Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ville du kjørte Stock om det var en NorgesCup klasse?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Originally posted by Thomaseh View Post
    Det står i det flotte SR Som forøvrig er under oppdatering og venter på godkjennelse fra advokat
    Man innfører vel ikke noe nytt reglement midt i en sesong. Om noe nytt så gjelder vel det for neste sesong - utesesongen 2014.

    Gjeldende reglement er vel EFRA og med de unntakene/tillegg som er angitt i SR og Appendiks A.

    Unntak i fra EFRA reglement for stock (ref. Appendiks A):

    6) 1:10 EL. TOURING STOCK
    * Karosserier må ikke være EFRA godkjent.
    * Motor: BL 13,5T
    * Reg.: Blinky Mode/Nontiming.
    "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

    Comment


    • #62
      Nei, man innfører ikke noe nytt reglement midt i en sesong, hvor har du dette fra? Endringene som blir gjort i SR har ingen effekt før endt sesong/1. April.
      Men da Stock ikke er en nasjonal klasse, så er det KUN reglementet som står i SR som følges. EFRA har ingen ting med denne klassen og gjøre. Det er en supportklasse for å fremme rekruttering.

      Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
      Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

      Comment


      • #63
        Så hvor er gjeldende reglement for stock da?
        "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

        Comment


        • #64
          Du har jo allerede postet det!
          6) 1:10 EL. TOURING STOCK
          * Karosserier må ikke være EFRA godkjent.
          * Motor: BL 13,5T
          * Reg.: Blinky Mode/Nontiming.

          Der er gjeldende reglement for denne klassen.

          Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
          Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

          Comment


          • #65
            Originally posted by Thomaseh View Post
            Du har jo allerede postet det!
            6) 1:10 EL. TOURING STOCK
            * Karosserier må ikke være EFRA godkjent.
            * Motor: BL 13,5T
            * Reg.: Blinky Mode/Nontiming.

            Der er gjeldende reglement for denne klassen.
            Nei, det der er bare unntak fra EFRA reglene.
            "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

            Comment


            • #66
              Nei. Denne klassen finnes ikke hos EFRA som sagt...

              Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
              Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

              Comment


              • #67
                Originally posted by Thomaseh View Post
                Nei. Denne klassen finnes ikke hos EFRA som sagt...
                Jo unntaket er 13.5T i stedet for 10.5T og at karosseriet ikke må være EFRA godkjent.
                "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                Comment


                • #68
                  Nei. Dette er ikke en EFRA-klasse. Ferdig snakket

                  Grenleder Elektro Touring. ARC! www.thomaseh.no
                  Like HD Paint on Facebook! https://www.facebook.com/hdpaintz

                  Comment


                  • #69
                    Originally posted by Thomaseh View Post
                    Nei. Dette er ikke en EFRA-klasse. Ferdig snakket
                    Da tror jeg de som stiller til start i EC for denne klassen i 2014 vil bli veldig overasket over at den klassen ikke finnes... men uansett er ikke dette mitt poeng og bare en avsporing.

                    Det som står i NMF dokumentet "Unntak ifra EFRA reglement (Heretter kalt Appendiks A)" er unntak og endringer i forhold til EFRA reglementet. Kan hende det er noen i nmf som tenker at der er en lur plass å definere egne klasser som ikke har noe med EFRA reglementet å gjøre, men det blir både veldig misforstått, missvisende og vil kun være til forvirring.

                    Desverre så vil det ikke hjelpe noen å bare flytte det som står under pkt 6 noe annetsteds i seg alene - om det skulle være et forsøk på et eget reglement; det må eventuelt mer til fordi det som står under pkt 6 i Appendiks A ikke er noe selvstendig reglement da det mangler definisjon for en klasse. Det mangler definisjon på maks/min størrelser/høyde, form på body (sedan/track/buggy/monster osv), type dekk (gummi/foam), størrelse på motor (540/550 osv), størrelse på batteri (2s/3s/4s osv) osv. Som nå kan det kjøres med alle typer biler og har intet med touring 1:10 å gjøre.

