Announcement

Collapse
No announcement yet.

TWM Extra 330L .60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TWM Extra 330L .60

    Jeg har drevet med modellfly noen år etterhvert, og vil påstå at jeg behesker lavvinget fly rimelig greit. For tiden har jeg en Super Sportster .40 som jeg har flydd en del turer med. Det er et snilt fly som ikke overrasker på noen måte.
    Jeg har begynt å tenke på å anskaffe meg et litt heftigere fly, og har sett meg ut TWM Extra 330L .60 fra Elefun.
    Er det noen der ute som har erfaring med dette flyet, evt lignende.
    Hvordan oppfører det seg i luften? Er det håndterbart for andre enn "proffer"? Tipstaller det i lav fart?
    Jeg har flydd dette flyet på simulator og har ingen problemer med det, men det blir ikke helt det samme.
    Tar imot alle tips med takk.

  • #2
    flyet er sikkert ok,men ikke betrekningen den sitter ikke fast i skjøtene
    detter av under montering av flyet.jeg har kjøpt et TWM FLY som jeg monterer nå
    skal aldri kjøpe noeTWM fly igjen .de bruker sin egen produserte betrekning ,som er noe dritt.jeg vurderer å bytte betrekningen men det koster fort 2 laken ekstra.så mitt råd er ligg unna dritten.

    Comment


    • #3
      Vet at Smallsize har en Extra 330S i 33% til 1998,-. I og med at yak ber deg holde deg unna det andre. Kan hende Mikronor har noe også.

      Fabiz
      Smallsize Hobbyland A/S
      Team Losi : Spektrum

      Comment


      • #4
        Har ikke peiling på det flyet du tenker på, men de andre sier det er noe dritt.

        Jeg vile bare si at jeg flyr en extra 300s 60 size med en Thunder Tiger 61 pro.
        Flyr som en drøm. Lett å fly, kan hovre og er vell en skala modell.

        Anbefales, Men hold deg unna det flyet du tenker på.

        Denne fly jeg http://site.raidentech.net/extra300sport2.jpg

        Og denne er under reperasjon etter en kraftig styrt som skyldes forstyrelser : http://www.worley.me.uk/aeromodellin...ics/extra3.jpg

        Den siste vet jeg ikke om det går an å få tak i, Men det finnes mye bra fly.

        Mvh Andreas

        Comment


        • #5
          Jeg har faktisk ikke noen modeller fra The World Models selv... men mange av kameratene mine har. Og jeg har ikke hørt at de skal være spesielt dårlig med tanke på betrekningen Det er en stor og anerkjent produsent/leverandør som har holdt på i maaange år. Men selvsagt kan de ha levert en dårlig modell innimellom alt de selger.

          (Jeg har en svært sterk mistanke om at en av mine neste modeller blir en Cub fra nettopp TWM...)

          Såkalte 3D-modeller er generelt lettfløyet uten noen som helst problemer. Derimot skal de kunne gjøre en god del unormale øvelser, noe som krever mye motorkraft og rorutslag som er "hinsides". Setter du den opp med snille rorutslag er dem minst like lettfløyet som Sportsteren din

          Comment


          • #6
            En viktig ting å få med seg er at TWM i dag ikke er det samme som TWM for noen år siden...

            Betrekning er en ting, men nesten uansett hva du kjøper i dag så kommer det fra Kina, og det er stort sett de litt dyrere tingene som bruker "skikkelig" betrekning..

            Før var TWM gjerne litt "tunge" modeller, som fløy "greit"..
            De har blitt lettere, og i det hele tatt er de kvalitetsmessig bedre enn de var...

            De gir faktisk ganske mye fly for pengene...
            Best Regards
            Geir :rolleyes: . Bye / Larvik ('74 mod)!
            TCV System Designer/Support Engineer - Delta Remote Control Systems

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X