Announcement

Collapse
No announcement yet.

Norgesmesterskapet 1:5 Large Scale Touring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    GRATULERER til alle som var med på MN det blir bedre for hvert år ! det som var mest gøy og se var at det ikke er bilmerke men sjåførerene det kommer ann på ( Trygve, Helge ) vannvittig !!!!!! . kanskje noe og tenke på for vi er ikke større enn at vi må passe på hverandre uansett merke , hvis ikke så blir vi ikke flere ??? frankern du får kose deg så lenge det varer !! , men ikke la det gå til hode på deg . gratulerer med 1 plass i NM ( husk det kommer en 3 timer og den står det respekt av !!! )

    GTM


    PS. har forresten en HARM 08 mod til salgs .

    Comment


    • #17
      Syntes du fortjente å vinne Frank. Du var best i 30 minutter.
      Jeg har aldri sagt at du ikke fortjente det.

      Poenget er at ingen, og jeg mener INGEN, kan bevise at jeg byttet bil!!!!!
      Ja jeg gjorde det, men er ikke chassiet merket, kan heller ingen bevise det, eller ta meg for det.

      Sånn er det bare.

      3.4 Chassis
      Alle deler bortsett fra chassisplaten kan byttes under pågående konkurranse. Chassisplaten skal være
      merket. Merking bør henvise til deltagernummer og være gjort på en slik måte at det ikke lett slites
      bort/faller av.DETTE BLE IKKE GJORT.

      Dersom chassisplaten skades, kan det etter godkjenning av teknisk kontrollør eller stevneleder,
      godkjennes å bytte til tilsvarende chassisplate. DETTE BLE GJORT.

      Alle andre deler ble også byttet, men det er jo lov.
      Last edited by Schnellfahrer; 2 September 2008, 11:47. Reason: Frank er fjern
      Helge Johannessen
      1975 modell
      Serpent S411, Serpent 747,CRC Gen X, NOSRAM, Novarossi, FUTABA,

      Comment


      • #18
        Og vips, så forsvant det en stor dose respekt i denne enden i alle fall...

        Jeg var en av de første som utrykte misnøye når jeg hørte det var "andre" folk som skulle være med å kjøre.
        Allikevel stiller jeg opp blid og fornøyd og respekterer alle deltagere.

        I finalen stiller jeg opp som mekk for deg Helge etter forespørsel fra Kjetil, og gjør det jeg kan for at det skal gå best mulig for deg.
        Nå kjørte du aldri ut, så løpinga slapp jeg, men når du brant i veggen og hyler at det er strømpluggen
        gjør jeg det jeg kan for å fikse problemet så fort som mulig. Samtidig ser jeg en styrearm som er av og
        bilen svinger ikke til venstre. Jeg er totalt overbevist om at løpet er kjørt for deg, til Stig O. kommer og
        fikser styrearm, og samtidig ser at bumpern er totalt vridd og langt oppi venstre hjul og fikser dette på et blunk.

        Ja vel, så er jeg en lusen mekk, men jeg gjorde i alle fall det jeg kunne. Likevel diskuterte jeg episoden
        i etterkant med et par andre, samtidig som jeg satt å hadde dårlig samvittighet mye av veien hjem.

        Ettersom ting kommer fram i lyset, sitter jeg her å lurer på om ikke det er andre her som burde hatt
        langt dårligere samvittighet en meg, samtidig som jeg har mye mindre dårlig samvittighet for innsatsen min.

        Tenk om du hadde gått av banen midt i løpet, så gjorde jeg et par triks som gjorde at du fikk trøbbel med
        kjøringa.. Er det fair? Nei. .. Og gjør jeg sånt? Nei.. er det juks? Ja…

        Juks og fanteri er faen sprette meg totalt unødvendig i dette miljøet, så om ikke utøverne klarer seg uten,
        så får det heller bare være.…

        Og å si at ”Jeg samler ikke på annenplasser” er TOTALT respektløst det også.

        Petter kjempa hardt for den andreplassen, og Morten kjempa for tredje…

        Det er rett og slett RÆVA gjort mot hele 1:5 miljøet å både oppføre seg, og si det som er gjort
        her nå.

        Edit: Det er i grunn ræva mot HELE rc miljøet...
        Last edited by xilian; 2 September 2008, 12:09.
        Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
        - NiceShot.no

        Comment


        • #19
          SLAPP AV TOM HUSK PÅ BLODPUMPA !!
          jeg syns du gjorde en kjempe jobb det er vel ingen som har hengt ut deg men alle kan la seg provosere av innlegg som treffer feil og det startet vel hos nr 1 i NM

          Men se det på en annen måte jeg fjerner ikke kneskålene til Frankern bare fordi at han kaller meg for bøye ( du vet de markeringene som de store gutta kjører rundt )

          Men vi møtes igjen og jeg er der for og kose meg ( koste hva det koste vil )

          PS rettelse fra i stad jeg mente GRATULERER TIL ALLE SOM VAR MED PÅ NM ( ikke MN )

          GTM



          ATT : Ingen som vil ha en 08 HARM ???

          Comment


          • #20
            At jeg er dårlig til å skru veit jo alle, men det er ikke poenget.
            Poenget er .. Skal jeg jukse fordi jeg kan?

            Og respekten forsvinner totalt med så nedverdigende uttalelser som kommer fram her..
            Juksing blir det heller ikke bedre av.