                    Å påstå at det som står under pkt 6 i dokumentet "Unntak ifra EFRA reglement" er et eget reglement fremstår i beste fall veldig misforstått; det som står der er ikke et reglement for en touring klasse og eventuelt bare et veldig dårlig forsøk på en åpen klasse for 13.5T blinky mode som ikke har noe med en touring klasse å gjøre. Slik det brukes er som unntak for EFRA reglene for "mod" klassen men med begrensning på motor turn og regulator (blinky), også kjent som stock, og i tillegg uten krav til EFRA nummer i frontruten. Å bruke det annerledes blir tullete.
                    "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                    Comment


                    • #70
                      Originally posted by Crowe View Post
                      Da tror jeg de som stiller til start i EC for denne klassen i 2014 vil bli veldig overasket over at den klassen ikke finnes... men uansett er ikke dette mitt poeng og bare en avsporing.

                      Det som står i NMF dokumentet "Unntak ifra EFRA reglement (Heretter kalt Appendiks A)" er unntak og endringer i forhold til EFRA reglementet. Kan hende det er noen i nmf som tenker at der er en lur plass å definere egne klasser som ikke har noe med EFRA reglementet å gjøre, men det blir både veldig misforstått, missvisende og vil kun være til forvirring.

                      Desverre så vil det ikke hjelpe noen å bare flytte det som står under pkt 6 noe annetsteds i seg alene - om det skulle være et forsøk på et eget reglement; det må eventuelt mer til fordi det som står under pkt 6 i Appendiks A ikke er noe selvstendig reglement da det mangler definisjon for en klasse. Det mangler definisjon på maks/min størrelser/høyde, form på body (sedan/track/buggy/monster osv), type dekk (gummi/foam), størrelse på motor (540/550 osv), størrelse på batteri (2s/3s/4s osv) osv. Som nå kan det kjøres med alle typer biler og har intet med touring 1:10 å gjøre.

                      Å påstå at det som står under pkt 6 i dokumentet "Unntak ifra EFRA reglement" er et eget reglement fremstår i beste fall veldig misforstått; det som står der er ikke et reglement for en touring klasse og eventuelt bare et veldig dårlig forsøk på en åpen klasse for 13.5T blinky mode som ikke har noe med en touring klasse å gjøre. Slik det brukes er som unntak for EFRA reglene for "mod" klassen men med begrensning på motor turn og regulator (blinky), også kjent som stock, og i tillegg uten krav til EFRA nummer i frontruten. Å bruke det annerledes blir tullete.
                      Minner om Beatles, Let It be ...... anno 1969, think about it
                      Trygve Bull Freng/58
                      www.lmbk.no
                      XRAY NT1, XRAY X12, XRAY T4, ARC R10-W.

                      Comment


                      • #71
                        Men han var ikke ferdig snakket
                        Originally posted by Thomaseh View Post
                        Nei. Dette er ikke en EFRA-klasse. Ferdig snakket
                        Georg Ellingsen 67 som er lei alle idiotene som klager på alt
                        www.rcbil.no
                        TEAM XRAY NT1 - FUTABA 4PKS - MATRIX - SAVOX - HUDY

                        Comment


                        • #72
                          Stock klasse er en supportklasse til modified, hensikten er å ha en rekruttarena for touringklassene, det var et ønske på MSK i 2010 eller 2011 at denne klassen måtte ha noen begrensninger for å tjene formålet, derfor ble det bestemt motorstørrelser og blinkmode på esc, en plass måtte dette skrives, og det havnet i appendiks a, vi skal følge efra, og om vi velger å kjøre supportklasse stock så blir det unntaket ifra efra, så således er ikke det feil at disse unntakene står i appendiks a, det samme gjelder short course buggy, det er heller ikke en efra klasse, men her har vi adoptert noe av roar reglene, og lagt dem inn i norsk SR , men som Thomas skriver regelverket er under oppdatering og blir publisert om ikke så lenge, og da skal slike diffuse tolkninger forhåpentligvis bli forståelige.
                          minner forresten på at grenledere har mulighet til å tolke reglene og bestemme hva som er riktig ved tilfeller hvor usikkerhet oppstår, det står også i SR RSM........ellers kan jo Trygve sin kommentar være verdt å legge seg på minne
                          -Stein Ove Nordahl 1976-Skogn, -
                          -Leder www.I
                          HRC.no
                          ]

                          Comment

                          (RS) Radiostyrt.no Statistics

                          Collapse

                          Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                          Welcome to our newest member, Erik-M.
                          Working...
                          X