Announcement

Collapse
No announcement yet.

Piper Cub J3 (el)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Piper Cub J3 (el)

    Hei!

    Jeg lurte på om det var noen som hadde en Piper Cub J3 elektrisk til salgs.


    Vil vite om det er noen som har det som jeg kan kjøpe. en som er i god stand.

    Er ny i flyging så jeg hadde tengt å kjøpe meg et beginner-fly

    Eller så kan dere si noen brae Elfly som jeg kan kjøpe nytt
    Gi meg veiledning!!
    Last edited by Kyosho-dude; 12 July 2009, 12:37.
    Christer T Eriksen 95`model

  • #2
    Originally posted by Kyosho-dude View Post
    Hei!

    Jeg lurte på om det var noen som hadde en Piper Cub J3 elektrisk til salgs.


    Vil vite om det er noen som har det som jeg kan kjøpe. en som er i god stand.

    Er ny i flyging så jeg hadde tengt å kjøpe meg et beginner-fly

    Eller så kan dere si noen brae Elfly som jeg kan kjøpe nytt
    Gi meg veiledning!!
    Jeg har hørt at dene cub'en ikke er spesiellt lettflydd, men er litt ustabil pga. vingekonstruksjonen - mulig jeg har hørt feil.

    Uansett hva du handler av fly, så kjøp et fly med balanseror. Det er så greit å starte med det du kommer til å fortsette med uansett, isf. å begynne med 3 kanals (Throttle, elevator, rudder), og prøve å lire av deg alle uvanene når du likevel skal opp på et 4 kanals fly senere.

    Så ikke la deg forføre av selgere som prøver å selge deg 3 kanals. Det er ikke noe vanskeligere å begynne med 4 kanaler enn 3 kanaler - heller omvendt. Vanskelighetsgraden avhenger etter egen erfaring mest av flytypen. Høyvinget med V-profil er de mest "selvflygende", og er fine å starte med for å lære deg hvordan flyet oppfører seg "i virkeligheten". Gjør du feil i lufta er det ofte bare å slippe stikkene, så retter det seg opp selv - men begynn å styre det igjen når kontrollen er tilbake, ellers går det i bakken før eller senere.

    Veldig små fly er litt nervøse å fly, så start med minimum 1m vingespenn, høyvinget med V-profil, og lett fly med tykk vingeprofil for å få ned hastigheten og gi maks oppdrift.

    Sats på 2.4Ghz radio som er "gjenbrukbar" på senere fly, for en 35MHz kommer du til å bytte ut pga. forstyrrelser og glitch (garantert flykrasj) om en liten stund uansett, og da er det på sikt billigere å starte med noe du eventuellt ville ha oppgradert senere likevel. Flere pakkeløsninger med 35MHz eller 2,4GHz kommer med radio som er kun kompatibel med pakka, og er ubrukelig på senere fly - da blir hobbyen fort ekstra dyr. Så skaff deg en "uavhengig" radiopakke med full rekkevidde. Futaba har en rimelig og grei full-range 6 kanaler 2,4GHz som jeg selv bruker. Med den har jeg full kontroll mange hundre meter unna. 700 meter rett opp er vel det høyeste jeg har vært og fortsatt sett flyet.

    Senere kan du oppgradere til fly som hele tiden må flys av deg. Rettvinget med midtstilt vinge er de mest manøvrerbare, men slipper man stikkene i en panikksituasjon fortsetter flyet slik du slapp det - disse må flys hele tiden av piloten for å holdes i lufta, men er ikke vanskelige å fly "vanlig" når du har trent deg opp litt.
    Vidar Øierås, f. 1972

    Comment


    • #3
      Takk

      Takk for rådene,Low-Q. finner Stor hjelp i det!
      Christer T Eriksen 95`model

      Comment

      (RS) Radiostyrt.no Statistics

      Collapse

      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
      Welcome to our newest member, Erik-M.
      Working...
      X