            Som du, så er også jeg på løp pga. det sosiale og at det er gøy å kjøre. Men hvor blir det av den gleden om ting skal bli som nå?

            PS: Du burde ikke selge HARM'en.. Bruk den selv

            EDIT: Det med merking har ikke vært noe tema på løp, da det aldri har vært noe problem med det.
            Men det er kanskje noe vi bør begynne med, slik at ikke lignende episoder oppstår.
            Det er i alle fall irriterende at ting skal bli som det er nå...

            Bør kanskje poengtere at for min del så er alle (ink. Helge) velkommen på alle løp, men da med en litt
            annen innstilling til deltagerne.. Uansett om de kommer på jumboplass eller hva det måtte være.
            Last edited by xilian; 2 September 2008, 14:33.
            Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
            - NiceShot.no

            Comment


            • #21
              LITT NERVE MÅ DET VÆRE !!!

              Det skulle bare mangle om ikke det blir litt grin ut av dette ,gutta satser jo et lite U lands budsjett på og komme først så noe bråk må det bli og det tåler vi .



              GTM



              PS beklager men det er HARM sperre på 3pk`n min ( her skulle det vært noen smileys )

              Comment


              • #22
                Xillian:

                Jeg takker for at du stillte som mekk for meg, og du gjorde det du kunne du.
                Det gjør meg ingenting at jeg ikke vant. Som sagt så er Frank den verdige vinner.

                Men jeg skal være ærlig og legge meg flat etter denne hendelsen nå.
                Mener jeg bare utnyttet situasjonen slik den var.
                Mener kanskje at jeg tøyde reglene litt langt, og det var umoralsk av meg å gjøre dette.
                Kan kanskje kalle meg selv juksepave også.
                Beklager.

                Men uansett vil jeg fortsatt si at hvis arrangør fulgte alle regler med f.eks merking av chassi, ville denne episoden aldri dukket opp.
                Ta lærdom av hendelsen.

                Håper uansett at jeg er velkommen til løp senere også. Jeg lover å bare bruke en bil.

                PS!
                Bare for å skyte inn en siste brannfakkel før jeg gir meg:
                Det er ikke lov å vaske dekkene med annet enn vann i følge reglene.
                ikke engang cola er lov........
                Observerte personer som brukte ting som ikke var drekkanes i NM.
                Gidder ikke legge ut navn, for da blir diskusjonen laaaaaaang.
                Helge Johannessen
                1975 modell
                Serpent S411, Serpent 747,CRC Gen X, NOSRAM, Novarossi, FUTABA,

                Comment


                • #23
                  Som nevt er du selvfølgelig velkommen på neste løp!
                  Det er bare bra for hele hurven at det går enda fortere i svingene, da dette
                  vil gjøre at alle kjører enda bedre.

                  Merking av chassis vil bli gjort i fremtiden, nettopp pga. det du sier.

                  Anser dette som en lærerik sak som vi legger bak oss, og heller gleder
                  oss til neste runde i Kodal.

                  Satser på at flest mulig folk brenner i veggen rundt sweepern så jeg
                  kan få en bra plassering til slutt
                  Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                  - NiceShot.no

                  Comment


                  • #24
                    Det er kun på truck det ikke er lov å bruke dekkmiddel. På touring er det ingen begrensninger på dette i regelverket.

                    Petter
                    Petter Lassen
                    www.rc-land.no

                    Comment


                    • #25
                      Ingen begrensinger i SR reglementet betyr at Efra følges.

                      Dårlig samittighet el?
                      Dette var en spøk....hehe....
                      Helge Johannessen
                      1975 modell
                      Serpent S411, Serpent 747,CRC Gen X, NOSRAM, Novarossi, FUTABA,

                      Comment


                      • #26
                        Hei Helge!

                        Det er nok ikke helt slik i LS, vi kjører etter de norske reglene og ikke EFRA.

                        Mange bruker dette og det er ingen hemmelighet

                        Men jeg skjønner problemstillingen om hva vi skal "ta inn" av EFRA regler og hva vi skal ha lov til. Hittils har det ikke skapt så mange konflikter, grunnregelen er vel at vi er "fair".

                        Men det jobbes for et mer detaljert regelverk for neste år.
                        Petter Lassen
                        www.rc-land.no

                        Comment


                        • #27
                          Det er bare de som ikke kan kjøre som bruker smøring da...
                          Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                          - NiceShot.no

                          Comment


                          • #28
                            Det er bra att Helge tok hintet og la seg flat-)
                            Vil også skryte veldig av Ole som hadde teknisk, det var artig at det
                            var en skikkelig teknisk kontroll.
                            Kansje vi skal få med i sr at det er lov med dekksmøring??, for meg spiller
                            det ingen rolle, har kunn prøvd det ett par ganger, med dårlig resultat.
                            Holder på med en del forslag til msk, kan få med ett om dekksmøring også.
                            Som jeg ser det er det bedre att det er fritt enn att folk kommer med
                            ferdigsmurte dekk og monterer de i "smug", eller at de føler seg uglesett
                            pga ett difust reglement.
                            Frank Lyder Clementz Kodal RC
                            HARM SX-3, og masse annet...
                            www.tktrading.no
                            www.radiostyrt.no

                            Comment


                            • #29
                              Dekkbegrensning hadde heller ikke gjort noe...
                              Er jo et virrvarr av produsenter og hardheter.
                              Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                              - NiceShot.no

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X