Adrian på 13 etter tre kval. Krysser fingrene for A finale!
Petter Berntsen på en pen 25 plass med ett kval igjen. Gi gass!
Helge er to plasser foran Juraj på 34, og sikkert fornøyd med det
Fredrik holder posisjonen i Stock med 26 plass etter 3 kval. Lykke til med siste kval!
Per Gunnar kjørte en runde raskere i kval to enn kval en, så det er bare å fortsette den utviklingen!
I 4WD Buggy ligger Andreas Daving på 9 etter tre kval og det er en gjeng med nordmenn rett under A finale med en kval runde igjen. Lykke til folkens!
Tett med nordmenn høyt oppe på listene i 2WD også. Bra nivå på buggy gutta!
Taktikken til Stusdal funka denne gangen og.....eller ikke?
Jeg hadde skallebank som faan, men knuste vår venn fra sørlandet.....
@Stusdal
Jeg sov forresten ikke satt oppe og tok noen øl på rommet....
Morro var det lell
Det kuuleste i helgen var magnus som kjørte en så og si orginal Sakura S til ca.1200 spenn, og slo en hel gjeng med folk......
Han har heller aldri kjørt på en annen bane enn RC Land sin.
Tror han fikk litt kultursjokk
Det kjiipeste i helgen var hotellregninga, da bar utgiftene ble skrevet på rommet mitt:-(
Helge Johannessen
1975 modell
Serpent S411, Serpent 747,CRC Gen X, NOSRAM, Novarossi, FUTABA,
Må nok vedkjenne at taktikken slo feil ut denne gangen ja.. Men det var ei konge helg likevel!
Team Elefun - Serpent | SkyRC | Futaba | GensACE | Protoform | Sorex | Contact “When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win”
TAN: Det er forøvrig under sterk vurdering å hive seg med til Polen på ETS.
Team Elefun - Serpent | SkyRC | Futaba | GensACE | Protoform | Sorex | Contact “When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win”
The racing department in Pitstop Motorsport is evidence of Ole Henrik Liabø undiminished passion for competition. The core of the brand, the Racing Team, pursues the highest ambitions and aims at being no less than the best. Bee a part of it. www.serpentnorge.no
Det var artig å være med, erfaringen nå i ettertid er at neste år skal jeg ha bil som er egnet for formålet. Corally RDX PHI Foam Edition er ikke optimalt til dette - men men, ikke mindre enn fantastisk moro likevel.
Hadde 2 mål med turen:
Ikke bli sist
Bli beste trønder
Klarte begge....
At jeg i det hele tatt klarte å henge med og ikke ble helt sist skal de to jeg delte mekkeplass med ha all ære for. Fredrik Hansen og Per Gunnar Olsen skal ha stor takk for tips, lån av deler og utvist stor tålmodighet.
Første treningen klarte jeg 9 runder ( sinnsykt glatt med usmurte dekk ), første kval gikk på 16 runder med bestetid på 18.5, avsluttet med beste prestasjon i finale 2 med 18 runder og bestetid på 16.7 ( snitt 16.9 ) I finale 3 skulle jeg kline til og gi alt - det holdt i 1 sving, men ikke 2...
Håper vi i Norge går for samme klasse, Super Stick med 17,5 og gummihjul - skjønt det bør kanskje gjøres noe med oppsett på ESC/motor - jeg hadde 122grader som max i min i løpet av helgen....
No skil, no stamina, no guts - just age and courage! XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO www.trcbk.nowww.antrade.nowww.reinertsen.no
Håper vi i Norge går for samme klasse, Super Stick med 17,5 og gummihjul - skjønt det bør kanskje gjøres noe med oppsett på ESC/motor - jeg hadde 122grader som max i min i løpet av helgen....
Ikke bare temperaturen som er problemet der ser det ut til. De to beste kvaltidene på SS hadde gått inn til A-finale i Mod ble jeg fortalt. Da tyder vel det på at det fortsatt er litt for heftig drag i dette.
Det var supermoro å se på A-finalene. Det er helt drøyt hvor tight racing det er i A, også på buggybanen. Jeg er laaangt fra en A-finale på DHI-nivået enda, men sier meg superfornøyd med en sammenlagt 5. plass i C 4wd på tross av siste finaleheat spolert under oppvarming. (Min egen skyld / uflaks.) Det var en helg med mye elektronikkproblemer for min del. Neste år stiller jeg bedre forberedt.
