Announcement

Collapse
No announcement yet.

Futaba 7C 2.4GHz til PC?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Futaba 7C 2.4GHz til PC?

    Noen som har fått Futaba 7C 2.4GHz til å funke med en eller annen PC simulator ?
    O.S. 55AX powered Kyosho Calmato og Futaba 7C 2.4GHz
    Kthxbye

  • #2
    Noen som vet ca. hva rekkevidden på denne senderen er forresten?
    O.S. 55AX powered Kyosho Calmato og Futaba 7C 2.4GHz
    Kthxbye

    Comment


    • #3
      Den skal fungere med lovlig kjøpte simulatorer.

      Trygg rekkevidde skal vel være rundt 1000 meter.
      Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

      Comment


      • #4
        Originally posted by RPM View Post
        Noen som vet ca. hva rekkevidden på denne senderen er forresten?
        Den er lang nok til å miste flyet av syne. Spesiellt på PC er rekkevidden lang. Jeg har 6ch 2.4 Futaba og med den har jeg vært i 200 000 fots høyde på simulator. Da mistet jeg bakken av syne - Ikke værst .

        Jeg har RealFlight G3.5 Denne simulatoren har adapterkabel til gamle og nye Futaba radioer. Ellers er Futaba en nokså "standard" radio og som støttes av flere simulatorer. Du må ha simulatorradioen tilkoblet, og koble Futabaen inn på denne radioen. Det er en meny på simulatoren der du velger radioen.

        Eller ville jeg være forsiktig med å kalle 1000 meter trygg rekkevidde - da du ikke lenger ser hvilken vei flye går. Er det opp/ned? Kjører jeg vekk eller fra meg. 400 meter er allerede litt i overkant av hva som er praktisk mulig å fly med f.eks Kyosho Calmato.

        Vidar
        Last edited by Low-Q; 23 April 2009, 14:24.
        Vidar Øierås, f. 1972

        Comment


        • #5
          Funker glimmers med Fut 7C 2.4 og Phoenix
          Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
          - NiceShot.no

          Comment


          • #6
            Det jeg mente med trygg rekkevidde, var trygt for utstyret sin del, helt enig i at det meste er borte lenge før den tid....
            Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

            Comment


            • #7
              Originally posted by roadrune View Post
              Det jeg mente med trygg rekkevidde, var trygt for utstyret sin del, helt enig i at det meste er borte lenge før den tid....
              Fikk mitt fly nesten bort en gang. Prøvde knife edge når flye var ganske langt borte. Så hadde jeg visst ikke justert høyderoret skikkelig, så jeg så at flyet bøyde av enten mot meg eller fra meg. Da fikk jeg litt panikk, mildt sagt. Dette kom nokså uforberedt, så jeg rettet opp flyet på husk etter hvilken vei jeg la over flyet i knife edge. Beste måte å finne noen lunde retningen på er å se hvilken vei flyet roterer når man beveger balanseror-stikka. Flyet gikk riktig vei i forhold til input'en, så da visste jeg at flyet var på vei fra meg. Så var det å manøvrere den sorte siluetten i en kontrollert sving. Heldigvis hadde jeg litt høyde da jeg så at flyet plutselig tok en stall da jeg ga litt høyderor. Batteriet var omtrent flatt, og med høyden og flaksen klarte jeg å rette opp flyet med glideflukt på minst mulig throttle inn for landing. Jeg gjør ikke dette mer.

              Vidar
              Vidar Øierås, f. 1972

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X