Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemer med fail safe. og får ikke gass/bremse servoen til og fungere.FG truck 04??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Problemer med fail safe. og får ikke gass/bremse servoen til og fungere.FG truck 04??

Hei kjøpte meg i sommer en Brukt FG truck. Siden denn hadde litt probleme med rykkninger i styre servo og ved av slått sender(fjernkontroll) gav bilen full gass og full sving :P.

Jeg har derfor koblet litt for og se om jeg fikk fikset problemet. Dette har endt med at jeg ikke får gitt gass og bremset uansett hvordan jeg kobler.

har prøvd både med og uten fail safe.

Jeg har to ledninger fra batteriet.

Noen som kann forklare hvordan jeg skall koble sammen?.

Håper på positivt svar.

Om dere har bilde kann det sendes til: 90583319.

Mvh Alf Arne

Er det failsafen som gir full gass når du får radioproblemer?

Isåfall så er det en programmeringssak der failsafen ikke vet hvilken servostilling som er brems. Eller i verste fall at den ikke gjør noe siden du ikke har programmert den. Har du lest bruksanvisninga på failsafen?

Eller har jeg misforstått problemstillinga?
    sigpic
    If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
    If you put men on a planet without science, they will believe in God.

Comment

Hei, takk for svaret . Nei tror helst det er slik at fail safen går på styringen(var tilkoblet styre servoen før vist jeg ikke husker feil).

Prøvde og koble denn vekk. menn nå får jeg det ikke til og virke verken med eller uten fail safe. får ikkje gass/ bremse servo til og reagere uten at jeg setter direkte strømm inn på servoen.

Motakeren i bilen har 3Ch utganger. og en tilkobling for batt.

batteriet i bilen har to like kontakter. hvor skall disse kobles?.

Comment

Den ene av kontaktene på batteriet skal inn i en bryter eller muligens direkte i mottaker mens den andre er til lading ville jeg tro.
        Kan jo igrunn høres ut som mottakeren din ikke sender signalene videre da. Har du prøvd en annen mottaker?
        Signatur
        http://forum.radiostyrt.no/vb/announcement.php?f=9

Comment

Hei. var bare og snu ledningene riktig vei hehe. menn raceguard fail safen min er båss. får ikkje signal til gass og brems om denne er på. prøvd og sette den opp på nytt uten hell.

Har en grønn kontakt til lading av bilen. menn gjennstår en kontakt til som ikkje er koblet til noe.

Noen som vet CA rekke vidde på en vanlig 2 kanalers pistol controll(24 MHZ.)

Comment

Originally posted by alfen View Post
            Hei. var bare og snu ledningene riktig vei hehe. menn raceguard fail safen min er båss. får ikkje signal til gass og brems om denne er på. prøvd og sette den opp på nytt uten hell.

Har en grønn kontakt til lading av bilen. menn gjennstår en kontakt til som ikkje er koblet til noe.

Noen som vet CA rekke vidde på en vanlig 2 kanalers pistol controll(24 MHZ.)
            Med AM ca 2 meter, med FM ca 3 meter.

Med 2,4ghz ca 3 kilometer.
            sigpic
            If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
            If you put men on a planet without science, they will believe in God.

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
            Welcome to our newest member, Mortenporten.
            Working...
            X