Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilket Cessna er best av disse to?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilket Cessna er best av disse to?

    Jeg er fersk og skal ha med el fly
    Står mellom Cessna Skylane 182 EPO 150 BL

    eller
    Cessna 182 EPO 141 BL


    Hva er forskjell på disse? Er det ene bedre en det andre(motor,lett å kontrollere)?
    Hva anbefaler dere?

    Mvh Marius
    Marius Johansen -84
    Revo 3.3 1:10
    Yamaha R6 1:1
    Vento 1:1

  • #2
    Ingen? lurer på å bestille 150 nå eller vente til de får 141 på lager? hva er forskjellen på disse?
    Marius Johansen -84
    Revo 3.3 1:10
    Yamaha R6 1:1
    Vento 1:1

    Comment


    • #3
      Selvfølgelig skal du få svar
      150 er hakket betre enn 141. Det som kan være problemet med 141 er at hjul-leggen foran er litt svak. Den har det med å bli skadet hvis du er litt uheldig i landinga.
      Den som du kaller 150 er betre, litt tyngre, og flyr litt finere. Jeg synest 141 har litt lite motorkraft. Men nå skal det sies at den nye 141 har fått betre og sterkere motor, men jeg holder fremdeles en STOR knapp på 150`n
      Thomas Molnes -74mod
      En stabel med diverse store og små fly
      Ett par helikopter står også på hylla

      Comment


      • #4
        Takker Flott. Da var den bestilt
        Fins det noen Ny Nybegynner tips til hvordan man kan begrense skadene :P Kjedeli å fly 15 sec for å må bestille deler.
        Er det greit å plante det i høyt gress?
        Marius Johansen -84
        Revo 3.3 1:10
        Yamaha R6 1:1
        Vento 1:1

        Comment


        • #5
          Jeg har 141 modellen og er godt fornøyd, MEN skulle jeg kjøpt på nytt ville jeg gått for dette:

          Hjul på halen i stedet for nesehjul = lettere å lande og mindre som kan gå i stykker.

          ja, så at innlegget kom litt sent.... du blir fornøyd.

          Ikke plant det i gress, land det pent på hardt underlag.
          MASSE propeller!
          MBX-6
          Slash 4x4 rtr
          - Midtskogen Raceway-

          Comment


          • #6
            Det aller beste tipset for å unngå skader på flyet er å fly mye simulator før du tar opp modellen. Når du fly fint, både fra deg og mot deg, og lander uten store problemer.. Da er du klar for en Cessna-tur
            Thomas Molnes -74mod
            En stabel med diverse store og små fly
            Ett par helikopter står også på hylla

            Comment


            • #7
              men vis det er flyet du anbefaler er et mye bedre kjøp?? kan jeg vel kanskje ringe de å endre orderen. Var vel samme pris
              Lande på harde underlag ja, høres skummelt ut. Fins de noe gratis simulatorer som er å anbefale?
              Gleder meg Håper det er greit å sette sammen
              Marius Johansen -84
              Revo 3.3 1:10
              Yamaha R6 1:1
              Vento 1:1

              Comment


              • #8
                Det følger vel med en usb kabel til kontrollen, og så laster du ned en simulator.
                Jeg aner ikke om det er et bedre kjøp, men jeg har 141 modellen, og hvis jeg skulle kjøpt på nytt ville jeg gått for flyet som er enda større, gjerne med flaps og ikke minst med halehjul.
                Jeg har hatt en del "gode" landinger på litt ujevnt underlag som har sendt flyet mitt på trynet, dette skjer lettere med nesehjul, de feilene hadde jeg sluppet med halehjul.
                MBX-6
                Slash 4x4 rtr
                - Midtskogen Raceway-

                Comment


                • #9
                  Nje, det er feil. 1nesehjus 2hjul under vingen er lettest. Men dette er egentlig ikke å bry seg om. Du kan bare ta 3-punktslandinger vis du har halehjul. Visst du har Warbird o.l. og er på konkurranser, er jo du der for og vinne. Derfor lander folk på halehjulet først(?). Da er det lett og tippe over

                  Comment


                  • #10
                    Flyet er på vei ihvertfall Fins det ingen gode tips til første 2,3,4,5,6 fly tur? Har ikke tålmodighet til å la flyet ligge for å sitte inne å fly på dataen.
                    Jeg blir å satse på å fly på ei mark med høyd gress, så tar gresset en del av støyten.
                    Er det greit å fly litt høyt så det finns mulihet å rette opp vis det er på vei rett ned?
                    Bruke litt eller mye "gass"?
                    Er det noe triks å kjøre med flaps på? kjøre i mindre fart?
                    Marius Johansen -84
                    Revo 3.3 1:10
                    Yamaha R6 1:1
                    Vento 1:1

                    Comment


                    • #11
                      Mitt tips: Du kan være i lufta lengre enn du tror. Jeg falt for fristelsen å prøve landing etter 3-5 minutter, det gikk ikke så bra, fikk litt panikk.
                      Ta det ut og fly høyt, fly det gjerne "2 feil høyt".
                      Når du flyr det høyt så kan du til og med prøve litt akro, samt å kutte moror og bare se hvordan det oppfører seg i glideflukt.
                      Ta gjerne noen simulerte "low pass" og prøv å fly/kontroll så sakte som mulig. Test når flyet staller (dette gjør du høyt).
                      Du vil IKKE stalle nære bakken.
                      Om dette er riktig aner jeg ikke, men det er nå det som har gjort at flyet mitt fremdeles virker. De gangene jeg har eksperimentert lavt har jeg ventet på deler.....

                      Hardt og jevnt underlag er 100 ganger bedre å lande på enn mykt og litt ujevnt. Jeg mener fremdeles at det er lettere å ikke drite seg ut med halehjul
                      Jeg er fremdeles på prøve og feile stadiet - bare så du vet det...
                      MBX-6
                      Slash 4x4 rtr
                      - Midtskogen Raceway-

                      Comment

                      (RS) Radiostyrt.no Statistics

                      Collapse

                      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                      Welcome to our newest member, Erik-M.
                      Working...
                      X