Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jeg har laget Intercooler på FG EVOen min.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jeg har laget Intercooler på FG EVOen min.

    Ja, jeg har laget fullverdig intercooler i bilen min. Luften kjøles ned av en radiator jeg har laget som er fyllt med rød kjølevæske. Kjølevæsken kjøles ned av et elektrisk kjøleagregat som jeg tok fra en kjølebag. Intercooleren er ikke synelig da den er plassert inne i luftfilteret. Det man kan se er hovedsaklig fn elektronikkboks med ledning til batteri og agregat. Den går på 7,2 volt men burde ha 11V batteri. Men den trekker litt opp.

  • #2
    Tøft.

    Fått målt før og etter med temp sensor da?
    ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

    Comment


    • #3
      Er det en overladet motor dette? Hvis ikke vil gevinsten være vesentlig mindre enn tapet for økt vekt....

      Men bevares, tøft at noen lager til slikt da
      Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

      Comment


      • #4
        Originally posted by roadrune View Post
        Er det en overladet motor dette? Hvis ikke vil gevinsten være vesentlig mindre enn tapet for økt vekt....

        Men bevares, tøft at noen lager til slikt da

        Det er en brukt konkurransebil som jeg tror har vært med i EM. Motoren er trimmet deretter også.

        Comment


        • #5
          mangler bare retometerfordeler og en skvett blått blod denna så ern klar......
          Morten Randen 1984 modell.
          www.lanekassen.no

          Comment


          • #6
            Originally posted by Rottenikken View Post
            Det er en brukt konkurransebil som jeg tror har vært med i EM. Motoren er trimmet deretter også.
            Joda, greit nok det, men hensikten med en intercooler er jo som du helt sikkert vet å kjøle ned luften mest mulig ETTER den har blitt oppvarmet av turbo og/eller kompressor.

            Derfor vil det ikke ha noen hensikt på en motor uten overlading, med mindre du har ett kjøleagregat som kjøler luften ned til vesentlig lavere temperatur enn utetemperaturen.

            På en vanlig sugemotor vil ikke luften bli vesentlig oppvarmet før den er i sylinderen.

            Edit: så nå at du HAR ett kjøleagregat, men er dette en fullverdig kjøler med kuldemedie, eller bare en vifte som slike bokser pleier å ha?
            Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

            Comment


            • #7
              Tydeligvis en varmeveksler ettersom den er hentet fra en kjøler.

              All kald luft er ønskelig luft, elns :P
              ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

              Comment


              • #8
                Tror nok det er meget begrenset hva man tjener på noe sånt. Blir nesten flau av å lese sånt....

                Hadde det vært noe poeng så hadde det vært laget dette til konkuranse for leeeeenge siden...

                Sorry mac men tror nok ikke du har funnet opp hjulet på nytt akkurat.

                Comment


                • #9
                  Det er sant.

                  Rottenikken, du må måle med og uten kjøleren for å se om det gir noen forskjell på tempen.
                  ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                  Comment


                  • #10
                    kan jo ikke skrive om sånt uten å legge ut bilder
                    Traxxas Rustler VXL og Slash 4WD 1/10 VXL | HPI Baja 5b med 30,5 4-bolt Race Port

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Nutcase View Post
                      Tror nok det er meget begrenset hva man tjener på noe sånt. Blir nesten flau av å lese sånt....

                      Hadde det vært noe poeng så hadde det vært laget dette til konkuranse for leeeeenge siden...

                      Sorry mac men tror nok ikke du har funnet opp hjulet på nytt akkurat.
                      Nutcase det er sånne svar som ditt som gjør meg flau............



                      Rottenikken! Det er kjempe kult at noen kreative sjeler prøver noe nytt,om det funker eller ikke.

                      Tipper rottenikken har kost seg med mekking og grubling over hvordan han skulle løse denne oppgaven.
                      DETTE KALLES SKAPERGLEDE!!!!

                      Så til alle dere besservissere,hva oppnår dere med sure oppstøt og negativitet??

                      Jo...dere kveler skaperglede, og at noen deler nytenking på forumet.

                      For all del så er diskusjoner rundt løsninger sunt og fremfor alt gøy ,MEN ikke i en nedlatende tone...bruk hue.
                      Last edited by woom1970; 13 February 2010, 12:39.
                      Tor Ove Rue,70 mod.
                      Gaui Hurricane 550 cf pro, Hurricane 425 cf tt og Century Swift 16

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by woom1970 View Post
                        Nutcase det er sånne svar som ditt som gjør meg flau............



                        Rottenikken! Det er kjempe kult at noen kreative sjeler prøver noe nytt,om det funker eller ikke.

                        Tipper rottenikken har kost seg med mekking og grubling over hvordan han skulle løse denne oppgaven.
                        DETTE KALLES SKAPERGLEDE!!!!

                        Så til alle dere besservissere,hva oppnår dere med sure oppstøt og negativitet??

                        Jo...dere kveler skaperglede, og at noen deler nytenking på forumet.

                        For all del så er diskusjoner rundt løsninger sunt og fremfor alt gøy ,MEN ikke i en nedlatende tone...bruk hue.
                        Så la være å lese innlegget mitt da....

                        Dette er et diskusjonsforum der man sier nettopp hva man tror å syns. Hvis noen syns dette virker som en god ide så er det helt greit men det må også da være greit at jeg selv om jeg ikke tror dette vil bli noe stort, også sier hva jeg mener uten at noen andre skal si noe på det.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Nutcase View Post
                          Så la være å lese innlegget mitt da....

                          Dette er et diskusjonsforum der man sier nettopp hva man tror å syns. Hvis noen syns dette virker som en god ide så er det helt greit men det må også da være greit at jeg selv om jeg ikke tror dette vil bli noe stort, også sier hva jeg mener uten at noen andre skal si noe på det.

                          Jepp, enig at det er diskusjonsforum og topp at du seier hva du mener.

                          Men hva er grunnen til å svare nedlatende?

                          For å kunne uttale deg på den måten du gjør,sitter du tydeligvis på enorme tekniske kunnskaper.
                          Hva med å dele litt av din kunnskap på en hyggelig måte,så vi som er litt tjukke i hue slipper i skrive innlegg som gjør deg "flau" dette må da være vinn,vinn situasjon.
                          Tor Ove Rue,70 mod.
                          Gaui Hurricane 550 cf pro, Hurricane 425 cf tt og Century Swift 16

                          Comment


                          • #14
                            Hmmmm..... Hvis noen syns mitt svar kunne oppfattes som nedlatende så må jeg bare beklage dette.
                            Det var på ingen måte min intensjon.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by woom1970 View Post
                              Nutcase det er sånne svar som ditt som gjør meg flau............



                              Rottenikken! Det er kjempe kult at noen kreative sjeler prøver noe nytt,om det funker eller ikke.

                              Tipper rottenikken har kost seg med mekking og grubling over hvordan han skulle løse denne oppgaven.
                              DETTE KALLES SKAPERGLEDE!!!!

                              Så til alle dere besservissere,hva oppnår dere med sure oppstøt og negativitet??

                              Jo...dere kveler skaperglede, og at noen deler nytenking på forumet.

                              For all del så er diskusjoner rundt løsninger sunt og fremfor alt gøy ,MEN ikke i en nedlatende tone...bruk hue.
                              Helt enig!! Folk med sure oppstøt kan heller la være å dele det!
                              Mvh Marius S. Markussen Mob 95928863

                              HPI Baja 5T, Arrow Shark Fighter 57" & Flying Dragon 52", Kyosho Cat 1

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X