Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dynam cessna. hvilke deler?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dynam cessna. hvilke deler?

    hei. har tenkt å begynne med fly, så jeg tenkte å kjøpe et dynam cessna fly http://elefun.no/elefun4/aspx/produkter.aspx?vareID=7624&itemref=0&prod=Dynam%20 Cessna%20182%20(4ch)%20B%F8rstel%F8s&kategoriID=10 000
    er dette å anbefale eller? og hvilke deler er det greit å bestille med når jeg først bestiller? har aldri flydd før. kun på simulator.
    biler: Alt for mange Heli: T-rex 600N Fly: Ingen for øyebliket

  • #2
    Hei eg både bruker og leverer samme flyet sjøl og det funker kanon,enkelt å montere og tåler mye juling, kan ta med hovedvinge, ekstra propeller og batteri.
    Mvh
    Werner Gundersen
    Werner Gundersen 1972
    T-rex 600esp T-rex 600 nitro super pro T-rex 150 tamyia scania
    Leverandør av fuel og RC utstyr på Haugalandet .wg@haugnett.no 98234566

    Comment


    • #3
      Originally posted by burnerduck View Post
      Hei eg både bruker og leverer samme flyet sjøl og det funker kanon,enkelt å montere og tåler mye juling, kan ta med hovedvinge, ekstra propeller og batteri.
      Mvh
      Werner Gundersen
      okei. takker for svar! kan man bruke et 1800mah batteri eller blir det for stort?
      biler: Alt for mange Heli: T-rex 600N Fly: Ingen for øyebliket

      Comment


      • #4
        Har ikkje prøvd annet eller original batteriet på 1250mah men det er plass til større batteri men trur nok flyet vil bli for fremtungt med 1800,men 1500mah burde iallefall gå greit.
        Mvh
        Werner
        Werner Gundersen 1972
        T-rex 600esp T-rex 600 nitro super pro T-rex 150 tamyia scania
        Leverandør av fuel og RC utstyr på Haugalandet .wg@haugnett.no 98234566

        Comment


        • #5
          Originally posted by burnerduck View Post
          Har ikkje prøvd annet eller original batteriet på 1250mah men det er plass til større batteri men trur nok flyet vil bli for fremtungt med 1800,men 1500mah burde iallefall gå greit.
          Mvh
          Werner
          okei.. for bare forske litt når jeg får kjøpt det
          biler: Alt for mange Heli: T-rex 600N Fly: Ingen for øyebliket

          Comment


          • #6
            heisann. Har sett litt på dette flyet selv, og er i likhet med deg, helt nybegynner. Fint om du gir en liten rapport om hvordan du liker flyet
            Traxxas Rustler VXL og Slash 4WD 1/10 VXL | HPI Baja 5b med 30,5 4-bolt Race Port

            Comment


            • #7
              Originally posted by jorgenms View Post
              heisann. Har sett litt på dette flyet selv, og er i likhet med deg, helt nybegynner. Fint om du gir en liten rapport om hvordan du liker flyet
              Har dette flyet jeg også.
              Min mening er at det er litt for dårlige servoer på det,har byttet mine og det var merkbar forskjell for å si det sånn.
              Kan og være lurt å ta med noen ekstra rorhorn,da disse er veldig skjøre.
              Rent flymessig er det helt ypperlig,men kanskje noe raskt til en nybegynner så vær varsom med throttel bruken.Simulatortrening,eller enklere fly som f.eks. Wing dragon kan være lurt å ha vært gjennom før dette flyes.
              Det eneste jeg har ødelagt p.g.a krasj eller dårlig landing er rorhorn,kropp og vinger ser ut til å tåle en støyt.
              John Rune Henriksen
              74 Mod.Oppland.

              Comment


              • #8
                Et annet fly som passer bra for nybegynnere er Sapac Wilga 2000...
                (Obs.. Børsteløs-versjon only!! Den med børstemotor er crap!)

                Har lært opp flere nybegynner på disse flyene nå, og de flyr som en drøm!

                Eneste som må gjøres er at høyderoret må mykes opp for å få nok utslag..
                Ellers så er det stødig, sprekt og tåler juling!

                På sikt bør senderen byttes ut.. Den er ikke bra nok for "seriøs flyging" dersom du går videre med større og friskere modeller!
                (Det går da både på sikkerhet og funksjonalitet...)
                Best Regards
                Geir :rolleyes: . Bye / Larvik ('74 mod)!
                TCV System Designer/Support Engineer - Delta Remote Control Systems

                Comment


                • #9
                  Originally posted by alfalfa View Post
                  Et annet fly som passer bra for nybegynnere er Sapac Wilga 2000...
                  (Obs.. Børsteløs-versjon only!! Den med børstemotor er crap!)

                  Har lært opp flere nybegynner på disse flyene nå, og de flyr som en drøm!

                  Eneste som må gjøres er at høyderoret må mykes opp for å få nok utslag..
                  Ellers så er det stødig, sprekt og tåler juling!

