Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips for valg av elektro fly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tips for valg av elektro fly

    Hallo

    Ser etter nytt fly som ikke er alt for krevende. Har sett på art-tech cessna 182 og wd sportster. Noen som har erfaring med disse flyene, eller vet om noen andre?


    http://www.rcbutikken.no/product_inf...products_id=49
    http://www.rcbutikken.no/product_inf...roducts_id=161
    Last edited by eivind94; 5 November 2009, 17:39.

  • #2
    dette flyet skal være det perfekte nybegynnerflyet http://www.throttlestore.com/fly/nes...f.aspx?lang=NO
    biler: Alt for mange Heli: T-rex 600N Fly: Ingen for øyebliket

    Comment


    • #3
      Det så bra ut. Litt dyrere enn de andre, men er sikkert verdt det...

      Comment


      • #4
        Ellers kan jeg anbefale Wing dragon sportster, kjøpte dette som mitt første fly i august; 2,4 GHz, 4ch.... et fly som tåler allt, har plantet det veldig godt nedi bakken, den ene gangen løsnet motoren (!) fra festet og jeg fant den igjen framme i snuta... flyet klarer roll, loop, fly opp-ned... mye gøy med det rimelig er det også!.... flyr fortsatt med de første vingene (knekt og limt) og har nettopp kjøpt ny børsteløs motor..(selvforskylt kortslutning) de eneste negative erfaringene jeg har er: - børstemotor, propellene knekker lett... (spiser vingen)...

        Det er iallfall et veldig lett kontrollerbart fly!

        Comment


        • #5
          Ellers kan jeg anbefale Wing dragon sportster, kjøpte dette som mitt første fly i august; 2,4 GHz, 4ch.... et fly som tåler allt, har plantet det veldig godt nedi bakken, den ene gangen løsnet motoren (!) fra festet og jeg fant den igjen framme i snuta... flyet klarer roll, loop, fly opp-ned... mye gøy med det rimelig er det også!.... flyr fortsatt med de første vingene (knekt og limt) og har nettopp kjøpt ny børsteløs motor..(selvforskylt kortslutning) de eneste negative erfaringene jeg har er: - børstemotor, propellene knekker lett... (spiser vingen)...

          Det er iallfall et veldig lett kontrollerbart fly!
          Har hatt et sånt wingdragon slowflyer 3ch, og det funket, men har brukket noen vinger og deler slik at det koster en del å kjøpe dem. Har tenk til å kjøpe et med 4ch ihvertfall, og det ser jeg sportster har . Er det vanskelig å installere børsteløs motor på det?
          Last edited by eivind94; 8 November 2009, 19:34.

          Comment


          • #6
            Jeg har ikke kommet lengre enn at jeg har fått motoren i posten, har gjort et forsøk på å koble det sammen men der stoppet det..

            Jeg kjøpte en combo hos hobbycity, og koblet det opp mot receiveren og batteriet jeg hadde fra før..., men det skjedde ikke noe.. og jeg vet enda ikke hva jeg skal gjøre... desverre... men jeg må få det til iløpet av denne uka!!

            Comment


            • #7
              arttech cessna

              Mitt råd er å kjøpe dette:http://www.throttlestore.com/fly/nyb...f.aspx?lang=NO

              Det er litt dyrere enn arttech sine fly, men absolutt verdt det.
              Jeg kjøpte et arttech cessna som mitt første fly, og med flittig bruk av simulator brukte jeg over et år på å lære meg å fly "ordentlig"... dessuten er motoroppsettet på flyet altfor svakt, man staller veldig lett. et problem som nybegynner er at man er altfor "hard" på stikkene, og dersom man kommer i en vanskelig situasjon er det vanskelig å rette opp flyet.. dette skyldes små ror, og dårlig motor. Jeg tok ut elektonikken, kjøpte meg lipo og børsteløs motor fra hobbycity, og bygde meg noen depronfly.. det ble noe helt annet!!! bare å gi gass så redder du deg ut av de fleste situasjoner...

              Mitt råd er derfor: de hundrelappene ekstra sparer du nok fort inn med å kjøpe throttlestore flyet...(arttech sine fly tåler LITE!!!) Dessuten er det lurt å øve masse på simulator, slik at du får øvd inn balanseroret. så tar du med deg flyet ditt til en modellflyklubb å får de til å hjelpe deg å komme i luften.

              lykke til med flykjøpet

              Comment


              • #8
                Sjekk ut RC- System og STM sine cessna på elefun.no Selg har jeg en RC-system skyglider, utrolig bra fly. Og mangen skryter mye av cessnaen også. Skulle jeg begynt med fly idag, hadde jeg kjøpt en av de. RC-System og STM Cessna er så godt som helt like. søk litt på modellflynytt.no så er det tester av begge to
                Joar Ulgenes, Ulgenes, Hordaland (92mod)

                Comment


                • #9
                  Jeg hadde nok heller gått for et EPP fly.
                  De tåler en del støyter så er det jo bare å lime om noe går i stykker.
                  Kjøpte et Piaget 3D for rundt 3 mnd siden, har gått 30-40 ganger i bakken og like helt.

