Announcement

Collapse
No announcement yet.

UAV prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• UAV prosjekt

Flyttet posten til Byggeprosjekter.
    Last edited by Fillern; 22 March 2009, 02:58. Reason: feil sted kanskje?

Her er oppskriften på flyet:

Kjøp en passende motor.....

Og veb kamera!

Lykke til!
    Tor Arne Nicolaisen GMBK

Lei av å knuse motstandere!

Comment

Hvordan går det her da?begynt å handle inn materialer til prosjektet?
      Steinar kvarme (leken gammel mann
      proto type dragster---Yak54 40%---funtana x100---diverse depron kjerrer---Proto type siv pram---Addiction. RC er like avhengihets skapende som heroin,bare dyrere

Comment

Hva med å snake om UAV meg generelt?

Folkens,
        Hva med å ha en trå gående med diskusjoner rundt forskjellige aspekter av UAV/UAS/MUAS.
        Det er noe alle er fascinert av og de fleste har drømt om å se mer på. Målet er bare å lære mer...

Husk at med en enkel Trainer, en PA-1 eller FMA, og et kamera så er man allerede i gang. For mange er det en UAV og de kan ta bilder og leke seg. Du trenger ikke en gang en radio link, annet en til fjernstyringen...

Vi kunne starte med å gruppere det opp i følgende undergrupper:

På første siden under Helikopter, Fly legger vi til UAV ->

UAV
        -Helikopter
        --Motor
        ---Leverandører
        ---Generelt
        --Mekanikk
        ---Leverandører
        ---Generelt
        -Fly
        --Motor
        ---Leverandører
        ---Generelt
        --Mekanikk
        ---Leverandører
        ---Generelt
        -Elektronikk
        --Leverandører
        --Egenutvikling
        -Software
        --Bakke software
        --Fly computer
        --Oppsett og test
        -Radio
        --Leverandører
        --Generelt
        -Lover/Regler -
        -Sensorer
        --Video
        --Foto
        --FLIR
        --Annet

Som dere ser har jeg forsøkt å dele på de gruppene hvor de som ønsker å finne en leverandør og så sette sammen en UAV ikke nødvendigvis er de samme som de som selv ønsker og utvikle hele eller deler av en UAV. Alle som kommer over noen nye gadget kan legge inn et par linjer, så får vi en bedre oversikt over hva som finnes og om det kan brukes.

Comment

Det var ekstremt mange linjer du!
          Kan strekke meg til å legge til UAV som egen gruppe foreløpig =)
          Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
          - NiceShot.no

Comment

Tja, man kan jo lage en uav/fpv gruppe. Men greia her er vel att her i norge er det ikke er lov å bruke mye av utstyret som er for salg. Strengt tatt så har man vel ikke lov til å filme fra luften en gang. Eg flyr selv fpv og etter å ha lest om regler o.s.v rundt dette så føler eg meg som en kriminell hver gang eg pakker ut utstyret.
            proto type dragster---Yak54 40%---funtana x100---diverse depron kjerrer---Proto type siv pram---Addiction. RC er like avhengihets skapende som heroin,bare dyrere

Comment

Uav

JA, jeg ser det, en gruppe er fint...

UAV er så mye, mange UAV typer er laget for å fly innendørs og det er fullt lovlig.
              Jeg er klar over at vi har et juridisk problem, og at det faktisk er helt greit. Men man kan faktisk konstruere og fly en super avansert UAV, i software... FlighGear har mange løsninger der. Bakke stasjonen vet ikke noe om det, og man kan utvikle mange fine grafiske løsninger.

Comment

Nytt navn...

Hei sjef, kunne dennne tråden fått et nytt navn, dumt med to tråder under UAV med samme navn!

Hva med "UAV diskusjon" ?

Denne kan slettes når det er gjort.

T9

Comment

Seilfly som UAV

Er det noen der ute som har vurdert å lage UAV av et stort modell seilfly?
                  De har jo meget gode drivstoff forbruks egenskaper og flyr veldig stabilt.
                  I tillegg kommer de ofte med motor pod!

Kommentarer?

Comment

Begrensningene på eit uav/fpv prosjekt tror eg ligger i kostnadene. Man kan godt bruke en stor seiler til dette, og putte i mye gromt utstyr. Men man kommer i den situasjonen att hele greia har en verdi på kanskje 30,000 så da tør man ikke å slippe seg løs med tanke på lang distanse/høyde,fordi man har stor sjangse for å miste flyet.
                    Det er utrolig mye som kan "klikke" som gjør att man blir kvitt alt utstyret sitt
                    Eg flyr selv en Multiplex Easystar som fpv platform. Bare den lille isopor lefsa kostet meg 6000.- ferdig rigget til fpv.

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                    Welcome to our newest member, Mortenporten.
                    Working...
                    X