Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp! Raptor f22

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp! Raptor f22

    hei! nå har jeg laga meg en 6mm depron modell, Det er en Raptor f22,
    Det jeg lurte på var om jeg bruker rett opp sett.

    Motor: EMAX CF2805 2840kv
    Propel.7x4
    Esc:15A
    Batteri: 2s 900mah 10c Og 3s 1250mah 10c ( tror jeg )
    Vekt totalt på flyet: med 3s 250 gram med 2s ca 220 gram

    HER ER EN VIDEO AV FLYET, Dette er ikke min video:

    har du lyst å lage den så ta en titt på http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=740049

    kan lages i både Depron, fff, og epp

    Takker for svar

    Mvh Andreas
    Last edited by andriksen; 25 October 2009, 15:13. Reason: litt feil

  • #2
    Jeg bygget denne for en tid tilbake i fjor ellerno . Har den enda og flyr mye med den .jeg tror det motor oppsettet du har kommer til og funke greit. kanskje modellen blir litt tung men den kommer nok til og fly. jeg har brukt 3 celles 750 mah rinho batterier i min og 12 amp esc og 2 9 grams servoer. motoren kan jeg ikke helt ta igjen hva som står på.
    men helt kanon og fly det er den vertfall
    1979 mod svein inge kallevik

    Losi mini-t mamba full alu og carbon hop up til salgs 1500 eller bud

    Comment


    • #3
      Jeg tror det oppsettet der skal gå fint. Jeg har flydd med vesentlig tyngre batteri, men på en litt annen model.

      Nå som jeg var uheldig å krasje dette for noen uker siden har jeg planlagt å lage et nytt: http://www.parkjets.com/f-22-jetset44.html
      Last edited by Wulong; 10 February 2011, 21:42.

      Comment


      • #4
        testa med det oppsette på flyet nå, men det var litt dårlig futt i det 7,4 v 10c batteriet. Begynte bare å vingle i lufta.
        Så måtte jeg nød lande i et tre, men hvor ble det av lipo batteriet? nei det er det ingen som vet,
        Leita i ca 20 min oppe i treet og på bakken, men kunne ikke finne det det var ett knall rødt batteri, men i disse høtfargene var det ingen sjangs til å finne batteriet.

        Tenkte jeg skulle kjøpe 3 stykk 450mah 22c fra elefun.no, kosta 219kr eller noe, Det var SYKT billig. Vil veldig jerne høre på forslag til batteri og farts regulator på dette flyet. Trenger Speed og vekten må ikke være så tung!

        Takker for svar

        Mvh Andreas

        Comment


        • #5
          Skal eg tippe så har eg sikkert bygget 30 slike raptorer.Vi bruker dem til fullkontakt dogfight
          opsettet som eg har brukt på 80% av raptorene eg har bygget består av http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_index.asp produkter for att dette skal bli billig og morro.












          Med dette oppsettet har du ca 8 min flytid. Og vertfall dobble farten,sammenlignet med med den som er vist på videoen over
          Steinar kvarme (leken gammel mann
          proto type dragster---Yak54 40%---funtana x100---diverse depron kjerrer---Proto type siv pram---Addiction. RC er like avhengihets skapende som heroin,bare dyrere

          Comment


          • #6
            Takk for linker! men det kan være jeg ikke har forstått det helt da, for de jeg ser regulatoren er 18A men det 1050mah 20c batteriet blir 21A. Altså 1050*20 = 21000 avrundet til 21 A. Blir ikke dette 3 A for mye for regulatoren?

            Og en ting til, vill ikke en 2840 kw motor være kraftigere/raskere en en 1400kw motor (eller hva den motoren var)

            Takker for svar

            Foreseten så testa jeg med det 11.1v batteriet! Sykt som det går altså ! Men kunne hatt litt mer futt sån at den fløy rett opp fortere

            Mvh Andreas

            Comment


            • #7
              Den ampen du har rekna ut er hvor mange amp batteriene kan levere.
              Kjøretøy: RS5F1, Inferno VE, Xray T3, Futaba 4pk ++
              O.sæland hobby

              Comment


              • #8
                Ah! så, jeg kan kjøpe en 2000mah 30c uten at fartsregulatoren på 15A ikke brenner opp?

                Comment


                • #9
                  Stemmer det.
                  Kjøretøy: RS5F1, Inferno VE, Xray T3, Futaba 4pk ++
                  O.sæland hobby

                  Comment


                  • #10
                    Nice!!

                    ELEFUN NESTE! OG SÆLAND I MORGEN! må kjøpe balanserer lader

                    Er du han jeg pleier å snakke med, eller er det du med f1 bilen? som er det av og til?

                    Da tror jeg at jeg vil ha dette batteriet og en 18A farts regulator http://www.elefun.no/elefun4/aspx/pr...tegoriID=10000

                    Mvh Andreas
                    Last edited by andriksen; 27 October 2009, 19:26.

                    Comment


                    • #11
                      Jeg har FG f1 ja. Jeg snakket med deg etter du hadde havarert motoren til serpenten din.
                      Kjøretøy: RS5F1, Inferno VE, Xray T3, Futaba 4pk ++
                      O.sæland hobby

                      Comment


                      • #12
                        å ja! dere er hyggelige der nede, det har dere vært siden jeg var 4 år Jeg tok over utstyret etter faren min når jeg var 7 år og begynte å fly når jeg var 8 år. Beste hobby butikken jeg vett om


                        Andreas

                        Comment


                        • #13
                          2200 mah batteri på en slik f-22.. jaja det kommer sikkert til og fly men så veldig glamorøst spørs om det blir .
                          Og du kan trygt handle batterier og ladere fra hobbycity.com stikker du til Sæland så er prisene veldig høye.. slike hobbybutikker er til for "brannslukking".
                          handler du de delene til den f-22 som står anbefalt i filmen fra hobbycity.com så blir det ikke særlig dyrt og du kan bruke en 10 amp regulator og ikke noe mer enn 850 mah 11.1v lipo batt.

                          Får 3-4 ganger så mye mer for penga i kina enn her i Norge når det kommer til rc utstyr.
                          1979 mod svein inge kallevik

                          Losi mini-t mamba full alu og carbon hop up til salgs 1500 eller bud

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by andriksen View Post
                            hei! nå har jeg laga meg en 6mm depron modell, Det er en Raptor f22,
                            Det jeg lurte på var om jeg bruker rett opp sett.

                            Motor: EMAX CF2805 2840kv
                            Propel.7x4
                            Esc:15A
                            Batteri: 2s 900mah 10c Og 3s 1250mah 10c ( tror jeg )
                            Vekt totalt på flyet: med 3s 250 gram med 2s ca 220 gram

                            HER ER EN VIDEO AV FLYET, Dette er ikke min video: YouTube - F-22 Raptor - Scratch Built Depron

                            har du lyst å lage den så ta en titt på http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=740049

                            kan lages i både Depron, fff, og epp

                            Takker for svar

                            Mvh Andreas


                            Hvor kjøper du 6mm depron?+ helst med link

                            Comment


                            • #15
                              se her: http://forum.radiostyrt.no/vb/showthread.php?t=43563 her er depron Guiden jeg har laga

                              Så håper du får tak i da! Jeg bygde nettopp en f3x med 3mm til inneflyving, Det er ett fantastisk fly å fly! men det kan være lurt å begynne med å lage den f22 raptoren siden den er veldig enkel!

                              Takk for link til lipo batterier og sånt!

                              Mvh Andreas

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X