

                        Collapse

                        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                        Welcome to our newest member, Erik-M.
                        Working...
                        X