Announcement

Collapse
No announcement yet.

krav til bane (buggy - SMT)?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • krav til bane (buggy - SMT)?

    Jeg skal bygge meg bane på småbruket mitt, jeg ønsker ikke et åpent herje-areal men en skikkelig bane. Jeg regner med at det helt sikkert finnes krav til banen, antall svinger, hopp (antall og str), skikaner, lengde, doseringer osv. osv.

    Kan noen her svare meg på dette, eventuelt rute meg til et sted der dette står beskrevet?

    Ja, jeg kommer selvfølgelig til å la andre kjøre der en gang i blandt også, den blir på Elverum. :wink:
    MBX-6
    Slash 4x4 rtr
    - Midtskogen Raceway-

  • #2
    Gå på http://www.motorsportforbundet.no/rc/t2.asp og på undermenyen "lover og regler" der ligger det ett spesielreglement som det står spes for banene.
    Hans Magne Berg 1980 Kløfta
    Minicar RC Team--Carrocar--RC8.2--Alpha RC Engines--Radiopost--AKA--

    Comment


    • #3
      Mange takk!
      Det ser ut som om grunnarealet jeg har til disp allerede vil møte kravene, og planen jeg har også vil være i henhold. Det mangler nok på det formelle for å gjennomføre løp, men det er heller ikke hensikten :wink:
      MBX-6
      Slash 4x4 rtr
      - Midtskogen Raceway-

      Comment


      • #4
        Der står "lover og regler" ja, men husk at det kun er en veiledning og ikke noe krav!! Men for all del klarer man 4 meter banebredde og 300 m lengde så er det flott det
        Morten Høymork

        Comment


        • #5
          )Jeg er innenfor med to strekker på nesten 60 meter, og masse svinger og kortere strekker med hopp og skikaner. kan vel få ca 250 meter totalt.

          Dette blir litt OT i forhold til spørsmålet, men en "manual" på materialer og byggeteknikk ville vært gull! Tips om hvordan man forhindrer igjengroing (jada kjøre masse seff. :wink: ) stabilisering av hopp og doseringer (sånn at det ikke eroderer bort) finnes det?

          Når jeg får scannet inn skissa skal jeg legge den ut, jeg klarer nesten 4 m bredde på hele banen
          (det er en gammel ridebane i fin sand som er utgangspunktet, ca. 60m lang og 30m bred).
          Jeg rettferdiggjør eksistensen ved at den også kan fungere for sykkel (da kan ungene "låne den" )
          MBX-6
          Slash 4x4 rtr
          - Midtskogen Raceway-

          Comment


          • #6
            Jeg flyttet denne fra åpent forum:

            Jeg har tenkt å bygge bane på småbruket mitt, sånn ca blir det å bli .


            Den er i henhold til reglementet hva størrelse og utforming angår opp mot buggy og SMT.

            Er det noen her som har tips og tricks for hva slags materialer som egner seg best, og hva som kanskje kan virke bra men som ikke duger i lengden? Hvor mye sand, hva slags blanding, hvordan hindre uønsket plantevekst (masse kjøring ja,ja) hvordan understøtte og fundamentere hopp og skikaner slik at dette ikke eroderer ved første regnfall/vårløsning.

            Dette blir saker! :wink:
            MBX-6
            Slash 4x4 rtr
            - Midtskogen Raceway-

            Comment


            • #7
              Det blir jo bra det. Men hvorfor ikke fylle ut litt mere i midten på banen med noen flere svinger eller no.

              Underlaget er som regel best med blandet jord og leire, men jord med bjørkesaft godt blandet er også knall bra. Blir mindre vedlikehold også.

              Til hopp så er det greit å legge grov stein, så fylle på med jord. Legg tepper litt før hopp og over hoppene, da er de stabile og vedlikeholdsfrie også.

              Har du noen gamle heller eller noe, så bruk de inn i en sving som det er stor fart i.

              Lykke til!

              €€ xxxxxx €€ OS Engines €€ Byron fuel €€ xxx €€ xxxxxxxxxx €€ xxxxxxxxxx €€ Power save racing €€

              Comment


              • #8
                Takk for svar!
                Jeg har ingen spesiell grunn til at den er blitt slik den er, siden den med det designet den har blir ca 200m+ så var det greit og enkelt. Jeg tenkte at den skulle bli ganske grov i utførelse, de største hoppene blir jo store, 3-5m.
                Men ja, det ville jo vært greit med mer kronglete kjøring også.

                Takk for innspill på materialer!
                MBX-6
                Slash 4x4 rtr
                - Midtskogen Raceway-

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X