Det kommer jo helt an på hvor mye du vil bruke...
En ferdig turbinmodell koster fort 60-70 tusen..
En ducted fan/nitro koster 6-7 tusen..
Velger du nitro-jet så ser det utrulig teit ut, for propellen vil
da synes og .. ja.. det ser dumt ut.
Så skal du ha jetfly ala F-16 og denslags, velg ducted eller turbin.
Ducted fan er for øvrig kort fortalt full utnyttelse av propellen.
Prop. sitter i en cylinder som gjør at all kraft er i bruk. wikipedia forklarer dette mye bedre enn jeg klarer
har hatt billige df fly som sapac red arrow og kyosho f-16,sapac sin red arrow var så lite guff i att den staala ut når eg drog litt mye høgderor,så den gikk i bakken og var kje flygedyktig mer....kansje vert mer guff med en 4 celler... fikk tak i en ny og sette i en motor med pusher og flyet gikk nesten rett opp...
kyosho f-16 var mye bedre men den var liten og tålte kje litt vind,målte en i bergen og den gikk 103....
så kjøp uanz en med mye motor og skikklelige batteri om du skal ha el df....
Willy Offerdahl tilflytta Karmøybu 79mod
tamiya tnx 3.0 ,tamiya tt01d,tamiya king hauler me flatbed tralle.kyosho tf-5,kyosho mini monster,kyosho pitts.kyosho calmato sport+++
er jo idiotisk å si at flytiden er på 10-15minutter når man ikke vet hvilken motor og tank som brukes.
Jet trenger ikke koste 70lapper, mitt første jet med turbin motor kostet ca 30lapper, men du kan få flyklart ned til 15lapper.
Comment