Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lostallo - EM rapport fra Team Norway

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lostallo - EM rapport fra Team Norway

    Da er vi igang her nede. En monsterbane av dimensjoner!!!! 430 meter bane - doserte svinger, depot innkjöring som er like bred som Sörlihavna sin langside, men 3 ganger saa lang. Depotet har sjikane for at vi skal redusere farten (som Erik glemte noen ganger....).

    Adrian kjörer bra, har värt nede paa 21,1 - Erik har forelöpig greid 21,5, men har bare hatt 2 gjennomkjöringer siden han kom til banen idag. Beste rundetid er 20,3, men selv de beste kjörer rundt 21 tallet. 4 treningsomgang ble utsatt paa grunn av et voldsomt regnvaer - men etter en halv time var banen knusktörr.....!!!

    Det store spörsmaalet blir om vi greier 5 min. det haaper vi aa finne ut i morgen, men forelöpig sliter vi litt med ugreie forgassere (og clutch - Adrian).

    Det er helt merkelig, men bortsett fra at vi kjörer hakket höyere paa förstegiret, har vi samme giring som paa bukta, selv om banen der er halve lengden!!!

    Alle verstinga er her - men det er ogsaa mange utrolige förere vi ikke har hört om - kan se ut som et generasjonsskifte er paa gang - selv om KONGEN (Collari) fortsatt ser ut som en versting.

    Hilsen Team Norway

    Adrian og Erik

  • #2
    HEIA NORGE!!!

    Lykke til i dagene som kommer begge to.
    Og til supermekk Trygve selvfølgelig.

    Terje Holm, 1968 mod - Uten hjul -

    Comment


    • #3
      Saa var eventzret over....

      Da var jeg blitt turist....

      Skal reise fra "hotellet" naa for aa se Adrian kjöre 1/32 finale. Han kjörer mer enn bra nok til aa gaa videre, men paa denne banen kan alt skje.

      Det har värt fantastisk tur, og en opplevelse aa kjöre banen. Min deltagelse har i alt for stor grad vaert preget av motor og clutchproblemer - fullförte ikke et kval, og naar clutchen laaste seg 5 sek för start i daarligste underfinale - var parodien liksom fullfört.

      Maa reise naa - maa heie paa Adrian.

      Erik

      Comment


      • #4
        Hvordan gikk det med Adrian til slutt?
        Roger Solmyr '67
        Team Magic G4s RTR, Tamiya TNX 5.2R, M-chassis Suzuki Swift, TeamLosi XXXS-G+, Div. Mini-Z.

        Comment


        • #5
          Adrian kom på 72. plass
          Har ikke snakket med Trygve, men ryktene sier at det har gått noen motorer og uhell i 32. finalen forhindret videre kjøring.
          Terje Holm, 1968 mod - Uten hjul -

          Comment


          • #6
            Avslutningsrapport

            Ganske riktig som Terje skriver, i løpet av et par dager tok Adrian to nye Novarossimotorer. Deretter kjøpte Trygve en Solaroli Picco variant som etterhvert gikk veldig bra, og brukte relativt lite drivstoff.

            I 32 dels finalen gikk den nok litt varmt så stempelet røyk når det var igjen et par minutter av finalen. Da var imidlertid toget gått allerede etter et par førerfeil og ytterligere en motorstopp.

            Personlig fungerte min nye Motonica veldig bra, selv om mine tider ikke var riktig på Adrian sitt nivå - dette hadde imidlertid mest med meg og motor/clutch å gjøre.

            Tror jeg leda eller kjørte raskest i alle i mine kvalheat samt delfinalen - men for første gang i historien kjørte jeg et helt race uten å fullføre en hel kjøring (kval - underfinale). Liten vits å reise til et EM hvis alle forberedelser skjer i siste liten. Må nok innse at det må avsettes mer tid til forberedelser og trening hvis man vil prøve seg mot de store gutta.

            Appropo store gutta - finalen starta med Salven første, tett fulgt av Picco og deretter Colari. Picco pressa Salven hardt - og etter et kvarters tid ble Salven sendt ut på gresset av Picco. Ingen stop & go på Picco - men han kunne godt ha fått det. Deretter overtok Picco showet fulgt av Colari en halv runde bak. Francesco Tironi kjørte fort på 3 plass.

            Etter drøyt 20 minutter byttet Picco dekk og Colari overtok ledelsen. Denne ville han imidlertid miste når han måtte bytte dekk. Etter mer enn en halv time var det fler enn meg som begynte å ane at Colari ikke hadde til hensikt å bytte dekk. Han kjørte med full kontroll, helt til det var igjen noen ganske få minutter. Da tok Picco inn mer enn et halvt sekund pr runde og bilen til Colari så ikke så veldig god ut å kjøre.

            Siste par rundene tok han inn 15-20 meter pr runde og når Colari brøt målstreken var han 7 tideler foran Picco. Kongen med 7 VM titler var også blitt Europamester. Helt utrolig. Det var visstnok mer dekk i karosseriet enn på felgen når han kom imål - han må ha kjørt med hardere dekk - for det slet ganske mye på denne monsterbanen. En verdig mester ble det. Vet ikke hva som skjedde med Salven, men han falt lenger og lenger ned i feltet og endte på en 8 plass.

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X