Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nordisk Elektro Touring 2006 - utendørs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nordisk Elektro Touring 2006 - utendørs

    Da er helgen omme! Grenland MBk hadde forberedt seg godt (kanskje ikke førerne ser allt arbeidet som ligger i forkant - men her skal klubben har honnør etter min mening)! Fredag, dekk ligger ferdig merket for salg, trening i gang; Kun nordmenn på banen - ok, svenskene kommer lørdag? Det har ramlet inn noen avmeldinger fra sverige de siste dagene, men fortsatt flere på startlisten.
    Lørdag morgen: En svenska ankommer, i tillegg til 15 nordmenn. Frem med reglene for nordisk, finlesing, og beslutningen er klar; Ja, her blir det nordisk! Takk til Mathias og faren Ulf, som tok turen fra Sverige for dette!
    Lørdag formiddag: Regnet hele formiddagen, vått under treningsomgangene.
    Lørdag ettermiddag: fortsatt vått, mye ødelagt elektronikk og mange på jakt etter gode regndekk....
    Søndag morgen: Overskyet men opphold. Har regnet litt på natten, men asfalten på vei til å tørke opp. Finaletrening kjøres og banen blir fin til finalene.
    Finalene: Omgang 1, Eirik over mållinjen først i a-finalen. Endelig kan han smile - det funker nå som det er tørt og elektronikken holder. Mathias har vist under kvalene, at han kjører bra! Alle ser han som den største utfordreren overfor Eirik. Han er uheldig og må bryte og havner på 10. plass.
    Omgang 2, Eirik sin bil bare stopper... Mathias først over mål. Sammenlagresultatene studeres og det er tydelig at her er det også Gøran som kan se en god mulighet. Han sier selv han kan håpe på en 3. plass etter de to første omgangene og er mest redd for Petter som han tror kan ta tredjeplassen. Det er mer eller mindre forventet at Mathias skal ta andreplass...
    Omgang 3, Mathias treffer curben i en av de føste svingene - og i skien er jo disse laget for freestyle hopp (på snø/vinter) og med resultat at han selvfølgelig taker... han havner da langt nede i feltet og sliter med å avansere oppover igjen - da alle selvfølgelig kjemer om plasseringene sine... lite hjelp å få for en svensk fører denne dagen
    Eirik først over mål, og er glad for førsteplassen sammenlagt. Gøran kjører inn som nr. 2 i finalen - og dette gir også andreplassen sammenlagt, da Mathias havner på 6. plass i finalen, men det er nok til 3. plass sammenlagt.
    Totale resultatlister ligger på www.motorsportforbundet.no/rc under menyen for resultater.

    Takk til alle de 14 førerne som valgte å kjøre konkurransen!! Selv om det møtte 16 lørdag morgen, var det kun 14 som startet...

  • #2
    Grattis med nordisk tittel, Eirik....kanskje ikke 1ste gang?....
    Visste ikke at G9-Gjøran var så god ?....grattis du oxo.
    Tor Arne Nicolaisen GMBK

    Lei av å knuse motstandere!

    Comment


    • #3
      Originally posted by tan20
      Grattis med nordisk tittel, Eirik....kanskje ikke 1ste gang?....
      Visste ikke at G9-Gjøran var så god ?....grattis du oxo.
      Gøran er veldig dyktig, men det skal også sies at nivået i Touring er lavere enn noengang...
      Martin Sørlie - 1985
      TLR - Absima - Spektrum
      Darkspeed Racing
      www.teamsmallsize.com

      Comment


      • #4
        Takk Tor Arne!!
        Dette var første gang i Touring, men nummer 4 totalt.
        Har vunnet i 1/12 og 2 ganger i elektro buggy tidligere.

        Vet ikke om du har vært å sett på Elektro Touring i det siste Martin??
        Sist når du var på topp så kvalet jeg nesten 1 runde foran deg på NM Skien viss du husker? og du kvalet som nummer 2!!

        Nei, jeg vil ikke si at nivået har blitt noe dårligere, vi er færre ja, men ikke dårligere!! Gøran, Stig og Petter + + + har blitt vesentlig bedre det siste året, men det kunne jo ikke du vite siden du aldri er på løp lenger.....
        Eirik Andreassen
        Tamiya - Peak - Micromonsters - KO Propo - Much*More - Team Orion

        Comment


        • #5
          Originally posted by Eirik
          Takk Tor Arne!!
          Dette var første gang i Touring, men nummer 4 totalt.
          Har vunnet i 1/12 og 2 ganger i elektro buggy tidligere.

          Vet ikke om du har vært å sett på Elektro Touring i det siste Martin??
          Sist når du var på topp så kvalet jeg nesten 1 runde foran deg på NM Skien viss du husker? og du kvalet som nummer 2!!

          Nei, jeg vil ikke si at nivået har blitt noe dårligere, vi er færre ja, men ikke dårligere!! Gøran, Stig og Petter + + + har blitt vesentlig bedre det siste året, men det kunne jo ikke du vite siden du aldri er på løp lenger.....
          Sist jeg var på topp? Mener du da jeg plukket opp utstyret med innendørs oppsett etter 4 måneder med sykdom? For så å legge det bort for godt forøvrig...

          Jeg sa ikke det jeg sa som dårlig oppgulp, men fra deg til nestemann er som oftest et stort sprang uten Helge, Thorbjørn og meg... Vi hadde tross alt løp på de fleste banene der vi alle var innenfor et sekund. :wink:

          Det har dog bedret seg veldig siden ifjor, og jeg tror børsteløst redder touring, så hvis jeg bare får litt tid ved siden av jobb, spillejobber og alle andre prosjekter, så kanskje jeg kommer tilbake for å leke...
          Martin Sørlie - 1985
          TLR - Absima - Spektrum
          Darkspeed Racing
          www.teamsmallsize.com

          Comment


          • #6
            Jeg tenkte på NM i 2003 på Geitryggen.... Helge, Torbjørn og du var med der!!