                  Men alt kommer jo an på hva du vil ha selv, men bare mitt lille tips.

                  Kjøper du dette fra utlandet vil du få fly med all elektronikk for 300-400,- + sender og mottaker.
                  RCFreak.no
                  Piaget 3D | Yak 54 | Cap 580 | Amos 3D | BlingBling | Critical Mass | Spektrum Dx7

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by eivind94 View Post
                    Har hatt et sånt wingdragon slowflyer 3ch, og det funket, men har brukket noen vinger og deler slik at det koster en del å kjøpe dem. Har tenk til å kjøpe et med 4ch ihvertfall, og det ser jeg sportster har . Er det vanskelig å installere børsteløs motor på det?

                    Nå er jeg akkurat ferdig med å installere børsteløs motor, dessverre hadde ikke bare fartsregulatoren kortsluttet, men også mottakeren, så jeg kjøpte meg en futaba 6ex med 7ch mottaker... med komplett ny elektronikk(bortsett fra servoer) ser det ut til at jeg skal få lov til å ut å fly i morgen!!!!! - det kribler i fingrene.... om det var vanskelig å installere børsteløs motor?? - nei.. lekende lett... stort sett plug and play..!!

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by H93 View Post
                      Mitt råd er å kjøpe dette:http://www.throttlestore.com/fly/nyb...f.aspx?lang=NO

                      Det er litt dyrere enn arttech sine fly, men absolutt verdt det.
                      Nå er jeg blitt lykkelig eier av dette flyet, og det ser veldig bra ut, spesielt i forhold til prisen (kjøpt på tilbud).

                      Det jeg sliter med nå er simulatoren, jeg prøver å logge meg på www.flying-model-simulator.com men får feilmelding på båndbredden til leverandøren (at den er overskredet).

                      Det følger ikke med noen annen bruksanvisning enn på sammensetningen av flyet, det er ikke helt perfekt for nybegynneren, men sikkert mulig å komme over.

                      Men det er jo litt trist å ha en simulator som ikke funker.... Noen tips? Ønser helst å bruke det jeg fikk medi pakken, så jeg leter etter en gratis simulator download som funker ok.
                      MBX-6
                      Slash 4x4 rtr
                      - Midtskogen Raceway-

                      Comment


                      • #12
                        FMS fungerer ikke med Windows Vista, bare med XP
                        Fly: ExtremeFlight Yak 54 110" m/DLE-111 (35%) |Slick 360 m/RCG-50 (30%) |Yak 54 m/MLD-28 (25%) |Sebart AngelS 50E| Bil: Tamiya
                        Radio: Spektrum DX8

                        Comment


                        • #13
                          Hell i uhell, maskina jeg jobber på nå er xp.
                          Det var vrient å sette opp kontrollen mest pga av dårlig kontakt, nå har jeg kræsjet ca 100 gangerså det var vel verdt jobben.
                          Har enda ikke satt sammen flyet, men det ser bra ut!
                          Kred til throttlestore for rask behandling/shipping!

                          Edit:
                          Nå er flyet satt sammen, det gikk helt fint. Eneste som var litt køddent var å feste vingen med de to skruene, måtte bryte og bende litt slik at skruene tok tak i gjengene.
                          Stort og pent fly, og simulatoren gjør nytten - nå gleder jeg meg til det blir temperaturer som fingrene overlever i mer enn 5 min.

                          I forhold til andre "billigmodeller" så virker dette flyet mye bedre - i det minste å sette sammen. Ekstra forsikring i dual receiver også - gleder meg!
                          Last edited by casevac; 3 January 2010, 19:17.
                          MBX-6
                          Slash 4x4 rtr
                          - Midtskogen Raceway-

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Jon M View Post
                            FMS fungerer ikke med Windows Vista, bare med XP

                            Fms funker fint med vista, bare søk opp fms+vista i google så står det hva du må gjøre for og få det til å funke.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by eivind94 View Post
                              Har hatt et sånt wingdragon slowflyer 3ch, og det funket, men har brukket noen vinger og deler slik at det koster en del å kjøpe dem. Har tenk til å kjøpe et med 4ch ihvertfall, og det ser jeg sportster har . Er det vanskelig å installere børsteløs motor på det?



                              Da kan du likagodt bare kjøpe et sett med vingene til sportser

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X