Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sanwa kontakt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sanwa kontakt

    Hei,
    Poden har endelig blitt så gammel at han har begynt å interessere for pappas gamle modellfly
    Har masse gammelt Sanwa utstyr, som jeg nå har fått liv i, men jeg sliter med å finne batteri pakker med gammel Sanwa kontakt. Er det noen som vet hva den kontakten heter slik at den kan bestilles hos en elektronikk leverandør? Evt. om noen selger løse kontakter?


    Mhv
    Jon-Richard

  • #2
    Hei!

    Dette er standard plugger på 99% av servoene.
    Du kan kjøpe hitec, futaba osv osv og de vil passe.

    Dette er ting du finner i den lokale rc-sjappa, eller hos en av de mange webshop'ene.
    (du kan gå til hvilken som helst av våre annonsører, og du vil finne det)
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

    Comment


    • #3
      Hei.
      Regner med at det er den store hvite typen du er ute etter. Vet ikke helt hvor de kan skaffes men jeg har noen liggende i ei skuffe. Du kan godt få de, jeg har ikke bruk for de. Hvis du får tak i noe nytt utstyr så er det stort sett UNI-kontakter på alt, både servoer, mottagere og batterier. Litt enklere enn tidligere.Send meg en PM hvis det går an i forumet.

      Comment


      • #4
        "Sanwakontakten" er vel litt større enn futabapluggen og vil da ikke passe i dagens batteripakker og mottakere.
        Det jeg har gjort er og file litt på plastikken på en sanwaservo jeg hadde liggende for og få plass i en vanlig mottaker.
        Men hvor du får kjøpt ting som passer vet jeg ærlig talt ikke. Kanskje like greit og bite i det berømte eplet og kjøpe futabaplugg og lodde?

        Den store hvite som E&E nevner er vel en standard Tamiya, Molex plugg?
        Signatur
        http://forum.radiostyrt.no/vb/announcement.php?f=9

        Comment


        • #5
          Hei og takk for svar.
          Jeg har ikke lyst til å konvertere til Futaba kontakter ettersom polariteten er snudd på gammel sanwa i forhold til futaba. Så hvis jeg ikke holder skikkelig kontroll på utstyret er det fort gjort å brenne servo/mottaker. Så jeg hadde mest lyst til å bytte kontakten på batteriet og ha lik polaritet som gammel sanwa.

          Mvh
          Jon-Richard

          Comment


          • #6
            Ganske sikker på at den store hvite er en gammel standard Sanwakontakt. Se vedlagte bilde. Servo med unikontakt ned for sammenligning. Ørland, jeg har kontaktene liggende på pulten på jobben og kan komme innom på arbeid på mandag.
            Attached Files

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X