            Jeg vet ikke om du mente det som Oppgulp, men litt "uvitende" var det jo for du har jo ikke sett noen av oss kjøre i år har du vel?

            Både Helge og Torbjørn kjørte NM ifjor, så viss det har bedret seg veldig siden ifjor så kan det vel ikke være det dårligste nivået noen gang, eller???
            Eirik Andreassen
            Tamiya - Peak - Micromonsters - KO Propo - Much*More - Team Orion

            Comment


            • #7
              Grattis Eirik.
              Vel fortjent.

              Hadde jeg ikke värt i Nederland og kjört EM skulle prövd å gi deg konkuranse.......
              Helge Johannessen
              1975 modell
              Serpent S411, Serpent 747,CRC Gen X, NOSRAM, Novarossi, FUTABA,

              Comment


              • #8
                Originally posted by Eirik
                Jeg tenkte på NM i 2003 på Geitryggen.... Helge, Torbjørn og du var med der!!

                Jeg vet ikke om du mente det som Oppgulp, men litt "uvitende" var det jo for du har jo ikke sett noen av oss kjøre i år har du vel?

                Både Helge og Torbjørn kjørte NM ifjor, så viss det har bedret seg veldig siden ifjor så kan det vel ikke være det dårligste nivået noen gang, eller???
                NM var vel det dårligste løpet jeg kjørte hele 2003 sesongen, men hva har det egentlig med saken å gjøre?

                Jeg har ikke sett mye kjøring i år, men jeg har fulgt en del med på resultater, og NM i år var du jo også over en runde foran.

                Og jeg snakket om nivået generelt, NM var vel det eneste løpet Thorbjørn og Helge kjørte i fjor.


                Men uansett, jeg er ikke ute etter å henge ut noen eller snakke stygt om noen, jeg bare prøvde å poengtere at du er et hav foran resten som oftest, ta et kompliment for faen!
                Martin Sørlie - 1985
                TLR - Absima - Spektrum
                Darkspeed Racing
                www.teamsmallsize.com

                Comment


                • #9
                  sitat: Gøran er veldig dyktig, men det skal også sies at nivået i Touring er lavere enn noengang...

                  forslag neste gang: Grattis - som vanlig en runde foran neste på pallen!

                  Ser du forskjellen Martin? Hvordan det første skal leses skjønner ikke jeg, om du ikke her sier at nivået er lavt... ?? Jeg ville sett siste setningen som kompliment - ikke første

                  ok - det var mine ord i saken

                  Comment


                  • #10
                    Jeg syns faktisk det var ganske jevn kjøring og det ble kjempe gøy fordi om det var uhyre dårlig vær på lørdagen
                    --: Tommy Svaasand :--
                    ------------------------------
                    BIMS || LRP - BLUE is BETTER - LRP hjemmeside!

                    Comment


                    • #11
                      Jeg og Helge og en del andre her inne så Marc Rheinard, Jilles Groskamp, Marc Fisher + + + bli tatt igjen med nesten en runde i DHI Cup for ett par år siden av Atsushi Hara, men jeg vil ikke si at det var dårlig nivå på det feltet der akkurat!!!

                      På NM så kjørte jeg fortere enn de andre, men jeg slapp å kjempe om posisjoner etc. slik som Stig og Gøran etc. Alle vet at det går fortere når man kjører alene å ikke behøver å forsvare plasseringen sin, derfor ble det så mye som det ble.....

                      Nei, all honør til Stig, Gøran, Petter, Tommy og alle de andre!
                      Nivået er ikke så dårlig som noen bedrevitere (som ikke vet hva de snakker om) mener.....

                      NB! Til alle Gutta som drar til England for å kjøre KO Grand Prix neste helg, Lykke til og kjør slik dere har gjort i det siste så går det nok veldig bra!!!
                      Eirik Andreassen
                      Tamiya - Peak - Micromonsters - KO Propo - Much*More - Team Orion

                      Comment


                      • #12
                        Tusen takk Eirik

                        Vi er 5 førere og 3 "mekker" som gleder oss sinnsykt til avreise fredag
                        Gøran Langsholt 67 modell

                        Comment


                        • #13
                          Sendte deg noen setup i posten i dag Gøran, regner med at du har de imorgen...... (Scanneren funket ikke helt som den skulle )

                          Ellers så er det bare å snakke med David, han ordner det meste :wink:
                          Eirik Andreassen
                          Tamiya - Peak - Micromonsters - KO Propo - Much*More - Team Orion

                          Comment


                          • #14
                            Og så enkelt er det å lage en heftig diskusjon gutter!

                            Eirik, jeg føler meg litt misforstått her, men dog, jeg har også ordlagt meg dårlig, så det tar jeg på min kappe. Men det hogges litt vel hardt på skuldrene mine, jeg følger med selv om jeg ikke er på løp, kjære ekskonkurrenter.

                            Jeg bærer ikke nag eller misunnelse til noen, så jeg satser på at vi alle kan se hverandre i øynene som alltid og være kompiser neste gang på banen.

                            Og nå, en liten endring: Breddenivået er bra, toppnivået heter Eirik og er ofte en runde foran. Skjønner noen hva jeg mener nå da?
                            Martin Sørlie - 1985
                            TLR - Absima - Spektrum
                            Darkspeed Racing
                            www.teamsmallsize.com

                            Comment


                            • #15
                              nei for det virker som . det pleier bare rør fra deg skift piller så blir det sikkert bra :P
                              Have no Fear FAT man is here
                              (57modell)

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X