Announcement

Collapse
No announcement yet.

Yak/Extra/eller Sukhoi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Yak/Extra/eller Sukhoi

    Hei. Er det noen som har greie på forskjellen på disse flyene ??
    Nå tenker jeg på Yak 54,Extra 300 s,og Sukhoi su 31.

    Disse 3 flyene er nokså like å fly på simulator (realflight 4,5) så lurer jeg på om di er sånn på "real"?

    Jeg har kjøpt ett Yak 54.90-120 fra Aeroworks,men synes rett å slett Extra ser bedre ut,så hvis egenskapene på disse flyene er så like i virkeligheten så har jeg lyst å bytte i ett Extra.eller Sukhoi eller...beholde Yaken.

    Kom gjerne med innspill for eller i mot.

    Mvh Ken
    AmigoDrift&OffshoreRacing. N-666 Sigma 51 "V1 / V2 / V3. Sigma Stratos 53" DF 53". DF 90 mk2. Spike 52". Blazer Wiplash gv. Blazer Backlash. Powered by Zenoah,Cmb and Qd.
    Baja 5-B. Traxxas Jato 3,3 trx. Align T-Rex 700 nitropro.
    http://www.arcticrc.no/

  • #2
    Originally posted by Ken View Post
    Hei. Er det noen som har greie på forskjellen på disse flyene ??
    Nå tenker jeg på Yak 54,Extra 300 s,og Sukhoi su 31.

    Disse 3 flyene er nokså like å fly på simulator (realflight 4,5) så lurer jeg på om di er sånn på "real"?

    Jeg har kjøpt ett Yak 54.90-120 fra Aeroworks,men synes rett å slett Extra ser bedre ut,så hvis egenskapene på disse flyene er så like i virkeligheten så har jeg lyst å bytte i ett Extra.eller Sukhoi eller...beholde Yaken.

    Kom gjerne med innspill for eller i mot.

    Mvh Ken
    Kult.. E d lenge sia du fikk dæ fly? Har det blitt nokka baha kjøring i d siste? Hørte du va nede på stangnesbasen en dag å fløy..
    Futaba 3PM FASST 2,4 |HPI Sprint 2 Drift m/ div. upgrades |Aeromarine Donzi 49" + Zenoah G260PUM

    Comment


    • #3
      På MFN har de en tråd som inkluderer Yak og Extra i hvertfall...
      Tråden
      O.S. 55AX powered Kyosho Calmato og Futaba 7C 2.4GHz
      Kthxbye

      Comment


      • #4
        De fleste Yakene har lengre kropp enn extraer, noe som gjør de mykere og bedre å fly. De er ikke så snappete på høyderoret som extra. Lengre kropp er også bedre å hovre med.. Nei jeg ville rett og slett gått for yak jeg hehe...

        Comment


        • #5
          Hei folks.takk for svar.

          som jeg skrev lenger opp så kjøpte jeg en Yak-54 72". M/Os 120 4 takter.
          Dette flyet hadde jeg tenkt å bytte i ett Extra.

          Så jeg dro til forhandleren med flyet,sa det som det var att jeg ville bytte i ett Extra.Alt lå i org embalasje å var self.uåpnet.

          Vi diskuterte for å i mot,og endte opp med å beholde Yak.
          Plutselig mens jeg sto der så fikk jeg 3" syka.....
          å før jeg visste ordet så hadde jeg oppgradert til 85" og DL 50cm.+oppgradering av servoer ++

          Så nå er det bare å gå i gang med byggingen..

          Flyet er forøvrig ett Aeroworks,kjøpt fra Rc.Pro.no.

          AmigoDrift&OffshoreRacing. N-666 Sigma 51 "V1 / V2 / V3. Sigma Stratos 53" DF 53". DF 90 mk2. Spike 52". Blazer Wiplash gv. Blazer Backlash. Powered by Zenoah,Cmb and Qd.
          Baja 5-B. Traxxas Jato 3,3 trx. Align T-Rex 700 nitropro.
          http://www.arcticrc.no/

          Comment


          • #6
            Ett par bilder.(kjærringa til venstre) he-he.

            Denn lille propellen tillhører flyet som jeg flyr med nå.
            Den store til ny-flyet.
            Attached Files
            AmigoDrift&OffshoreRacing. N-666 Sigma 51 "V1 / V2 / V3. Sigma Stratos 53" DF 53". DF 90 mk2. Spike 52". Blazer Wiplash gv. Blazer Backlash. Powered by Zenoah,Cmb and Qd.
            Baja 5-B. Traxxas Jato 3,3 trx. Align T-Rex 700 nitropro.
            http://www.arcticrc.no/

            Comment


            • #7
              Originally posted by Ken View Post
              Ett par bilder.(kjærringa til venstre) he-he.

