Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger hjelp til valg av nybegynnar fly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger hjelp til valg av nybegynnar fly

    Hei,

    Eg trenger hjelp til nybegynnar fly. Har berre erfaring med 2ch leke fly, så....
    Den må kunne tåle mykje juling og må ikkje vere så stort, pga begrenset område å fly på, og den bør helst ikkje vere så dyr...

    Takk på førehand.

  • #2
    Bra med plasser å fly på Stord... Hvor bor du?

    Lite peiling på fly, så der får andre bidra.
    Protos 500 Mini V-bar DS 3517 DS3500- T-rex 600N V-bar DS8717 DS8900-Mini Z AWD "ganske" blinget--JR DSX9

    Comment


    • #3
      Med de krava der, og uten noen prisantydning, se på Kyosho Minium-serien.
      Geniale saker til rundt tusingen, tåler mye juling og du kan fly dem inne om du har stor nok stue.
      Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
      - NiceShot.no

      Comment


      • #4
        Hystad, men eg er jo litt gidda laus, så...
        Eg treng dei i nærleiken.

        Comment


        • #5
          Lurar litt på ele-fun sin e-Rc Micro P-51 Mustang.

          Rund tusingen, kanskje litt meir...

          Comment


          • #6
            Jeg har tilsvarende, men da Sukhoi SU31.
            Den tåler null og niks av vind, men flyr bra når det er totalt vindstille.

            Anbefaler ikke dette til nybegynnere da den er litt kinkig å fly.
            KJøper du sånn, husk å sett MEGET lite utslag på rora.
            Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
            - NiceShot.no

            Comment


            • #7
              Kan anbefale Kyosho Airium Piper RDS, større enn de minste Minium fly og tåler mer vind.
              Koster 1445,- + lipo og lader, 1700,- med.

              Comment


              • #8
                Eg får ikkje linken til å fungera. Ein må visst logga inn og eg har ikkje brukar....

                Comment


                • #9
                  Denne funker: http://kyosho.no/modell_detaljer.asp...T&BildLopNr=01

                  Comment


                  • #10
                    Tips

                    Kjøp noe billig fra Throttelstore! Kjøp ett høgvinga vertfall! Og ikkje kjøp for lite, dei e ofta vanskligare å fly!






                    Mvh Yngve

                    Frå sagvåg

                    Comment


                    • #11
                      Hva som er godt nybegynnerfly kommer litt an på hva du vil oppnå med flyvingen. Er det skala, warbirds, speedmonstre, seilfly eller annet du egentlig vil fly? Uansett hvilken du velger er det beste tipset: bruk noen hundrelapper på en grei simulator for PC samt en USB-radio.
                      Jeg lastet ned denne www.clearviewrc.com (koster 40 dollar) og kjøpte en slik: http://elefun.no/p/prod.aspx?v=3353
                      Tro meg: er du nybegynner er dette det smarteste du bruker penger på! Dessuten kan du fly så ofte du vil helt uavhengig av vær og temperatur og du kan kræsje så mye du må for "knekke koden" uten at det koster det en eneste krone ekstra.

                      Happy flying!

                      Comment


                      • #12
                        Eg er vel ute etter noko som ser "bad ass" ut, så ein war bird er vel å håpe på, me er dette eit okei fly?

                        Det er ikkje høgvinga, men kor møkje har det å sei?

                        Comment


                        • #13
                          Jeg ville ikke kjøpt et warbird (a la mustang) som første fly. De er lavvinget, noe som gjør at de ikke retter seg selv opp, og man må bruke ballanseroret hele tiden. Prøv heller på et cessna eller lignende, og som sagt, øv MYE på simulator.

                          Det jeg linket til er i følge TS nesten uknuselig, og skal være meget lettflydd. 2.4ghz er heller ikke å forakte. Når du blir flinkere å fly trenger du heller ikke så stor plass å fly på.

                          Lykke til

                          Comment


                          • #14
                            kjøp deg en høgvinget trainer, det begynte eg med og no har eg flydd i 6 år.ts eller elefun har gode trainer modeller...

                            http://elefun.no/p/prod.aspx?v=7624 er no en grei ny beg modell
                            Willy Offerdahl tilflytta Karmøybu 79mod
                            tamiya tnx 3.0 ,tamiya tt01d,tamiya king hauler me flatbed tralle.kyosho tf-5,kyosho mini monster,kyosho pitts.kyosho calmato sport+++

                            Comment


                            • #15
                              Takker, desse flya ser bra ut dei og dei er ikkje særlig dyre heller :c)
                              Last edited by cedrick; 28 October 2010, 21:57.

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X