                  På sikt bør senderen byttes ut.. Den er ikke bra nok for "seriøs flyging" dersom du går videre med større og friskere modeller!
                  (Det går da både på sikkerhet og funksjonalitet...)
                  godt tips takk!

                  har du (eller noen andre) noen lure tips til første flytur i overgangen fra simulator til skikkelig fly?
                  Traxxas Rustler VXL og Slash 4WD 1/10 VXL | HPI Baja 5b med 30,5 4-bolt Race Port

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by johnardo View Post
                    Har dette flyet jeg også.
                    Min mening er at det er litt for dårlige servoer på det,har byttet mine og det var merkbar forskjell for å si det sånn.
                    Kan og være lurt å ta med noen ekstra rorhorn,da disse er veldig skjøre.
                    Rent flymessig er det helt ypperlig,men kanskje noe raskt til en nybegynner så vær varsom med throttel bruken.Simulatortrening,eller enklere fly som f.eks. Wing dragon kan være lurt å ha vært gjennom før dette flyes.
                    Det eneste jeg har ødelagt p.g.a krasj eller dårlig landing er rorhorn,kropp og vinger ser ut til å tåle en støyt.
                    hvilke servoer kjøpte du?
                    biler: Alt for mange Heli: T-rex 600N Fly: Ingen for øyebliket

                    Comment


                    • #11
                      Tips til første solotur ja..

                      Velg iallefall en dag med bra vær og lite vind..

                      Enkelte blir stressa av mange folk rundt seg, så det er kanskje greit å ikke annonsere at "nå skal jeg fly jomfrutur"..
                      Sjekk at alt fungerer 1-2 ganger ekstra, og bruk gjerne litt tid på å taxe frem og tilbake for å få litt føling med stikkene...

                      Når du føler at tiden er inne, tax flyet til enden av stripa med nesa MOT vinden.. Gi gradvis mer throttle og få flyet til å gå rett..
                      Ikke "skrem" flyet opp med å gi bånn høyderor, men la det få god fart og en rolig utklatring. Har sett mange som brekker flyet opp 90 grader så fort flyet letter.. Stor sjanse for stall og krash...
                      Fly noen rolige runder i brukbar høyde for å få føling på rorene..

                      Når du kjenner pulsen roer seg litt, prøv å dra av throttle og se hva som skjer med flyet når farten avtar.. (Tipstall, mush eller hva det enn gjør..) (Obs! Ha god høyde når du prøver dette!) Dette gir deg en pekepinn på hva flyet tåler av landingshastighet..

                      Når du er komfortabel med dette så prøv et par landingsinnlegg..
                      Fly inn i vinden og fly parallellt over stripa noen ganger..
                      Når du føler dette er under kontroll kan du prøve å sette flyet ned..

                      Sikt på stripa, dra av throttle og sjekk gjennomsynk.. Synker det for fort, gi mer gass.. For sakte, dra av mer throttle.. Du får fort føling med dette!

                      Tror dette skal gå bra!
                      Best Regards
                      Geir :rolleyes: . Bye / Larvik ('74 mod)!
                      TCV System Designer/Support Engineer - Delta Remote Control Systems

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by alfalfa View Post
                        Tips til første solotur ja..

                        Velg iallefall en dag med bra vær og lite vind..

                        Enkelte blir stressa av mange folk rundt seg, så det er kanskje greit å ikke annonsere at "nå skal jeg fly jomfrutur"..
                        Sjekk at alt fungerer 1-2 ganger ekstra, og bruk gjerne litt tid på å taxe frem og tilbake for å få litt føling med stikkene...

                        Når du føler at tiden er inne, tax flyet til enden av stripa med nesa MOT vinden.. Gi gradvis mer throttle og få flyet til å gå rett..
                        Ikke "skrem" flyet opp med å gi bånn høyderor, men la det få god fart og en rolig utklatring. Har sett mange som brekker flyet opp 90 grader så fort flyet letter.. Stor sjanse for stall og krash...
                        Fly noen rolige runder i brukbar høyde for å få føling på rorene..

                        Når du kjenner pulsen roer seg litt, prøv å dra av throttle og se hva som skjer med flyet når farten avtar.. (Tipstall, mush eller hva det enn gjør..) (Obs! Ha god høyde når du prøver dette!) Dette gir deg en pekepinn på hva flyet tåler av landingshastighet..

                        Når du er komfortabel med dette så prøv et par landingsinnlegg..
                        Fly inn i vinden og fly parallellt over stripa noen ganger..
                        Når du føler dette er under kontroll kan du prøve å sette flyet ned..

                        Sikt på stripa, dra av throttle og sjekk gjennomsynk.. Synker det for fort, gi mer gass.. For sakte, dra av mer throttle.. Du får fort føling med dette!

                        Tror dette skal gå bra!
                        Utrolig bra "guide"! Takk skal du ha
                        Traxxas Rustler VXL og Slash 4WD 1/10 VXL | HPI Baja 5b med 30,5 4-bolt Race Port

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by style89 View Post
                          hvilke servoer kjøpte du?
                          Hitec HS55 ,men selv servoene til E-sky heli er bedre en de som sitter i Cessnaen,for de er både trege og svake.
                          John Rune Henriksen
                          74 Mod.Oppland.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by johnardo View Post
                            Hitec HS55 ,men selv servoene til E-sky heli er bedre en de som sitter i Cessnaen,for de er både trege og svake.
                            Og langt fra lydløse.. Høres ut som om de er fulle av sand...

                            Selv på litt avstand så overdøver de lyden av motor/propell..
                            Best Regards
                            Geir :rolleyes: . Bye / Larvik ('74 mod)!
                            TCV System Designer/Support Engineer - Delta Remote Control Systems

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by alfalfa View Post
                              Og langt fra lydløse.. Høres ut som om de er fulle av sand...

                              Selv på litt avstand så overdøver de lyden av motor/propell..
                              har du noen andre annbefalinger som ikke er så dyre??
                              biler: Alt for mange Heli: T-rex 600N Fly: Ingen for øyebliket

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X