              Denn lille propellen tillhører flyet som jeg flyr med nå.
              Den store til ny-flyet.
              kuult... stor propell. yaken er vel rundt 2,2 m
              Futaba 3PM FASST 2,4 |HPI Sprint 2 Drift m/ div. upgrades |Aeromarine Donzi 49" + Zenoah G260PUM

              Comment


              • #8
                Noen bilder fra byggingen.Godt i gang nå !! Motoren er byttet ut med en DA i stedet for DL..

                Slenger med ett par bilder av jupitern som jeg nettop kjøpte brukt fra Bodø.
                Os.55 ax motor..Vingespenn 1,5.
                Dette er en såkalt akro -trainer.Dette flyet blir nr 2 fly.

                Så håper jeg yak er klar til høsten.
                Jeg har mulighet til å benytte trainer-kabel ved de første turene I tillfelle nervene plutselig står på høykant..i tillegg har folk med laaaaang erfaring tilbudt seg å ta opp/lande å trimme flyet for meg.

                Nivået mitt nå med cessnaen er såpass att opp/ned,loop og roll utføres ganske greit.
                Behersker en god del vind også nå.

                Men det blir nok til att jeg benytter meg av experthjelp når jupitern og spesielt Yak skal ut å fly.

                Det blir Futaba 2,4 på begge flyene.
                Attached Files
                AmigoDrift&OffshoreRacing. N-666 Sigma 51 "V1 / V2 / V3. Sigma Stratos 53" DF 53". DF 90 mk2. Spike 52". Blazer Wiplash gv. Blazer Backlash. Powered by Zenoah,Cmb and Qd.
                Baja 5-B. Traxxas Jato 3,3 trx. Align T-Rex 700 nitropro.
                http://www.arcticrc.no/

                Comment


                • #9
                  jeg har også en jupiter og den er en drøm å fly!! gikk i fra et litte el cessna fly til den og var litt skeptisk til om dette gikk greit, men den er veldig lett flyd og man kan vokse mye på den vil jeg si. og så tåler det jo 40 verdenskriger

                  annbefaler vist du har mulighet til det å legge opp en flap miks sånn at du kan bruke balanserorene som flaps når du skal lande. blir mer stabilt og lettere å lande da

                  den yak'en du har der ser nydelig ut. du må få deg røykanlegg er sykt tøft her er et som funker bra til en fin pris http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...idProduct=7324

                  lykke til med flygingen fram over
                  Last edited by style89; 3 June 2009, 22:06.
                  biler: Alt for mange Heli: T-rex 600N Fly: Ingen for øyebliket

                  Comment


                  • #10
                    Hei.

                    Ja ,Jupitern har jeg troen på.! Gleder meg HELT VILLT til jeg skal fyre opp maskinen.
                    Håper på prøvetur til helga.Det har jo vært kuling og storm her oppe en hel uke nå,så det har ikke vært forhold.
                    Nå er godværet på tur sies det.Så er det bare å håpe å tro på en fiiin sommer + masse flyging.

                    Håper og tror att Futaba 7C gjir mulighet for mix.

                    Har skaffet meg cannister som er tilrettelagt for røyk,så det blir KANONTØFFT fin pris på den pumpa som du henviser til.
                    Denn jeg har sett på var noe dyrere ja..

                    Du får ha lykke til videre med Jupitern din..

                    God sommer
                    AmigoDrift&OffshoreRacing. N-666 Sigma 51 "V1 / V2 / V3. Sigma Stratos 53" DF 53". DF 90 mk2. Spike 52". Blazer Wiplash gv. Blazer Backlash. Powered by Zenoah,Cmb and Qd.
                    Baja 5-B. Traxxas Jato 3,3 trx. Align T-Rex 700 nitropro.
                    http://www.arcticrc.no/

                    Comment


                    • #11
                      jeg er 99,9% sikker på at futaba 7c kan mikse flaps mener å huske at han jeg kjøpte jupiteren av hadde den kontrollen og han hadde flaps miks

                      blir ikke noe kulere enn med bensinmotor og røykanlegg. er en i klubben som har 50cc cap med det røykanlegget jeg linka til, og det er så SYKT rått han bruker noe som heter whiteoil eller noe i den duren. blir vist brukt av bakere til å smøre inn formene med sånn at ikke noe brenner seg fast.
                      den henger fint igjen i luften en stund sånn at man tydlig ser ringer i lufta etter at han har tatt noen looper
                      biler: Alt for mange Heli: T-rex 600N Fly: Ingen for øyebliket

                      Comment


                      • #12
                        Jeg er 110% sikker på at Futaba 7C 2.4GHz kan mikse flaps

                        Hvis ikke tror jeg det er noe feil med den :P

                        EDIT; eller så er det noe feil med min
                        O.S. 55AX powered Kyosho Calmato og Futaba 7C 2.4GHz
                        Kthxbye

                        Comment

                        (RS) Radiostyrt.no Statistics

                        Collapse

                        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                        Welcome to our newest member, Erik-M.
                        Working...
                        X