Announcement

Collapse
No announcement yet.

Begynne med fly:D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Begynne med fly:D

    Hey.
    Jeg har nettopp kjøpt meg et ARC Ready MK2.
    Uten motor og radioutstyr (det får vente til jeg får råd)
    Er det noen andre som har prøvd dette flyet?
    Har lest litt om at det er et bra begynnerfly.

    Og imorgen har Harstad Modell Flyklubb sånn at man kan komme og prøve å fly ilag med en lærer.


    Mvh Jon M
    Fly: ExtremeFlight Yak 54 110" m/DLE-111 (35%) |Slick 360 m/RCG-50 (30%) |Yak 54 m/MLD-28 (25%) |Sebart AngelS 50E| Bil: Tamiya
    Radio: Spektrum DX8

  • #2
    Helt fint nybegynnerfly,har et selv.
    Tåler en støyt og slipper "transportskader" Anbefaler min. .46 2-takt til denne.
    John Rune Henriksen
    74 Mod.Oppland.

    Comment


    • #3
      Det blir en stund før motor og radioutstyr kommer men hva er best av 2 takts og 4 takts nitromotor?
      Last edited by Jon M; 6 June 2009, 19:32.
      Fly: ExtremeFlight Yak 54 110" m/DLE-111 (35%) |Slick 360 m/RCG-50 (30%) |Yak 54 m/MLD-28 (25%) |Sebart AngelS 50E| Bil: Tamiya
      Radio: Spektrum DX8

      Comment


      • #4
        Hadde et el fly. Gi i stykker første dag

        Comment


        • #5
          Originally posted by Jon M View Post
          Det blir en stund før motor og radioutstyr kommer men hva er best av 2 takts og 4 takts nitromotor?
          Kommer seg litt an på hva du mener med best.
          Lydmessig er 4-takt bedre,mens prismessig er det helt klart gunstigere med 2-takt.

          Men alt i alt tror jeg det er mere en smakassak,personlig synes jeg det bør være et større fly før man stapper inn 4-takt.
          John Rune Henriksen
          74 Mod.Oppland.

          Comment


          • #6
            4t vs 2t er vel ført og fremst en pris sak.
            4t er mere skala riktig med turtall og lyd, den bruker også mindre fuel og går mere stabilt en en 2t. Det negative er at den koster noen kroner mere, siden du må ha en som er litt større. os 46ax koster ca 1400 mens en tilsvarende os 56 alpha koster ca 2800.
            2t er billigere og har bedre ytelse i forhold til størrelse. litt mere typisk "herje" motor.

            begge egner seg til alle typer fly, men 2t er den som er best egnet til 3d.

            Vekt messig så veier en 56 4t ca det samme som en 46 2t. For at du skal få det billigst mulig, kjøp en 2T. har mange 2t i hangaren min og ingen av dem er "kranglette"
            http://www.romedaldogfighters.com/
            http://www.fjernstyrt.net
            "Det er dit det går"

            Comment


            • #7
              Trur jeg skal ha denne motoren : http://www.throttlestore.com/motorer...n.aspx?lang=NO

              Og vist jeg skal ha 4t så blir det denne vist den passer:

              Fly: ExtremeFlight Yak 54 110" m/DLE-111 (35%) |Slick 360 m/RCG-50 (30%) |Yak 54 m/MLD-28 (25%) |Sebart AngelS 50E| Bil: Tamiya
              Radio: Spektrum DX8

              Comment


              • #8
                den JBA 56 kan jeg annbefale på det sterkeste. har snart flyd 4 liter fuel med den og den starter lett og har aldri stoppa i lufta uten om de gangene jeg har gått tom for fuel. så den kan du trykt kjøpe
                biler: Alt for mange Heli: T-rex 600N Fly: Ingen for øyebliket

                Comment


                • #9
                  Jeg ombestemete meg og fikk heller et ARC Cessna 177 Cardinal

                  Fly: ExtremeFlight Yak 54 110" m/DLE-111 (35%) |Slick 360 m/RCG-50 (30%) |Yak 54 m/MLD-28 (25%) |Sebart AngelS 50E| Bil: Tamiya
                  Radio: Spektrum DX8

                  Comment


                  • #10
                    Går fort i svingene Jon? hehe
                    OTteknikk.com

                    Comment


                    • #11
                      Nja, leste litt og fant ut at Cessnaet var lettere å fly
                      Fly: ExtremeFlight Yak 54 110" m/DLE-111 (35%) |Slick 360 m/RCG-50 (30%) |Yak 54 m/MLD-28 (25%) |Sebart AngelS 50E| Bil: Tamiya
                      Radio: Spektrum DX8

                      Comment


                      • #12
                        Er ikke lenge siden Bajan var til salg grunnet pengemangel.. Fly er ikke akkurat billig
                        OTteknikk.com

                        Comment


                        • #13
                          hehehe,
                          kjøpte flyet istede før alu bærearmer
                          Fly: ExtremeFlight Yak 54 110" m/DLE-111 (35%) |Slick 360 m/RCG-50 (30%) |Yak 54 m/MLD-28 (25%) |Sebart AngelS 50E| Bil: Tamiya
                          Radio: Spektrum DX8

                          Comment


                          • #14
                            Cessnaen er litt vrangere å lande,da den krever mer fart en Readyen.
                            Utover det er den helt grei å fly. .91 4-takt er fin motor til Cessnaen.
                            Det er hvertfall min erfaring med disse flyene.
                            John Rune Henriksen
                            74 Mod.Oppland.

                            Comment


                            • #15
                              Hvorfor ikke gjøre deg selv ei tjeneste og kjøpe 3 kanals EL fly?
                              OTteknikk.com

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X