Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bygging av Depron Mini Extra

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bygging av Depron Mini Extra

    Jeg har nylig stiftet kjennskap til Depron som byggematerialer av rc fly. Så dette er mitt første byggverk den er bygget av 3 mm og 6 mm depron plater har et vingespenn på 60 cm og lengden ca det samme. den veier så og si ikke noe.
    motor oppsettet i den kommer til og bli 7,4v 2cell lipo og børsteløst oppsett husker ikke helt kraften i motoren men ca det samme som står de populære modellene Focus og cessna til dynam.
    Hele flyet kommer på ca 500 kr inkl all elektronikk og batteri pakker .

    Det er en mini Extra, så her er noen bilder og tegninger til den som lar seg friste
    Attached Files
    1979 mod svein inge kallevik

    Losi mini-t mamba full alu og carbon hop up til salgs 1500 eller bud

  • #2
    Her er tegningene til flyet
    Attached Files
    1979 mod svein inge kallevik

    Losi mini-t mamba full alu og carbon hop up til salgs 1500 eller bud

    Comment


    • #3
      enda mer tegninger til flyet

      Den største utfordringen med dette flyet var all den bøyingen av depronen vingen og kroppen. jeg fant ingen gode forklaringer på hvordan du går frem for og bygge flyet så hvis du begir deg utpå denne modellen så kan jeg prøve og svare så godt jeg kan hvordan du bygger den .
      Her er en video av modellen når den flyr


      og her er det noe info fra han som har bygget modellen på et tyskt forum

      Attached Files
      Last edited by sveininge; 10 October 2007, 21:55.
      1979 mod svein inge kallevik

      Losi mini-t mamba full alu og carbon hop up til salgs 1500 eller bud

      Comment


      • #4
        Flott fly!

        Kunne du tenke deg å forklare kort hva du måtte bruke / metode du brukte for å bøye materialet? Har selv aldri bygget ett fly men må si det frister veldig når jeg ser hvordan resultatet av skikkerlig arbeid blir.


        *Linken til det tyske forumet funka dårlig*


        EDiT: Ser man får kjøpt 1kvm plater av depron. Mye kan man bygge ut av f.eks 1kvm?
        Last edited by HHA; 10 October 2007, 21:56.

        Comment


        • #5
          depronen er ganske så bøylig men for og gjøre det litt lettere så fant jeg et 50 mm rør
          la plata i nevene og rullet depron platen på røret da vil den forme seg endel.
          for og lage den skarpe knekken uten og få knekk på depronen så må du pusse et spor på langs der du skal knekke den så vil du få til og lage slike vinger


          1 kvm dperon plate rekker stort sett til et helt fly
          men du må somregel ha 6 og 3 mm plate, de fleste modellene har de tykkelsene.
          1979 mod svein inge kallevik

          Losi mini-t mamba full alu og carbon hop up til salgs 1500 eller bud

          Comment


          • #6
            Ok takk for svar.
            Hvis jeg prøver meg på dette, så kommer jeg garantert til å kjøpe noen kvm av både 3 og 6mm

            Comment


            • #7
              Stilig fly! Jeg har lenge hatt lyst å lage ett eget, men har bare sett tegninger av sånne kjedelige Piper Cub'er osv Men dette var jo rått!

              Hva slags verktøy brukte du for å skjære i depronet? Varme, eller bare kniv?

              Stå på
              Team Smallsize

              Comment


              • #8
                Hei,

                kult fly du har lagd deg :razz: kjempe bra arbeid

                jeg lurte på om du kunne ha lagd en slaks pris liste eller linker til hva du brukte på dette flyet, kunne godt tenkt meg et sånt fly
                og hvordan du fikk koblet opp servoene?

                har aldri vert borti fly før har derfor lite erfaring
                Daniel Bertelsen
                14 År bor i Rennebu/ Sør trøndelag
                E-sky Lama V3, og masse småe Nikko bilerxD

                Comment


                • #9
                  fikk bygget litt videre på modellen i dag. satt på understell og fått montert i motor med propell saver.
                  Attached Files
                  1979 mod svein inge kallevik

                  Losi mini-t mamba full alu og carbon hop up til salgs 1500 eller bud

                  Comment


                  • #10
                    Depron

                    Deoron er et helt unikt bygge materiale og er altid på jakt etter nye kule fly filer
                    Originally posted by sveininge View Post
                    Jeg har nylig stiftet kjennskap til Depron som byggematerialer av rc fly. Så dette er mitt første byggverk den er bygget av 3 mm og 6 mm depron plater har et vingespenn på 60 cm og lengden ca det samme. den veier så og si ikke noe.
                    motor oppsettet i den kommer til og bli 7,4v 2cell lipo og børsteløst oppsett husker ikke helt kraften i motoren men ca det samme som står de populære modellene Focus og cessna til dynam.
                    Hele flyet kommer på ca 500 kr inkl all elektronikk og batteri pakker .

                    Det er en mini Extra, så her er noen bilder og tegninger til den som lar seg friste

                    Comment


                    • #11
                      Hvor får man kjøpt depron? Og hva koster det sånn ca?
                      Fly: ExtremeFlight Yak 54 110" m/DLE-111 (35%) |Slick 360 m/RCG-50 (30%) |Yak 54 m/MLD-28 (25%) |Sebart AngelS 50E| Bil: Tamiya
                      Radio: Spektrum DX8

                      Comment


                      • #12
                        Depron

                        Hei Jon M
                        kjøpte tre stk 3mm depron plater i dag på 0,6m betalte 105,-tror jeg fikk litt rabatt .kjøper mine plater på Fliskompaniet eller Megaflis. Ikke kjøp de svarte platene de er veldig sprø .

                        Comment

                        (RS) Radiostyrt.no Statistics

                        Collapse

                        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                        Welcome to our newest member, Erik-M.
                        Working...
                        X