Announcement

Collapse
No announcement yet.

Første gang - FG Porsche 465mm chassie med Magura 2 hydr bremser

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Første gang - FG Porsche 465mm chassie med Magura 2 hydr bremser

Jeg har designet et 465mm chassie som skal lages på mekanisk bedrift. Det er for FG Porsche GT 2. Jeg har navngitt det Compotition Pro. Det blir et aluchassie i 465mm som det er mulig å sette Magura 2 hydr pumper på. Det er ikke mulig på dagens 465mm chassier og derfor designer jeg dette chassiet slik at man slipper å kjøpe brukte gamle pumper på e-bay og borre hull til fester og tilpasse. Her er det plass og ferdige hull til pumper så det bare er å skru fast på samme måte som på 510 og 535 chassiet. Men bensintanken må stå (slik som på Formel 1) men det er hull til å skru fast feste for stående bensintank på chassiet også. Det må også være servoplate Compotition basic for 510mm men det kan bestilles på feks Abrolutt hobby. Jeg kommer kanskje til å lage egen servoplate i 2mm stål som passer til. Om noen dager får jeg prototypen og kan lage chassie til deg også på bestilling. Jeg har tenkt til å starte en liten gesjeft med egenproduserte deler av alu/stål til FG. Jeg kommer til å ta max 2500 kr chassiet det men det kan jeg komme tilbake til.
    Last edited by FG NSU Prince; 8 June 2010, 21:59.

Når kan jeg kjøpe et? Kan jeg få e-post og telefon så jeg kan bestille et chassie. Blir det EVO deler som passer eller sportline som passer av hjuloppheng etc? Min e-post hjm@online.no

Helge Johan

Comment

Hvor kan jeg få kjøpt dette chassiet?

Comment

Du må nesten høre med deg selv altså ...
        Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
        - NiceShot.no

Comment

Originally posted by xilian View Post
          Du må nesten høre med deg selv altså ...

Ja nå husker jeg det. Det ble et mislykket projekt som ikke ble noe av men nå har jeg funnet mange nye løsninger og utvikler et konverteringskit til sportline med et Hotrod karosseri jeg har funnet på en nettbutikk i Tyskland som egentlig er for Marder. Les også om det. Men nå er 465mm Chassiet under utvikling igjen. Jeg har litt tro på at jeg får det bedre til. Det blir i 3 mm stål og vektredusert på samme måte som Evo sitt chassie. På DET passer magura 2. Jeg legger snart ut bilder av aluminiumskladden. Har kommet mye lenger der enn med det første. Jeg tror det blir vellykket. Men du kan lese om det selv lenger ned.
          Last edited by FG NSU Prince; 27 September 2013, 02:51.

Comment

kjnkjnkjnjjknkjnkjnn

Comment

Det viser seg at det meg selv som begynte å lage dette chassiet men det ble aldri noe av. Det er flere år siden så det hadde gått i glemmeboka. Jeg har funnet mange nye løsninger i mellomtiden og kommer til å sette dette chassiet ut i praksis om en stund. Da blir det vektredusert med hull som Evo og laget i 3mm stål. Også dette chassiet har jeg begynt å ta opp som projekt igjen siden jeg har fått mange nye ideer til løsninger i mellomtiden siden Juni 2010. Om noen måneder kommer bilder av kladden på dette chassiet også, men har først begynt med Hotrod projektet. Om ca tre måneder eller før kommer nok de første bildene av kladden til 465 chassiet med Magura 2. Jeg tror det blir vellykket denne gangen selv om jeg har måttet omkonstruere chassiet en del med bensintank, elektronikk, servoplate etc.
              Last edited by FG NSU Prince; 27 September 2013, 02:54.

Comment

Har du fått laget huller til antisquat tie-rods også? Det er noe driiid å måtte borre de selv. Særlig å få fjøra til gli i pinnen uten å komme inntil. Skjønner?
                TEAM ELEFUN

Comment

Tror du at jeg er så dum å ikke få en mekanisk bedrift til å borre og lage chassiet for meg? Jeg designer selv og mek.verksted lager det. Jeg laget et egentlig et vellykket 465 chassie for Magura2 for tre år siden. Feilen jeg gjorde den gangen var å lage det i stål og lage vektreduseringshull og endre fasongen. pumpene satt som smurt og de virket perfekt. Men det chassiet ble laget på mek. verksted og kvalitet deretter. Nå skal jeg ta opp projektet og lage det i vanlig 4mm god kvalitet aluminium uten å endre unødvendige ting. Jeg er under utvikling og muligens er det ferdig prototyp til jul. Forvent dere funksjonallitet - ikke kult design. Blir det vellykket så tenkte jeg å selge det som kit med karbon servoplate og bensintank med. tipper prisen på kitet blir i underkant av 1600kr.
                  Last edited by FG NSU Prince; 29 September 2013, 18:03.

Comment

Dette høres veldig lovende ut! Eller vent..
                    HPI Baja 5T

Comment

Jeg legger desverre ikke ut bilder av chassiet før jeg har solgt så mange at det er for sent å stjele patenten jeg har funnet opp fordi jeg er for stor. Jeg vil skape meg et navn først. Derfor ingen bilder enda.
                      Helge

Comment

Hei. Jeg legger desverre ikke ut bilder før jeg har solgt mange nok fordi jeg er redd noen kan stjele ideen min og jeg vil bli for stor og kjent først så det er for sent for andre å ta opp konkurransen med meg. Men jeg kommer som firma til å garatere for chassiet at det passer. Det blir bytterett i 14 dager unntatt hvis esken er åpnet. Det blir bilde utenpå esken.
                        Helge

Comment

Fornuftig.
                          HPI Baja 5T

Comment

Under forutsetning av elementære prognoser som sidesettes lik diagnosen justert så bestiller jeg fem stk. Skal jeg sende penger til deg nå med engang likegreit så slipper du å tenke noe på det ihvertfall?
                            Dette har vi ventet lenge på, 3 år faktisk.
                            TEAM ELEFUN

Comment

Slenger inn bestilling på 2 jeg.
                              HPI Baja 5T

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Mortenporten.
                              Working...
                              X