Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spm ang. fly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spm ang. fly

    Hei!

    Har nå fått rota opp flyet mitt som har stått i garasjen 2 år,tok en fin dag som denne å prøvde å få satt i sammen, det jeg har hatt mest problem med er balanseroret, men det har nå blitt fikset!

    men har et spm. når stikka vendes til venstre (balanserorstikka på venstre side) Skal da vingen på venstre side gå opp og på høyre side gå ned? Da vil altså flyet gå til venstre?

    også et problem til...

    Har bare 2 Fuelslanger på flyet, en går inntil forgasseren og en inn til eksospotta, men trudde det skulle være en til, men altså det er det ikke, så hvor fyller jeg på fuelen da? Får fylt tanken litt når jeg drar av slangen fra eksospotta og spruter det inn der, men når den kommer over et vist sted så renner det ut av forgasseren. men tanken blir aldri full, tillegg får den ikke bensin, får bensin sammen med luft inn til forgasseren! hva gjør jeg?

    kan jo slenge med et bilde av flyet!
    Attached Files
    FG 1:6 Monstertruck -- Pheonix Elektro fly

  • #2
    Stikke til høyre, så skal ror på høyre vinge OPP (sett bakfra)

    Ang. fyllingen. Skal gå fint å fylle på slangen fra potta.
    Hvis du aldri får fylt opp tanken kan det høres ut som om du har et
    problem med klunken.. ?
    Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
    - NiceShot.no

    Comment


    • #3
      Når du drar av slangen på potta vil du naturlig nok ikke få fylt tanken. I det nivået i tanken kommer over klunken vil fuelen presses til forgasseren fordi lufta da ikke vil komme ut lenger.
      Prøv motsatt. Fyll fra slangen på motorsiden, og du vil få fylt til nivå med rørenden på "pottesiden" inni tanken.
      PS.
      Ta av slangen på "tanksiden" av fuelfilteret ellers får du evt urenheter inn i filteret på forgassersiden, med påfølgende problemer i forgasseren.
      Last edited by Mech; 27 June 2010, 13:17.
      Stein Løberg
      Blade mSR, E-sky CP2, E-sky King2 brushless, Micro P-51,
      Raptor 50 Titan, JR 9x2 Synth, Dx6i, FS-One Sim

      Comment


      • #4
        Ehh, Skjønner ikke noe jeg, men se på bildet, mener du at jeg skal fylle inn fra forgasser siden?

        Men hvorfor er det ikke 3 slanger som normalt?
        Attached Files
        FG 1:6 Monstertruck -- Pheonix Elektro fly

        Comment


        • #5
          Click image for larger version

Name:	Tank.jpg
Views:	1
Size:	12.4 KB
ID:	769248
          A går til potta, B går til forgasser. Fylling gjennom A (fra potta) vil fylle tanken til nivået overstiger klunken. (BLÅ linje) Så snart dette skjer vil fuel bli presset ut til forgasseren fordi lufta i tanken ikke har noe sted å gjøre av seg.
          Fylling fra forgassersiden (B) vil gjøre at lufta i tanken vil presses ut gjennom A og ut i potta helt til nivået overstiger røret. Fuel vil da havne i potta når tanken er full (RØD linje). Når du ser det kommer fuel i slangen til potta er tanken full..

          Det ser ikke ut som du har filter mellom tank og forgasser på bildet. Jeg vil anbefale å sette inn et slikt rett før forgasseren.
          Last edited by Mech; 27 June 2010, 15:39.
          Stein Løberg
          Blade mSR, E-sky CP2, E-sky King2 brushless, Micro P-51,
          Raptor 50 Titan, JR 9x2 Synth, Dx6i, FS-One Sim

          Comment


          • #6
            OKeii, takk Har fått full tank nå,men nå sliter jeg med at det fuel til forgasseren hele tiden, den bare trekker seg tilbake til tanken.

            Jeg vil ut å fly nå, men må få igang motoren! Blir spennende å prøve det nye flyet, har aldri kjørt fuel fly, men sikkert ikke noe mer avansert enn elektro fly, (har hatt masse av det)
            FG 1:6 Monstertruck -- Pheonix Elektro fly

            Comment


            • #7
              du har jo sjansen om at motoren dør i luften. For noen uker siden var jeg og flydde, og var fremdeles under ''oppleringsstadiet'' dvs at de i klubben skulle ''teste'' at jeg kunne fly. Motoren døde da jeg var cirka 2meter over trærne, og han som skulle sjekke at jeg kunne fly tok over stikkene, og flyet smalt in i treet så du hørte smellet over flere kilometer. Kroppen ble revet opp, og tuppen knakk i to. Det var en Kyosho Calmato det og. men det var .60 size. visst noen er interessert, kan jeg skaffe bilder

              Comment


              • #8
                Hehe, er kjip den! har kjørt mye EPP fly, tåler et lite kræsj!

                Men har nå fått igang motor og tank. Test kjørte motoren i "benk" igår, fikk justert den og alt, Meget lett startet!

                Så blir nok flyving til helgen

                men finnes det er bedre forum enn dette når det gjelder fly? Forumet her er jo bånn i bøtta på flyseksjonen.
                FG 1:6 Monstertruck -- Pheonix Elektro fly

                Comment


                • #9
                  Modellflynytt.no

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X