Ikke bare temperaturen som er problemet der ser det ut til. De to beste kvaltidene på SS hadde gått inn til A-finale i Mod ble jeg fortalt. Da tyder vel det på at det fortsatt er litt for heftig drag i dette.
Det var supermoro å se på A-finalene. Det er helt drøyt hvor tight racing det er i A, også på buggybanen. Jeg er laaangt fra en A-finale på DHI-nivået enda, men sier meg superfornøyd med en sammenlagt 5. plass i C 4wd på tross av siste finaleheat spolert under oppvarming. (Min egen skyld / uflaks.) Det var en helg med mye elektronikkproblemer for min del. Neste år stiller jeg bedre forberedt.
Takk for flott tur og hyggelig selskap gutter!
Ja, boost må vekk. Noen av gutta fra sørlandet brukte opp flere motorer der nede og hadde aldri biler som var i nærhetene av å gå så fort som de beste sine gjorde. Jeg mistenker forøvrig at a-finale gutta hadde i ny motor hver runde.
Beste runde tid i SS var 5 tidelere bak beste i mod...
Team Elefun - Serpent | SkyRC | Futaba | GensACE | Protoform | Sorex | Contact “When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win”
Neste år skal jeg være med i SS, men også melde meg på Mod for å få litt mer kjøretrening. 4 timer mellom hver gang man skulle utpå, og ingen fritreing gjorde at jeg slet med å få testet greiene etter hver endring. De beste i SS kunne klart ha hengt med i A finalen i Mod, ikke store forskjellen der oppe.
Hva er da vitsen med 2 klasser?
Moro var det lell...
Nå blir utfordringen å velge meg ny bil... Xray? TRF? Yokomo? Sakura? Corally? Hotodies?
No skil, no stamina, no guts - just age and courage! XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO www.trcbk.nowww.antrade.nowww.reinertsen.no
Ja, boost må vekk. Noen av gutta fra sørlandet brukte opp flere motorer der nede og hadde aldri biler som var i nærhetene av å gå så fort som de beste sine gjorde. Jeg mistenker forøvrig at a-finale gutta hadde i ny motor hver runde.
Beste runde tid i SS var 5 tidelere bak beste i mod...
Helt vilt hva boost gjør med motorer som i utgangspunktet er milevis unna ytelsene i mod!
Helt enig i at skal man ha noe som kan kalles en stock/nybegynner klasse, så må hastighetene betydelig ned i forhold til mod. Da viser det seg helt klart at boost må bort.
Er det slik at alle regulatorer som har boost også har en "blinky mode" (hvor regulatoren blinker for å vise at boost/timing er skrudd av)? Noen som har oversikt over dette?
Helt vilt hva boost gjør med motorer som i utgangspunktet er milevis unna ytelsene i mod!
Helt enig i at skal man ha noe som kan kalles en stock/nybegynner klasse, så må hastighetene betydelig ned i forhold til mod. Da viser det seg helt klart at boost må bort.
Er det slik at alle regulatorer som har boost også har en "blinky mode" (hvor regulatoren blinker for å vise at boost/timing er skrudd av)? Noen som har oversikt over dette?
Team Elefun - Serpent | SkyRC | Futaba | GensACE | Protoform | Sorex | Contact “When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win”
No skil, no stamina, no guts - just age and courage! XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO www.trcbk.nowww.antrade.nowww.reinertsen.no
Neste år skal jeg være med i SS, men også melde meg på Mod for å få litt mer kjøretrening. 4 timer mellom hver gang man skulle utpå, og ingen fritreing gjorde at jeg slet med å få testet greiene etter hver endring. De beste i SS kunne klart ha hengt med i A finalen i Mod, ikke store forskjellen der oppe.
Hva er da vitsen med 2 klasser?
Moro var det lell...
Nå blir utfordringen å velge meg ny bil... Xray? TRF? Yokomo? Sakura? Corally? Hotodies?
Takker for en kuul helg, men er det offroad neste år, dropper jeg det.
For mye venting.....(Ble jo full mellom slagene)
Helge Johannessen
1975 modell
Serpent S411, Serpent 747,CRC Gen X, NOSRAM, Novarossi, FUTABA,
Takker for en kuul helg, men er det offroad neste år, dropper jeg det.
For mye venting.....(Ble jo full mellom slagene)
Kjør fler klasser!
No skil, no stamina, no guts - just age and courage! XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO www.trcbk.nowww.antrade.nowww.reinertsen.no
Comment